Klokkecafé – løst og fast om klokker

Ugh. For hver sånn avissak tenker jeg at nå kommer det 100 dimlinger til som tenker at de skal kjøpe lavt og selge drit-høyt.

1651119215834.png
 
Endelig fått med watchwinder for quartz klokker :D Klarte bare å drive maks 200 gram rundt :ROFLMAO: Og bråker som en betongblander..

 
Redigert:
Jeg kjøpte den på Kickstarter for mange mange måneder siden. Så den da den ble gjort tilgjengelig. Verdt å se, men jeg syns det ble litt i overkant mye fokus på «tid» som fenomen på en filosofisk måte. Hadde likt enda mer fokus på klokker, men det er jo fra en klokkenerds perspektiv.
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
...ikke bra. Klokkeran. Var vel noen tilfeller av dette før pandemien også. Håper det gikk bra med fornærmede.

Fra Oslo Politiet / Twitter:
Vi fikk melding tolv minutter over klokken 23 om at en person var truet med pistol og slått i ansiktet, sier operasjonsleder Vidar Pedersen til VG.

Hendelsen skjedde ute på rådhusplassen i Oslo. Fornærmede er en mann i begynnelsen av 40-årene.

– Han har forklart at han ble slått i ansiktet og fikk en pistol presset mot magen etter at det ble tatt ladegrep.

Fire personer i midten av 20-årene er pågrepet og blir nå kjørt til arresten, opplyser Pedersen.

– Dette ser vi alvorlig på.

Personen ble truet til å gi fra seg verdisaker.

– Vi startet umiddelbart søk i nærområdet med flere patruljer. Vi har akkurat tatt kontroll på fire gjerningspersoner. Klokke tilhørende ransofferet er funnet på dem, står det i meldingen.
 
...ikke bra. Klokkeran. Var vel noen tilfeller av dette før pandemien også. Håper det gikk bra med fornærmede.

Fra Oslo Politiet / Twitter:
Vi fikk melding tolv minutter over klokken 23 om at en person var truet med pistol og slått i ansiktet, sier operasjonsleder Vidar Pedersen til VG.

Hendelsen skjedde ute på rådhusplassen i Oslo. Fornærmede er en mann i begynnelsen av 40-årene.

– Han har forklart at han ble slått i ansiktet og fikk en pistol presset mot magen etter at det ble tatt ladegrep.

Fire personer i midten av 20-årene er pågrepet og blir nå kjørt til arresten, opplyser Pedersen.

– Dette ser vi alvorlig på.

Personen ble truet til å gi fra seg verdisaker.

– Vi startet umiddelbart søk i nærområdet med flere patruljer. Vi har akkurat tatt kontroll på fire gjerningspersoner. Klokke tilhørende ransofferet er funnet på dem, står det i meldingen.

Og sannsynligheten er vel dessverre svært høy for at dette er en Rolex eller tilsvarende "hot" klokke som vel alle nå har fått med seg verdien på... :(


EDIT: Du verden!

"Pedersen opplyser at mannen blør fra nesen etter å ha blitt slått, og at han ble frastjålet en pulsklokke."

Disse drittsekkene har tydeligvis ikke blitt særlig mye smartere siden jeg ble brutalt ranet for en sliten iPhone i 2012(?) – uten å vise den minste interesse for klokken til rundt 20 ganger'n som var festet til håndleddet mitt ;)
 
Redigert:
  • Liker
  • Trist
Reaksjoner: Grendel og chrbir
Og sannsynligheten er vel dessverre svært høy for at dette er en Rolex eller tilsvarende "hot" klokke som vel alle nå har fått med seg verdien på... :(


EDIT: Du verden!

"Pedersen opplyser at mannen blør fra nesen etter å ha blitt slått, og at han ble frastjålet en pulsklokke."

Disse drittsekkene har tydeligvis ikke blitt særlig mye smartere siden jeg ble brutalt ranet for en sliten iPhone i 2012(?) – uten å vise den minste interesse for klokken til rundt 20 ganger'n som var festet til håndleddet mitt ;)
Man skal ikke kimse av pulsklokker.;)
1651471689446.png

https://www.phillips.com/detail/rolex/CH080122/116
 
Litt løst om klokker, og kanskje passer dette best i tråden (som ikke finnes?) «Ja, det kan jeg like - klokkeedition»:

Når kolleger som ikke har vist interesse for klokker kommer bortom og sier de venter klokkeforsendelse, og man får en samtale om Suunto Core, f.eks, ja, det kan jeg vel like! Det er en start.

Som illustrasjon, her en den som var i mitt eie en kortere periode (og nei, tviler på at kollegaen min pimper sin med en zulu).
AAF3CE76-64CD-42A3-AC29-92E1EC646B74.jpeg