Klokkecafé – løst og fast om klokker

Har forsikret en enkeltgjenstand i Dnb. Vet at Storebramd også tilbyr det samme til kunder som bruker dem fra før :)
Verdt pengene
DNBs verdiforsikring er veldig grei og meget konkurransedyktig sammenlignet med alternativene. Men krever at man har andre forsikringer fra DNB fra før.
Ved forsikring av klokker har de krevd original kjøpskvittering. Ingen problemer med å oppdatere priser i ettertid.
 
Har forsikret en enkeltgjenstand i Dnb. Vet at Storebramd også tilbyr det samme til kunder som bruker dem fra før :)
Verdt pengene

Ja nettopp, for de som er kunder fra før. Som sagt har jeg absolutt ingen forsikringer i mitt navn nå, alt står på dama, da blir det verre ;)
 
Jeg er totalkunde i DNB (og i motsetning til en del andre er jeg fornøyd med det ;)) og forhørte meg nylig om verdigjenstandsforsikring til min 5712. Ble da quotet 5k i året - altså 3k mer enn innboforsikringen. Da steilet jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Ja nettopp, for de som er kunder fra før. Som sagt har jeg absolutt ingen forsikringer i mitt navn nå, alt står på dama, da blir det verre ;)

Trengte kun å åpne bankkonto og flytte en forsikring som de matchet pris på. Sett den på madamens forsikring/navn:)

Og: Ble tot.kunde og flyttet alt av alt over til dem etter det, og de har forhandlingsrom på alle priser
 
Redigert:
Ble samtlige av klokkene beslaglagt, eller var det forelegget + beslagleggelsen som til sammen utgjorde 125 000kr? Kommer frem litt uklart imo
 
Jeg er totalkunde i DNB (og i motsetning til en del andre er jeg fornøyd med det ;)) og forhørte meg nylig om verdigjenstandsforsikring til min 5712. Ble da quotet 5k i året - altså 3k mer enn innboforsikringen. Da steilet jeg.

Innbo på bare 3k? Da har du enten sykt bra rabatt, eller lav innbo forsikring.
Ninjaedit: 2k i innbo??
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Mistenker at det er fordelaktig å bo i leilighet med solid reisverk og kledning ;)

Har villaforsikring som tar seg av bygningen @Trymulf
Men skal sies at jeg har blingset på papirene fra if.
Var ikke så galt allikevel. Betaler 2.206 pr. år for innbo på 1.5 mill. I tillegg har vi egen forsikring på ting som smykker, klokker og andre verdisaker.

Screen Shot 2016-08-03 at 09.30.16.png
Screen Shot 2016-08-03 at 09.30.31.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Trymulf
Har fått tilbud fra Tryg nå, 929,- i året for en klokke til 30.000,- er vel ikke gærnt? Skal få min juridiske rådgiver (dama :D ) til å se over vilkår osv, men virket veldig greit :) Takk for alle tips! ;)
 
Har fått tilbud fra Tryg nå, 929,- i året for en klokke til 30.000,- er vel ikke gærnt? Skal få min juridiske rådgiver (dama :D ) til å se over vilkår osv, men virket veldig greit :) Takk for alle tips! ;)

Tja - om du har en såkalt "super" innboforsikring - så vil det også kunne dekke gjenstander utenfor husets fire vegger (inntil en gitt verdi). Med slik forsikring vil klokken være dekket for de fleste eventualiteter innenfor denne verdien. Dermed kan det tenkes at det ikke er en så god deal fra Tryg, men i realiteten en dyr toppdekning - for de eventuelle unntakene i innboforsikringen.

Dersom du har din egen juridiske rådgiver - in-house - så kan hun antakelig få en god dekning via Juristforbundets forsikring......
 
Har fått tilbud fra Tryg nå, 929,- i året for en klokke til 30.000,- er vel ikke gærnt? Skal få min juridiske rådgiver (dama :D ) til å se over vilkår osv, men virket veldig greit :) Takk for alle tips! ;)

Nja, syntes ikke det var så bra deal.
Til sammenligning betaler jeg 989 kr og 630 kr pr. år for objekter med forsikringssum på henholdsvis 66.600 og 42.400.
 
Har fått tilbud fra Tryg nå, 929,- i året for en klokke til 30.000,- er vel ikke gærnt? Skal få min juridiske rådgiver (dama :D ) til å se over vilkår osv, men virket veldig greit :) Takk for alle tips! ;)

Nå husker jeg ikke eksakt, men jeg betaler vel omlag 400 +/- for ca samme verdi (35,000). Det er Gjensidige. Slikt varierer veldig. Hos IF var det over 1000-lappen for samme forsikring.

Jeg var i dialog med Sparebank1. Der var klokker inn til 300,000 inkludert i innboforsikringen!! (Eneste ulempen var at det ikke var mulig å bruke dem!).

8
 
Jeg var i dialog med Sparebank1. Der var klokker inn til 300,000 inkludert i innboforsikringen!! (Eneste ulempen var at det ikke var mulig å bruke dem!).


3. Hva forsikringen omfatter


3.1 Innbo og løsøre

• Innbo og løsøre i hjemmet uten øvre forsikringssum.

Enkeltgjenstander og samlinger erstattes med inntil 300 000 kroner. Med samlinger

menes for eksempel frimerker, mynter og andre samleobjekter, men ikke gjenstander

som er i bruk for sitt opprinnelige formål.


• Smykker og gull erstattes med inntil 300 000 kroner
 
Skal man forsikre klokke til "vanlig" bruk bør det tegnes egen verdigjenstandsforsikring - motsvarende holder det stort sett med innboforsikring dersom det er tyveri etc. hjemme man er redd for.

Dersom man har ekstremt dyre gjenstander må maksimal dekning per gjenstand under innboforsikringen sjekkes, slik eksempelet over viser :).
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Dersom du har din egen juridiske rådgiver - in-house - så kan hun antakelig få en god dekning via Juristforbundets forsikring......

Det er nettopp derfor alt av forsikringer står på hennes navn ;) Skulle jo helst hatt klokken forsikret på meg, men skal se nærmere over innboforsikringen vi har og hva det evt vil koste å få lagt til en verdigjenstandforsikring på ho.

Får jeg ikke bruke klokka er det jo litt bortkasta, og sjansen for at den blir stjelt hjemmefra er minimal :)

Takk for tips fra allemann igjen!
 
Falt litt for denne som Longines nettopp slapp, når kan man forvente at sånt kommer inn til forhandler? Pris på 2000$, hva kan man forvente at den blir i NOK? Og hvordan i alle dager uttaler man Longines? :D


the-longines-heritage-1969-PR.jpg