Kjøpsråd ang. diver

Medlem
28. aug. 2014
Hei,
Jeg digger utseendet til Rolex submariner, enkelt og klassisk men Gud så vakkert.
To ting hindrer meg fra å kjøpe en: pris og størrelse.
Jeg har rimelig store hender og veldig tykke håndledd, så klokker under 44mm ser ikke veldig bra ut på meg.
Og tro meg, jeg har prøvd å venne meg til det...
Det jeg da lurer på, hva kan man "erstatte" en submariner med utseende messig? Vet at lite kan erstatte følelsen av en Rolex men.....
Og til en pris som ikke er like stiv....
Omega planet ocean i xl er det eneste som slår meg PT....
Andre tips råd?

Deep Sea? Sorry, lest først nå hva du skrev om prisen. Hvor langt kan du strekke deg på pris da?
Kanskje en Tudor Pelagos kan gjøre det for deg? Riktignok "bare" 42mm, men kanskje den virkelig gjør det for deg. Jeg har jo ganske voksne håndledd selv, og pelagosen ga hvertfall meg godfølelse:)

Redigert:
46mm - Breitling Superocean

breitling-superocean-heritage-303BLA_MED.jpg

Takker for flere gode tips.
Er pt Breitling eller Omega det står mellom.
Likte den superocean herritage 46mm veldig godt.....

Har gleden av å bli kjent med denne noen dager nå, og etter min mening er det mest " bang for the bucks" i det prissjiktet du antyder og også en match når det gjelder krav til størrelse, ta deg tid til å lese deg opp på denne :

http://forums.watchuseek.com/f2/oris-aquis-depth-gauge-review-863336.html

Obs. På sidene til Oris er urmaker Christensen i Karl Johans gate ( holder riktig nok til i Stortingsgaten ) oppgitt som forhandler noe som ikke medfører riktighet.

Hva med Oris? 43 mm. 11295,- på Urverket.no
image_zps6c412e48.jpg

Edit. Ser at Oris alt er nevnt, dog en annen modell. Enig i at det virker som bra value.

Redigert:
Å kjøpe et substitutt er sjelden en god idé på lang sikt.
Begynn å spare til den SeaDweller'en.:mrgreen:

Prioriteringer, prioriteringer...;)
Du kan klare det.

Åhhh, @TimJ som i Tim ja! Er med på en kaffe jeg:) Pelagosen er dessverre borte, men jeg har noen andre du kan få teste:)

Redigert av en moderator:
Å kjøpe et substitutt er sjelden en god idé på lang sikt.
Begynn å spare til den SeaDweller'en.:mrgreen:

Prioriteringer, prioriteringer...;)
Du kan klare det.

Får bli langtidsplanen det, så i mellantiden får jeg gå for en "ventediver":p:p
Les kannskje en Steinhart Ocean 44 eller no i den gata...
For jeg er veldig fristet av en slik Rolex ja....

Hehe, er meg det ja Thomas, kjente igjen armen din på ett bilde her serru;)

Da drar jeg opp denne igjen....
Kjøpte som nevnt en Steinhart, men synes den ble for liten til meg.
Har nå bestemt meg for å spare til en deep sea, så får det heller ta litt tid:)
Men, må jo ha en vente klokke...
Så da er frågan, diver med litt samme stilen som deep sea/sea dweller, til under 10k.
Med samme stilen mener jeg litt dome på glasset, ikke mye dill dall, minimum 44mm.... Samme type utseende på bezel sånn ca....

Kjør debatt og kom gjerne med bilder og....

Da trenger jeg litt innput fra folket her:

Valget står pt nå mellom disse to:
http://www.skarnesur.net/produkt/klokker/zeno-watch-basel/sport/airplane-diver/zeno-watch-basel-airplane-diver-45-mm-automatic-points-blackred-6349-3-a1-5
Kan få denne med "pepsi" bezel...

Eller denne:
http://www.skarnesur.net/produkt/klokker/zeno-watch-basel/sport/airplane-diver/zeno-watch-basel-airplane-diver-45-mm-automatic-gmt-numbers-dual-time-blackgreen-6349gmt-12-a1-7
Har bedt damen som driver butikken sende en mail om det går å få denne med pepsi bezel og.
Står nemlig dette i teksten: "Variants
*bezel ring black, blue+red -47, orange -5, red -7, green -8, yellow -9"

Hva tror dere? Er Zeno ett undervurdert merke? Har en Zeno klokke fra før og er meget godt fornøyd med den....