Klokkecafé – løst og fast om klokker

Så lenge de varter opp med artikler som den om Eichi og nerdete langlesing om Rolex oyster så er det greit for meg.

Men også jeg detter av lasset når det er haute horologie sesong på alle fronter

Lars Birger
 
Artig lesning at CFB er jevnbyrdig med Rolex. Hvem hadde trodd det, så mye tyn CFB får her på forumet:rolleyes:

Og Hodinkee? Den stuerene delen av Watchanish..

Nå generes vel størstedelen av Bucherer-gruppen inntekter gjennom salg av Rolex, Chopard, Piaget, IWC; Audemars Piguet, Girard-Perregaux, TAG Heuer, Tudor, Baume & Mercier, Longines, Rado & Gucci.
Og (heldigvis) ikke salg av CFB gjennom en viss "Facebook-gruppe" :p

Fortsetter Hodinkee videre med snikkommersialisering/hyping av enkelte merker og samtlige auksjonsobjekter fra "Phillips Watches" får vi nok en Ben Clymer på neste års liste.
Men så lenge vi får servert "Talking Watches" samt artikler fra Jack Forster kan man ikke klage på Hodinkee ;)

Hodinkee har etterhvert blitt helt uinteressant å lese for min del da jeg synes det blir veldig kjedelig å nesten utelukkende lese om klokker i oljebaron-klassen. Interessen for klokker er bare ikke "der" for meg. Personlig kan jeg bare se nydelig dekorerte urverk eller spesielt kompliserte komplikasjoner så mange ganger før det slutter å være interessant. Haute Horlogerie kan være en artig kuriositet å lese om en sjelden gang, men det stopper der for meg. Selv om jeg hadde så mye penger at denne typer klokker var komfortabelt innen rekkevidde så ville jeg ikke brukt penger på dem.

Om du syns Hodinkee har mistet fokuset bør du sjekke ut podcasten The Grey Nato. Et litt mer sympatisk og praktisk perspektiv på klokkeverden.
 
Redigert:
Karbon også brukes der!
Tro hvordan dette bli sammenliknet med titan.... Titan husker jeg virket som "papp"... og var som et rør rundt håndleddet.

8
 
Karbon også brukes der!
Tro hvordan dette bli sammenliknet med titan.... Titan husker jeg virket som "papp"... og var som et rør rundt håndleddet.

8

Jeg har aldri prøvd karbon men det føles sikkert litt som plast tror jeg.
Titan er sirka 40% lettere enn stål: jeg har 2 klokker i titan og er veldig fornøyd med de
 
Jeg hadde en Tissot Aerospace. Denne var i titan. Den var rar å ha rundt håndleddet. Plast-følelse, men jeg vil si den gav et positivt inntrykk, sett fra et kvalitetsynspunkt. Urverket og funksjonene var fine, men klokken gav ikke den helt gode følelsen. Dette skyldes nok mest quartz-urverket. Jeg prøver gjerne titan igjen, men vil da gå for mekanisk urverk.

8
 
Jeg har modifisert min 1000m titan Citizen med titan Suppaparts deler og titan lenker.
Det blir veldig bra. http://www.suppaparts.com/
20150823_172416.jpg

20150816_173910.jpg
 
Nå generes vel størstedelen av Bucherer-gruppen inntekter gjennom salg av Rolex, Chopard, Piaget, IWC; Audemars Piguet, Girard-Perregaux, TAG Heuer, Tudor, Baume & Mercier, Longines, Rado & Gucci.
Og (heldigvis) ikke salg av CFB gjennom en viss "Facebook-gruppe" :p

Fortsetter Hodinkee videre med snikkommersialisering/hyping av enkelte merker og samtlige auksjonsobjekter fra "Phillips Watches" får vi nok en Ben Clymer på neste års liste.
Men så lenge vi får servert "Talking Watches" samt artikler fra Jack Forster kan man ikke klage på Hodinkee ;)



Om du syns Hodinkee har mistet fokuset bør du sjekke ut podcasten The Grey Nato. Et litt mer sympatisk og praktisk perspektiv på klokkeverden.
On Time og klocksnack sin podcast er også ganske artig:)
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen

Kanskje de prøver å emulere Rolex sin metode å selge kronografer;)

Virker som det er en gryende motvilje mot Hodinkee i klokkeverdenen nå! og det virker som store deler av klokkebransjen har viklet seg inn i et slags race to the bottom, og det kanskje ikke er så mange år før de begynner å angre skikkelig på at de ikke henvendte seg til mer normale kunder som ville gå inn i en butikk og kjøpe et bra ur til en saklig pris.
 
Redigert: