Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg har en kompis som har en Seadweller som det ser ut som har fått hard medfart. Han vil ta den med til ad og fikse den men vil være helt sikker på at den ikke er fake så han ikke kjører bomtur til Oslo. Jeg har ikke kunnskapen til å bedømme om den er ekte eller ikke.
På forhånd takk.
Om han har grunn til å tro at den er fake, så er den sikkert det. Er det noe han har funnet på bakken, kjøpt på gata i syden eller lignende?
Det er flere ting jeg stusser på, men bildene er ikke gode nok til at jeg føler jeg kan si noe 100%.

Jeg har en kompis som har en Seadweller som det ser ut som har fått hard medfart. Han vil ta den med til ad og fikse den men vil være helt sikker på at den ikke er fake så han ikke kjører bomtur til Oslo. Jeg har ikke kunnskapen til å bedømme om den er ekte eller ikke.
På forhånd takk.

Vis vedlegg 104815 Vis vedlegg 104816 Vis vedlegg 104817
Det meste ser feil ut på denne, både skive, visere og bezel. Han kan jo selvsagt levere den inn, men ganske sikker på hva svaret blir.

20180803_130450.jpg

Testet denne idag. Faktisk heilt RÅ

Herlighet. Bare fra noen kjedelige katalogbilder ble denne en av mine favoritter fra Basel 2018, og videoer som dette svekker ikke akkurat førsteinntrykket. Spektakulær klokke.

Om jeg ikke tar helt feil så er det der en prototype. På den endelige versjonen har de faktisk fjernet det grusomme "defy" fra skiven. :) Flott klokke som nok dessverre kommer til å selge elendig i Norge...

Edit, bilde:
95.9000.670_51.M9000_image_standard.png

Om jeg ikke tar helt feil så er det der en prototype. På den endelige versjonen har de faktisk fjernet det grusomme "defy" fra skiven. :) Flott klokke som nok dessverre kommer til å selge elendig i Norge...

Edit, bilde:

Helt enig, den blir enda penere uten "Defy" på skiven. For en klokke! :)

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver

Edit, bilde:

Veldig fin klokke. Noen som vet om den finnes hos AD i Norge?

Kommer den med hvit skive så er jeg all over den. Liker blå, men det får være grenser til antall blå klokker i samlingen :p

De hadde ikke hos David Andersen da jeg var innom tidligere i uka

Tipper i underkant av 55k. Vil tro noen ADer har den allerede. Otteren, Lervik, Andersen og Gjertsen er forhandlere.

Fotor_153331208038235.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og jonska