Klokke til samboer til ~3k. Ny? Brukt?

Medlem
14. nov. 2009
Nå er det snart tid for ny gave til samboer, og siden vi har vært sammen i fem år, tenkte jeg å gi hene en litt odentlig gave. I utgangspunktet var planen å bruke fem lapper på klokke til henn, men sikter meg mer inn på 3k av økonomiske hensyn. Er det et fantastisk godt kjøp der ute til 5k, hopper jeg imidlertid sikkert på likevel.

Samboeren er ikke klokkeinteressert. Hun vil neppe sette pris på all verdens komplikasjoner eller sære underdog-merker. Derfor har jeg litt lyst til å gi henne en klokke av et kjent merke. Omega, f.eks. Så kan hun ihvetfall få litt positiv feedback fra menigmannen (eller heller -kvinnen). Men innenfor prisrammen min, må det vel i tilfelle være en brukt en.

Noen krav:
-33-40mm
-Ikke noe bling og stæsj, enkel klokke til daglig bruk som går til "alt"
-Mekanisk er ikke noe must for henne i det hele tatt. Kun min sarte klokkesjel som ønsker det. Men Quartz går den er tross alt til henne.
-Strøken. Alt annet en hairlines er no-go. Hun er jo tross alt ikke veldig klokkeinteressert, så å gi henne noe som ser spesielt brukt ut, når man får nye klokker til langt mindre, er jo lite interessant for hennes del. Noe som gjør at jeg kvier meg litt for å kjøpe brukt i det hele tatt.

Noen som har noen tips til konkrete modeller? Hadde det vært en idé å finne frem til et par og legge inn en WTB her på forumet etter noe liknende? Noen som har forslag til aktuelle klokke under 5k (helst 3k)?

Kjerringa mi liker veldig godt denne fra Certina.

Hvit skive, hvit keramisk bezel, passe stor - går til alt. Legger du på 800,- får du lenke.

Den var jo veldig pen...

Hvis du finner en pen vintage Seamaster kunne jo det kanskje være noe? Det vil jo være åpenbart at den er brukt, men ettersom det er vintage kan det kanskje være litt stilig likevel...

Ikke noe dumt forslag, selv om jeg ikke var noe stor fan av bezelen. Men jeg har lyst å gi henne en klokke fra et litt dyrere merke. Så det blir litt mer noe "ekstra". Klart, med budsjettet mitt blir det fort litt vanskelig. :p Hadde håpet det var lettere å finne noen bomkjøp folk hadde foretatt til sine bedre halvdeler til litt under markedspris, men ser ut som om bruktmarkedet for dameur er overraskende marginalt.

Ikke noe dumt forslag, selv om jeg ikke var noe stor fan av bezelen. Men jeg har lyst å gi henne en klokke fra et litt dyrere merke. Så det blir litt mer noe "ekstra". Klart, med budsjettet mitt blir det fort litt vanskelig. :p Hadde håpet det var lettere å finne noen bomkjøp folk hadde foretatt til sine bedre halvdeler til litt under markedspris, men ser ut som om bruktmarkedet for dameur er overraskende marginalt.

i klassen 3-5k tror jeg du skal vente lenge på dameur av et "penere" merke, og som ikke er skamkjørt og servicetrengende. Så jeg ville her enten valgt helt nytt ur a la MMs forslag....eller økt budsjettet til 10K. Da begynner pent brukte Aqua Terra å bli tilgjengelige - men forvent å vente en stund...:cool:

Har både begrenset tid og små mulgheter til å strekke budsjettet noe særlig over en max på 5k - ihvertfall uten at damen blir sur, snarere enn glad. :p Får kikke litt på kurante merker som Certina. Er jo ikke noe galt med dem heller. :)

Tall for linken, rambutan. har sett litt på quartz Longines og Hamilton i "bunnsjktet" deres.

Jeg følger jeg hadde med det aler meste fa den posten da. :D

Har både begrenset tid og små mulgheter til å strekke budsjettet noe særlig over en max på 5k - ihvertfall uten at damen blir sur, snarere enn glad. :p Får kikke litt på kurante merker som Certina. Er jo ikke noe galt med dem heller. :)

Tall for linken, rambutan. har sett litt på quartz Longines og Hamilton i "bunnsjktet" deres.

