Klokkecafé – løst og fast om klokker

PP_5811_1G_001_SDT-2.jpg


Nye Nautilus er her.


Eg liker’n!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Jeg mener jeg leste en plass at PP avsluttet 5711 for at merket ikke skulle bli ansett som en onetrick pony også lanserer de en blåkopi...det var logisk. Men den er jo fortsatt fin altså, det står ikke på det.
Er det ikke litt latskap at de ikke en gang har giddet å skifte datoskive til en som matcher urskiven...? Når de først har oppdatert modellen liksom.
 
Jeg synes den ser fin ut, passe størrelse og lenken liker jeg. Prisen derimot er litt i stiveste laget for at denne blir aktuell for meg...
 
Er ikke cal 32 et B17 med GMT-modul da? Eller er jeg helt på jordet nå? At det er ETA er det ingen tvil om uansett. Synd at Breitling ikke lager egne verk i de litt rimeligere modellene. De kan jo hvis de vil.
 
Er ikke cal 32 et B17 med GMT-modul da? Eller er jeg helt på jordet nå? At det er ETA er det ingen tvil om uansett. Synd at Breitling ikke lager egne verk i de litt rimeligere modellene. De kan jo hvis de vil.

Nei, B17 er ETA 2824-2. Kaliber 32 er 2893-2 (2892).

Breitling lager vel såvidt jeg husker ingen egne "enkle" verk (bare krono). De enkle "manufakturverken" får de levert at Tudor (Kenissi).
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg liker jo denne serien veldig godt. Litt mer moderat og diskre enn storebror. Og så er det lov å være skuffa over at de slenger et «modifisert» Sw-urverk inni. Spesielt gitt UN sin urverkskompetanse. Jaja blir spennende. Kanskje Goretex-skive i en eller annen skrikende farge

edit ;bildet du linker til ER jo storebror Diver Chronometer på 44

ultraedit: den har jo skive tilsvarende en Diver X