Klokkecafé – løst og fast om klokker

Men at prisen er 120eur er jo spinnvilt, da er det billigere å kjøpe en pose med strips.

Eller to runder med denne.
76CFCD22-461F-4837-AA70-4BF844C476D2.jpeg

Kan ikke forstå at det skal være noe godfølelse på håndleddet når du har en sånn klokkelås på heller, men det kan jo hende ergonomien er det de har brukt tre år på å utvikle.

Noen som har fått med seg denne? Vet ikke helt om jeg ser poenget, men mulig det er noe jeg ikke skjønner.

Vis vedlegg 207652

Dette stinker bare nok en sleip "journalist" som skal kapitalisere på klokkebransjen.

Hvor "oppfordre" tyvene til å bruke vold eller våpen, fremfor å bare stjele klokken ubemerket?

Vel.. For å være en liten motvekt på den berømte skåla.. :mrgreen:

1. At lommetyver fikler bort klokka di uten at du merker det er et kjent problem en del steder (les: London, Barcelona osv). Har en god venn som ble utsatt for det og borte var hans Rolex "Batman". Merka det ikke før den var forsvunnet. Fortsatt er det en stor forskjell på tyveri og ran (også en stor barriere for mange av disse naskerne og som de gjerne unngår). Sistnevnte er det vanskelig å gardere seg mot, med mindre du kjøper en Beretta istedet for en klokkelås..
2. En del låser, kanskje ikke spesielt Rolex, men en del andre premiummerker har jeg opplevd at faktisk åpner seg selv. Herunder Nautilus. Kan se et visst behov ved spesielt vannaktiviteter eller annet.

Og nei, jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe denne selv :p;)

1. At lommetyver fikler bort klokka di uten at du merker det er et kjent problem en del steder (les: London, Barcelona osv). Har en god venn som ble utsatt for det og borte var hans Rolex "Batman". Merka det ikke før den var forsvunnet. Fortsatt er det en stor forskjell på tyveri og ran (også en stor barriere for mange av disse naskerne og som de gjerne unngår). Sistnevnte er det vanskelig å gardere seg mot, med mindre du kjøper en Beretta istedet for en klokkelås..
2. En del låser, kanskje ikke spesielt Rolex, men en del andre premiummerker har jeg opplevd at faktisk åpner seg selv. Herunder Nautilus. Kan se et visst behov ved spesielt vannaktiviteter eller annet.

Bent Høie hadde sikkert foreslått 1 meter avstand som eit betre alternativ mot lommetyver :p

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Jørgen

Sikring ved vannaktiviteter er jeg med på, men jeg tror du er helt enig i at det ikke er lurt å gjøre det nødvendig for "sniketyvene" å eskalere, eller uppe gamet sitt om du vil.

• Liker
Reaksjoner: Jørgen
Sikring ved vannaktiviteter er jeg med på, men jeg tror du er helt enig i at det ikke er lurt å gjøre det nødvendig for "sniketyvene" å eskalere, eller uppe gamet sitt om du vil.
Lommetyvene begynte ikke å rane folk som resultat av pengebelter eller skjulte lommer ?

En som har lært seg å tømme lommene dine samt fiske av deg klokken uten at du merker det kommer trolig ikke til å bli voldelig ransmann av dette produktet.

Lommetyvene begynte ikke å rane folk som resultat av pengebelter eller skjulte lommer ?

En som har lært seg å tømme lommene dine samt fiske av deg klokken uten at du merker det kommer trolig ikke til å bli voldelig ransmann av dette produktet.

En enkel trusselvurdering etter mitt skjønn:

Man kan bli fratatt klokken sin på 3 forskjellige måter når den sitter på armen.

1. Lommetyv. Man merker ingenting, og det er ingen trussel mot liv og helse. Forsikringssak.

2. Ved trusler om bruk av vold eller våpen. Her tilsier alt at man som sivilist føyer seg for å unngå eskalering, og da er det greit å ikke måtte fikle med unødvendig stress før man kommer seg i sikkerhet. Personlig sikkerhet er i fare, med muligheter for ettervirkninger.

