Klokkecafé – løst og fast om klokker

Er det noen grunn til at gangreserve som oftest ikke oppgis helt nøyaktig? Rolex opererer for eksempel med formuleringen "Approximately 48 hours".

Aner ikke. Men jeg tipper de har erfart at alt for høy andel av kundene er pedanter med sterk OCD. Dersom Rolex hadde garantert nøyaktig 48 timer ville disse gått bananas på ethvert tilgjengelig klokkeforum dersom de hadde fått et eksemplar med gangreserve på kun 47 timer, 54 minutter og 37 sekunder.

Urverket stopper å gå når kraften i fjæren ikke lenger sterk nok til å drive mekanismen rundt. Her vil det nok være variasjoner basert på mengde og alder på olje, mikrotoleranser på tannhjul osv.

Hvordan kan Kleiveland ha Tag Heuer klokker også står de ikke i store listen til Tag Heuer på nettsiden? Kun fire butikker i Bergen står oppført hos Tag, Kleiveland Ur og Gull er ikke med der.

Dama mi lurte på hvorfor jeg ikke solgte klokkene mine og bare beholdt en. Mitt svar var å bruke alle klokkene på en gang. :p;)
39389240_1828247093925268_7909593248119652352_n.jpg

Satt nettopp og kikka på the modest man kanalen på YouTube. Og der snakka han karen om ei side som heter watch gang.com, er en abonementsside der du betaler feks 299usd i for platinum pakken, så hver måned sender de en ny klokke i posten verdt mellom 500 og 1500usd.

Men det jeg lurte på, noen her som har testet ut denna greia? Virker jo egentlig for godt til å vere sant. Du kan vist nok vinne en tag og Rolex hver ukeo_O

Men hadde jo vert litt interessant om det gikk ann å bare kjøpe en pakke for å prøve uten å måtte kjøpe 3,6 eller 12 mnd abo...

Fuck it, kjøpe den billigste pakken til 29 dollar, så får vi se hva for slags ræl som kommer i posten om en måned :D:D
Det er jo som regel slik at om noe er for god til å være sant, så er det det. Med en selvkalkulert timepris på arbeid/lodding, så er det lett å nå høye/gode summer.

Det blir spennende å se hva som kommer i posten din. Som du skriver så er ikke 29 dollar store summen. Kanskje du er heldig også med "månedens produksjon "

8

Det er jo som regel slik at om noe er for god til å være sant, så er det det. Med en selvkalkulert timepris på arbeid/lodding, så er det lett å nå høye/gode summer.

Det blir spennende å se hva som kommer i posten din. Som du skriver så er ikke 29 dollar store summen. Kanskje du er heldig også med "månedens produksjon "

8

Ja, tenkte jeg skulle bare sjekke servicen og sånt først og fremst. Kanskje jeg klasker til å kjøper en pakke til 299 dollar senere, har sett en del videoer på YouTube om de som har bestilt den pakka, og de får noen kule klokker, men tror ikke det "lønner" seg å betale ca 30k i året, da er nok bedre å heller spare de pengene og kjøpe en skikkelig klokke istedet.
Og hvem vet, kanskje jeg skulle vere så heldig å vinne en tag eller Rolex ila denne ene mnd jeg har betalt for, hehe.
Rolexen de lodder ut er vist nok en vintage en, menmen, den er sikkert verdt mer enn 29 dollar, hehe

• Liker
Reaksjoner: Grendel