Jeg følger jeg hadde med det aler meste fa den posten da. :D

Hehehe, jada du var flink med kriterier tenkte bare det var fint å få en pekepinn fra flere WISdamer's syn på klokke til samboeren. Fordi vi stiller i ganske samme båt som resten av dere gutter her inne, bortsett fra det å faktisk kunne tenke og (muligens) forstå tankegangen til damer som (pardon my french) driter i selve klokka bare den matcher... :)
Derfor tror jeg at å kjøpe brukt til en ung dame er "no go", Rolex og Omega glitrer antakeligvis ikke like mye i demmes øyne som våres. Nytt så kanskje men da er prisen noe helt annet også.:)

Aktuelle merker er som nevnt over her, Bulova har jo også noen fine ur og Seiko er verdt å ta en titt på kanskje. :)

Problemet med Seiko (Og Orient, for den del) er at det vanskelig å finne noen butikker som har noe særlig utvalg av damemodllene deres - eller så har de rett og slett veldig få.

Hun liker som nevnt enkle klokker som denne Certina DS Podium'en, men hadde foretrukket at lugsene smalnet mot lenken.

Nå har hu jo ntakelig skjønt at jeg vurderer å gi henne en klokke, men da slipper hun ihvertfall å få noe hun ikke liker.

Jeg synes Certinaen det linkes til her er et flott kjøp innenfor budsjettet ditt. Du sier selv at du ikke kan strekke deg over en hvis sum og da er dette et kjempeur. Tror ingen her inne har noe å utsette på Certina. Og som Rambutan sier så er det nok best å kjøpe nytt til fruen enn så lenge hun ikke har egen profil her inne:D . At ikke du liker bezelen på den betyr ikke at ikke hun kan like den.

Foresten så kommer den i flere fargekombinasjoner. Og hva dyrere merke angår så har det jo litt med øyet som ser.
"Vanlige" mennesker tenker at Tag Heuer er det dyreste som finnes, dette fordi at i klokkebutikkene de går i der er Tag Heuer gjerne de dyreste urene som tilbys.

Certinaen er et godt kjøp.

Kona fikk denne av meg tidligere i år, DS first med litt spill i skiva (rosa?)
Tror den lå på ca 4K, men fikk den for 3 tror jeg det var. Hun er kjempefornøyd med den...
emujatug.jpg

De har bare tre damemodeller fra Seiko, og alle har gull på seg. :p

Må det være damemodell som i navnet damemodell? Er ikke de fleste Seikoklokkene kjønnsløse, er jo mange klokker på den siden som går inn under målene 35-40mm? :)

Jo, men mulig hun må ha nærmere 30mm. Får måle på håndleddet hennes.

Jeg har iallefall veldig små håndledd nesten 13cm :p og med dem så trives jeg best med klokker fra 36mm til 40mm. Det kjipeste jeg vet er når klokken ser mer ut som et armbånd en hva det egentlig er. :) Hehehe, jeg skal ikke plage deg mer nå med alt pjattet mitt. ;)

Generelt;
- Man kjøper ikke brukt klokke til kvinnen sin.
(Om hun da ikke er "litt-over-snittet-interessert" og har spesifikt gjort det klart at DEN klokken vil hun gjerne ha).

I dette prissegmentet støtter jeg forslagene om Certina.
Gode klokker og pent "eye-candy" for Henne som ønsker klokken som det hyggelige og litt universelle supplement til hverdags og fest.

Ellers: What rambutan says!

:cool:

Generelt;
(Om hun da ikke er "litt-over-snittet-interessert" og har spesifikt gjort det klart at DEN klokken vil hun gjerne ha).

Gode klokker og pent "eye-candy" for Henne som ønsker klokken som det hyggelige og litt universelle supplement til hverdags og fest.

+1 :)

Generelt;

Jeg kjøpte en brukt Omega Constellation til min kvinne, fra det året hun ble født! og det var en suksess!:D

Men hun har kanskje blitt "litt-over-snittet-interessert" etter hvert!;)

Men her må man trå varsomt!