Jon Henrik
Grunnlegger
Jeg fikk brått skikkelig lyst på en Bell & Ross.
Hvilke dimensjoner snakker vi om...?Vis vedlegg 95384
"Case: 41 mm in diameter."Hvilke dimensjoner snakker vi om...?
"The Bell & Ross BR V2-93 GMT 24H can be matched to a black “Tropic” rubber strap (ref. BRV293-BL-ST/SRB) or to a well executed stainless steel bracelet (ref. BRV293-BL-ST/SST) with prices of Euro 2,900 and Euro 3,200 respectively."Ja, denne var flott. Vet du noe mer om pris etc.?
Vis vedlegg 95384
Så vidt jeg vet er det kun F.P.Journe som til nå har laget kasser av tantalum. Gir en god tyngde og veldig resistent for merker. Skal visstnok være veldig krevende å støpe kasser grunnet høyt smeltepunkt, men når Helson tilbyr det så....Steike! Tantalum er visst ekstremt korrosjonsbestandig, og derav et optimalt metall for dykkerklokker.. Så hvorfor ser man ikke dette oftere? Det er vel heller ikke så dyrt som prisen på denne skulle tilsi.
Steike! Tantalum er visst ekstremt korrosjonsbestandig, og derav et optimalt metall for dykkerklokker.. Så hvorfor ser man ikke dette oftere? Det er vel heller ikke så dyrt som prisen på denne skulle tilsi.
Edit: Ser den veier et kvart kilo på gummireim, det er grooovt!
Panerai og Gerald Genta har også brukt tantalum. Eller Tantal som det heter på norsk.
Steike! Tantalum er visst ekstremt korrosjonsbestandig, og derav et optimalt metall for dykkerklokker.. Så hvorfor ser man ikke dette oftere? Det er vel heller ikke så dyrt som prisen på denne skulle tilsi.
Edit: Ser den veier et kvart kilo på gummireim, det er grooovt!
Synd de lages så store er min første tanke. 39-42mm er liksom min oppfattelse av fin str.Hva synes dere om denne nye dykkerklokken fra Citizen? Jeg synes den ser veldig bra ut!
Den kommer også i en versjon med mekanisk urverk, og prisen er 465$ (499$ med lenke) inkludert frakt fra Chino-watch. Link: http://c-watch.co.jp/ww/ny007512.html
Mål:
Diameter: 43,5mm
Tykkelse: 13,8mm
Lugs: 22mm
Hva synes dere om denne nye dykkerklokken fra Citizen? Jeg synes den ser veldig bra ut!
Den kommer også med mekanisk urverk, og prisen er 465$ (499$ med lenke) inkludert frakt fra Chino-watch. Link: http://c-watch.co.jp/ww/ny007512.html
Mål:
Diameter: 43,5mm
Tykkelse: 13,8mm
Lugs: 22mm