Klokkecafé – løst og fast om klokker

Noen små riper er en ting. De kommer av seg selv uansett, og kan lett børstes vekk.
Ødelagte skruer i lenken er en helt annen sak.
Bare å trave rett tilbake og forlange at de utbedrer dette.:mad:
 
  • Liker
Reaksjoner: Siki
Tusen takk for svar begge. :)

Ødelagte skruer? Hvordan ser dere det? Er det på første bildet?
Er det dette? Hvordan skal de egentlig være? Skal de ikke ha sånn flatt skrujern merke? Eller skal de være flat men er ødelagt? Ser at de skruene der ser mørbanka ut

IMG_8715.jpg


Edit: jeg var innom nå. De bestiller 5 nye ledd og sender den til urmakeren deres når leddene er inne. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andersen
Helt sløkka.

Ser nå at jeg ikke fikk med manualen til klokken jeg kjøpte heller.

Kleiveland Ur og Gull ..... :rolleyes:
 
Det stemmer.
Kopiene er så gode, at alle 3 urekspertene i den artikkelen hadde store problemer med å se feilene uten lupe.
Det kom også frem at Jonny-Rolex hadde gått på en helgull-smell, hvor verket og skive var uekte/gatemiks, og kassen også uekte - men i ekte gull.
For en kynisk bransje!

Hvem var ekspertene?
 
Gratulerer med ny (fin) klokke, @Siki. Jeg håper det ordner seg med klusset. Nye ledd, skruer og slikt bør gjøre susen. Slitasje på låsen vil nok komme raskt når klokken har blitt prøvd et par ganger.

Pass på at alt følger med. Om det ikke er siste de har, så bør du få en helt ny...

8
 
Det stemmer.
Kopiene er så gode, at alle 3 urekspertene i den artikkelen hadde store problemer med å se feilene uten lupe.
Det kom også frem at Jonny-Rolex hadde gått på en helgull-smell, hvor verket og skive var uekte/gatemiks, og kassen også uekte - men i ekte gull.
For en kynisk bransje!
Apropos (og en liten kudos til Bjerke).
Fikk mistanke om at en Breitling jeg hadde kjøpt var fake. Gikk til Protid Sandvika (AD) og samtalen gikk noe sånt som dette:
Meg "jeg tror klokka jeg har kjøpt er falsk, kunne dere tatt en sjekk så jeg får det bekreftet og kan kreve heving av kjøpet?"
De "Nei, uten papirer så vil vi ikke se på klokka di. Og det er ingen ting ved den som skulle tilsi at den var falsk"
Meg "men jeg ber ikke om en bekreftelse på at den er ekte, jeg tror den er falsk og ber om hjelp til å bekrefte det".
De "beklager, den er sikkert ekte, byebye"

Tok så turen til Bjerke og forklarte situasjonen nok en gang, de sjekket serienummer som stemte med modellen, men kunne ikke se noe galt med klokka. De fikk så en urmaker til å åpne klokka for å sjekke urverket hvorpå det raskt ble bekreftet at den var falsk. Så den måtte faktisk åpnes for å få bekreftet at den var falsk. Skremmnde god kopi.
(Takk til Bjerke og klask på lanken til protid)

(Og ja, jeg fikk tilbake pengene mine)
 
Synes dette var ganske stilig og verdt å dele:

Today, Casio G-SHOCK announces it has earned the GUINNESS WORLD RECORDS® title for the Heaviest vehicle to drive over a watch. In order to prove G-SHOCK's namesake as the toughest watch, Casio challenged the title on October 30, putting its G-SHOCK DW5600E-1 model to the test under the weight of a 24.97-ton truck.

To achieve such a feat and break the record, the timepiece had to function properly after being run over by a minimum of 20 metric ton truck. The DW5600E-1 is the only watch to successfully withstand the challenge, and this is the first time Casio G-SHOCK has ever held a GUINNESS WORLD RECORDS® title. The iconic square case model selected for this challenge represents the origin of the G-SHOCK brand, and now represents the brand's ethos of "Absolute Toughness" like never before.


Casio_G_SHOCK_Record_Holder.jpg


g-shock-guinness-world-record-heaviest-vehicle-to-drive-over-a-watch-700x394.jpg


https://www.prnewswire.com/news-rel...s-guinness-world-records-title-300570376.html