Klokkecafé – løst og fast om klokker

At det går an! $5900! Wtf?
Vintage Jaeger leCoutre på eBay får et umiddelbart oppsving.

 
9CCD27DB-6B5F-4F30-A8DB-C809BBB538E4.jpeg

Ikke rart det er mange «watch only» blant vintage:rolleyes:
 
Meget imponerende og vel opplysende artikel for meg som ikke hadde noe kjennskap til merket.
Har erfaring med nyere verk som er satt i tudor og disse er meget bra, kjennes riktig og presist under opptrekk og stiller presist dato og ingen død slark når visere stilles. I mitt tilfelle begge ganger bedre driftsreserve en oppgitte 70t.
Norqain skal følges med tettere fremover, desingmessig er de vel ok! :)
 
Noen tanker om denne?

1680

Den så mer strøken ut enn alderen skulle tilsi.
Kan det være gjort noe mer enn det som oppgis?
Lasersveising e.l.?
Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det, men det bør uansett informeres om hvis det er tilfelle.
Jeg ville også sammelignet tykkelsen på remfestene med hverandre da ingen av bildene viser dette.
 
Noen tanker om denne?

1680
Lukket 26, men åpen 29 er vel i alle fall riktig for ca. 72. Men, relumet skive og visere indikerer at man har hatt en vije til å gjøre klokka så "pen" som mulig, og det indikerer også at man skal være litt varsom opp mot at urkassen også kanskje er pyntet på. Det er fint selger er åpen med relumet urskive og visere, så spør litt om urkassen dersom du er genuint interessert i salgsobjektet. Spør også om å få se servicearbeidet som er dokumentert og se hva klokken fikk byttet - og du bør også ta stilling til hvem som utførte servicen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og titan
Da er første klokke fra Norqain med Kenissi-produsert urverk lansert.. Hva syns folket?


Lekker!
Stilig med inhouse.
Tenkte også på Bruvik Senja, siden disse to nå er "nye". Liker nok Bruvik'en best, men norsk mot sveitsisk... In-house svinger bedre.

Absolutt noe jeg liker.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen