Klokkecafé – løst og fast om klokker

Tviler på at det holder, de vil ha bekreftelse på nypris, samtidig som de vil ha bekreftelse på at klokka er ekte.
 
Jeg liker selv godt IWC sine "pilotur", men om du ikke finner noe der du liker, hva med å gå for et ur faktisk brukt av jagerflypiloter i nyere tid: Heuer flyback chrono fra 70-tallet? Luftforsvaret-utgaven om du kan finne en og er villig til å betale premien for et norsk ur, et tysk "Bund" hvis ikke :)

Evt en Lemania monospusher brukt av RAF-piloter?

Begge disse har jo en mye mer spennende historie enn pilot-inspirerte ur fra IWC og andre :D

p1010671.jpg

BS-W-225-Lemania-Monopusher-Navy-09.jpg
 
Jeg liker selv godt IWC sine "pilotur", men om du ikke finner noe der du liker, hva med å gå for et ur faktisk brukt av jagerflypiloter i nyere tid: Heuer flyback chrono fra 70-tallet? Luftforsvaret-utgaven om du kan finne en og er villig til å betale premien for et norsk ur, et tysk "Bund" hvis ikke :)

Evt en Lemania monospusher brukt av RAF-piloter?

Begge disse har jo en mye mer spennende historie enn pilot-inspirerte ur fra IWC og andre :D

p1010671.jpg

BS-W-225-Lemania-Monopusher-Navy-09.jpg
Støttes. Det er jo til og med en for salg her inne,
http://www.tidssonen.no/forum/threads/heuer-luftforsvaret-nyservet.39254/
 
OK - jeg savner et pilotur i samlingen. Pilot, flieger, B-uhr, kjært barn mange navn.
Jeg har dessverre ikke håndledd til å kunne gå med en IWC Big Pilot og synes ikke Mark XVII -XVIII tilfredsstiller kategorien pilotur.

Kjære Tidssonen - hvilke alternativer har jeg?
Denne artikkelen kan gi inspirasjon: http://wornandwound.com/the-affordable-observers-watch/

Hvis du vil gå for en rimeligere variant men fortsatt (etter min mening) spennende klokke med inhouse urverk, hvorfor ikke ta en titt på Alpina Startimer Pilot Manufacture.
Jeg har solgt min, men jeg ser at han som kjøpte den har lagt den ut til salgs på klokkeriet. Han er medlem her også men har av en eller annen grunn ikke lagt den ut på TS.

Link til min gamle annonse for litt bilder:
http://www.tidssonen.no/forum/threads/alpina-startimer-pilot-manufacture.38178/#post-531048

(Jeg har øvrig ingen interesser i dette salget, med unntak av at det er en klokke jeg egentlig godt kunne tenkt meg å hatt igjen;))
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Hvor kjøper man sære baretter? Jeg trenger én enkelskuldret på 1,3 x 10 mm. Esslinger har ikke, og Otto Frei har uforskammede fraktpriser.
 
Er det noe sted i Oslo Sentrum som selger Nato 'over disk', til ok pris ?
(Tenker ikke Omega Nato til 2000,- ;) )
 
Nå sitter jeg i solen og leser en gammel artikkel om Timex. Det er artig med et norsk klokkefirma av slike dimensjoner.

Det står at Timex nå lager luksusmerker! Dette er luksusmerkene Salvatore Ferragamo, Versace og Versus. Etter et raskt søk så sitter jeg med inntrykk av at dette er mer "luksusmerker" i 1500-kronersklassen. Quartz og bling-design, med andre ord .

Er det noen som kjenner mer til dette? Kom jeg inn i feil ende av skalaen? Det ville vært artig å ha en fin Timex.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Nå sitter jeg i solen og leser en gammel artikkel om Timex. Det er artig med et norsk klokkefirma av slike dimensjoner.

Det står at Timex nå lager luksusmerker! Dette er luksusmerkene Salvatore Ferragamo, Versace og Versus. Etter et raskt søk så sitter jeg med inntrykk av at dette er mer "luksusmerker" i 1500-kronersklassen. Quartz og bling-design, med andre ord .

Er det noen som kjenner mer til dette? Kom jeg inn i feil ende av skalaen? Det ville vært artig å ha en fin Timex.

8

Det finnes en liten tråd om Timex og Fred Olsen fra før her på TS (mulig det er flere?)
http://www.tidssonen.no/forum/threads/fred-olsen-og-timex.29268/

(Edit: Men den kjenner du sikkert fra før da jeg nå ser at du har kommentert i den:), der det forøvrig står å lese at du har en Timex Datalink. Så da har du vel en fin Timex?)

Som du sier så ser det ut til at det utelukkende er Quartz de produserer nå.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Stemmer det, @Ban. Jeg har fortsatt en Datalink. Det er en gen.1 av det som nå er hyppet opp som smartklokke. En gav jeg til Teknisk Museum. Den gikk etter ca 10 -15 år i esken uten bruk. Den jeg har i skuffen er uten strøm. Det kunne vært artig å prøve den, men nå har jeg ikke CRT-monitor, så da får jeg ikke programmert den.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban