UJU
Støttemedlem
Artig lesning at CFB er jevnbyrdig med Rolex. Hvem hadde trodd det, så mye tyn CFB får her på forumet
Artig lesning at CFB er jevnbyrdig med Rolex. Hvem hadde trodd det, så mye tyn CFB får her på forumet
Og Hodinkee? Den stuerene delen av Watchanish..
Hodinkee har etterhvert blitt helt uinteressant å lese for min del da jeg synes det blir veldig kjedelig å nesten utelukkende lese om klokker i oljebaron-klassen. Interessen for klokker er bare ikke "der" for meg. Personlig kan jeg bare se nydelig dekorerte urverk eller spesielt kompliserte komplikasjoner så mange ganger før det slutter å være interessant. Haute Horlogerie kan være en artig kuriositet å lese om en sjelden gang, men det stopper der for meg. Selv om jeg hadde så mye penger at denne typer klokker var komfortabelt innen rekkevidde så ville jeg ikke brukt penger på dem.
Karbon også brukes der!
Tro hvordan dette bli sammenliknet med titan.... Titan husker jeg virket som "papp"... og var som et rør rundt håndleddet.
8
On Time og klocksnack sin podcast er også ganske artigNå generes vel størstedelen av Bucherer-gruppen inntekter gjennom salg av Rolex, Chopard, Piaget, IWC; Audemars Piguet, Girard-Perregaux, TAG Heuer, Tudor, Baume & Mercier, Longines, Rado & Gucci.
Og (heldigvis) ikke salg av CFB gjennom en viss "Facebook-gruppe"
Fortsetter Hodinkee videre med snikkommersialisering/hyping av enkelte merker og samtlige auksjonsobjekter fra "Phillips Watches" får vi nok en Ben Clymer på neste års liste.
Men så lenge vi får servert "Talking Watches" samt artikler fra Jack Forster kan man ikke klage på Hodinkee
Om du syns Hodinkee har mistet fokuset bør du sjekke ut podcasten The Grey Nato. Et litt mer sympatisk og praktisk perspektiv på klokkeverden.
Tja, si det...
Når Omega greier å selge et par tusen Speedy Tuesdays for + 50 laken på en formiddag finnes det vel 36 gærninger som raskt greier å hoste opp 400 laken for å sikre seg en spesiell VC