Klokkecafé – løst og fast om klokker

Vis vedlegg 105492
Jeg vet hva jeg ville valgt og. Prisen helt topp den og sikkert rom for rabatt. Noen lapper opp til Primero men hvorfor? To helt forskjellige ur. For meg er blir det å betale mer for økte servicekostnader og mer utsatt urverk.

Veldig glad i utgåtte Primero Sport så det er avklart.

Nye Defy er en vinner. Der Hublot ofte er designoverkill eller «nye penger» er denne sportslig og klassisk uten å fortrenge en mine. Jeg elsker den.

For meg står Defy nå for estetisk nytelse. Snakk om Fugl Fønix der altså.

Lavere servicekostnader (spesielt i et langsiktig perspektiv) er et godt poeng, og om man kan få en hyggelig rabatt så havner den vel nærmere 50k. Da snakker vi. :)

Usikker på om eg hadde droppa elprimeroen om eg hadde måtte velge.. Meen når det er sagt så synes eg den er lekker og den trykker på en del knapper. Litt stiv pris kanskje men mot en dj eller Explorer 1 så tenker eg denne er i samme liga .

Vis vedlegg 105492
Jeg vet hva jeg ville valgt og. Prisen helt topp den og sikkert rom for rabatt. Noen lapper opp til Primero men hvorfor? To helt forskjellige ur. For meg er blir det å betale mer for økte servicekostnader og mer utsatt urverk.

Veldig glad i utgåtte Primero Sport så det er avklart.

Nye Defy er en vinner. Der Hublot ofte er designoverkill eller «nye penger» er denne sportslig og klassisk uten å fortrenge en mine. Jeg elsker den.

For meg står Defy nå for estetisk nytelse. Snakk om Fugl Fønix der altså.
Eg digga den. Fin på reim og rubber og... Veeeldig lysten
Screenshot_20180806-214056.png
Screenshot_20180806-214049.png

Har den en enkel rem/lenkebytte-funksjon så hadde den vært veldig aktuell for meg. Jeg synes den er utrolig pen. Men prisen er såpass nærme Rolex Datejust at det er vanskelig å ikke velge kronen.

Synes denne er råere enn hvilken som helst Datejust eller Explorer.:)
Litt moro at dei to andre eg testa var DJ og Expl1.

Veit kva eg likte best....

Edit: Dog fordelen til DJ er gratis skivebytt til annen farge om ønskelig første året...

Var innom Bjerke i dag og fikk prøve denne herligheten på lanken. Bulgari Octo Finissimo Ultra-Thin Automatique sitt urverk er 2,23 mm tykt. Klokken er totalt 5,15 mm tykk. Sykt imponerende. Uret har en titaniumkasse, og bar utrolig lett...

Hva syntes dere om denne...??

Vis vedlegg 105599
Kul, men likte ikkje small second på denne. Ødela litt reinheten til skiva...

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Heftos
Var innom Bjerke i dag og fikk prøve denne herligheten på lanken. Bulgari Octo Finissimo Ultra-Thin Automatique sitt urverk er 2,23 mm tykt. Klokken er totalt 5,15 mm tykk. Sykt imponerende. Uret har en titaniumkasse, og bar utrolig lett...

Hva syntes dere om denne...??

Vis vedlegg 105599

Den er kul. Men koster jo fort både hvit og sort gryyyyyyyy........

• Liker
Reaksjoner: Heftos
EBEC5334-59E7-46BA-A61E-FA24817C7EAE.png

Gått forbi denne hver dag siste to uker. Et under at jeg ikke slo til. Av og til kan man tenke at klokkeverdenen burde vært delt i to. Under 12-13 tusen, altså gode skikkelige klokker. Og over 200.000 altså høyverdig håndtverk. Alt imellom bare overflødig jåleri. Relanseringen av Turtle er et eksempel på det. Flott kasse, bedre reim og et godt urverk. Denne aktuelle utgaven med sin blå skive/bezel er så utrolig flott i virkeligheten.
Vil ha.