3. Ved bruk av vold eller våpen. Denne situasjonen vil man at skal være over så fort som mulig - en knekt nese gjør seg bedre uten knivstikk til dessert. Sykehuset for de som er heldige, og man kommer nok til å begynne å se seg over skulderen.

Kriminalitet utvikler seg kontinuerlig, og selv om en lommetyv kanskje ikke umiddelbart finner frem kniven, vil man stå i en betydelig dårligere posisjon den dagen de gjør det.

Siden vi aldri om vi møter på nummer 1, 2, eller 3, mener jeg at dette produktet kan virke mot sin hensikt som tyverisikring. Er det fornuftig å heve risikoen mot personlig sikkerhet for de som møter på alternativ 2 eller 3, for at den som møter på nummer 1 skal slippe en forsikringssak?

Altså, i min bok, om jeg blir konfrontert med vold eller våpen av en skurk som i beste fall kun er ruset på adrenalin, så tenker jeg at en slik lås kun representerer unødvendig hassel.

Strekker meg faktisk så langt som å si at produsenten av denne låsen skor seg på bekostning klokke entusiaster sin helse.

@Jørgen du er politimann. Hva tenker du, er det god politikk å gjøre det vanskeligere i en situasjon med fare for liv og helse?

Jeg syns vel du strekker det litt langt @Horologen når du påstår de skor seg på slikt ;) Slike situasjoner vil avhenge av en rekke faktorer, og uten tilgang på relevant statistikk (tyveri kontra ran etc) blir det bare synsing.

Men for å si det på en annen måte: På tur gjennom Barcelonas travle turistgater en formiddag vil jeg tro sjansen for å bli utsatt for grov vold og ran er svært mye lavere enn i en sidegate på natten. Sjansen for å bli offer for en meget fingernem lommetyv er nok derimot absolutt til stede..

2020 har så langt vist at Hodinkee og nå KristianHaagen har begge mistet gangsynet ved å tilby to tullete produkter. Det triste er jo at begge produktene er unnfanget før 2020, så man blir jo litt oppgitt at seriøse aktører kan finne på slikt tull. Spørsmålet jeg sitter igjen med er rett og slett om disse to aktørene fortsatt er å regne som seriøse?

@Jørgen[/USER[QUOTE="Jørgen, post: 773730, member: 2784"]
Jeg syns vel du strekker det litt langt [USER=14284]@Horologen
når du påstår de skor seg på slikt ;) Slike situasjoner vil avhenge av en rekke faktorer, og uten tilgang på relevant statistikk (tyveri kontra ran etc) blir det bare synsing.

Men for å si det på en annen måte: På tur gjennom Barcelonas travle turistgater en formiddag vil jeg tro sjansen for å bli utsatt for grov vold og ran er svært mye lavere enn i en sidegate på natten. Sjansen for å bli offer for en meget fingernem lommetyv er nok derimot absolutt til stede..
[/QUOTE]

Med referanse til @loevhagens innlegg over, og for å definere om det er politimannen, eller "journalisten" i deg som taler her; Hvilket råd ville du gitt din kjære mor? Å skaffe seg en beater, eller kjøpe låsen til han kule fyren jeg vil at skal like meg?

Redigert:
Her får hver enkelt ta sin egen avgjørelse, og jeg uttaler meg som klokkeinteressert bruker på TS-forumet. Ikke som noe annet.

Som jeg skrev i mitt opprinnelige innlegg: dette er neppe noe jeg selv kommer til å anskaffe. Ei heller har jeg kjøpt meg reiseklokke fra Hodinkee. Men jeg klarer ikke bli voldsomt provosert over de som er uenige med meg ;)

Kjøp en Seiko5 eller Gud forby en Casio hvis man frykter pickpockets. Langt bedre enn å bruke 120 Euro på et tulleprodukt frontet av dansken.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Kjøp en Seiko5 eller Gud forby en Casio hvis man frykter pickpockets. Langt bedre enn å bruke 120 Euro på et tulleprodukt frontet av dansken.

Eller tusenvis av kroner på psykologen for å finne den underliggende årsaken til at man er avhengig av å vifte rundt med mange månedslønner i plenum.

• Liker
Reaksjoner: Swearengen