Klokkecafé – løst og fast om klokker

04_Grail-Watch-4-Bell-_-Ross-x-AS_Beauty.jpg


Årets første "Grail Watch" er presentert.


Liker det! Men den enkleste modellen blir "for enkel". Dykkerklokken er fet.
 
Jeg sliter med å falle for postmodernistiske former og ideer. Og Silberstein tilfører hverken klokkeverdenen eller postmodernismen noe nytt med disse.
Som en hyllest til postmodernismen så velger jeg å vise dere det eneste objektet fra denne retningen som gir mening.
Ettore Sottsass flotte vase «Shiva»

2E077174-2B50-402C-B492-5C02D751D5D0.jpeg
 
HUBLOT_CLASSIC-FUSION-ORIGINAL_581.VX_.1230.RX_.MDM-565.CX_.1270.RX_.MDM-542.NX_.1270.RX_.MDM-LS-Horizontal.jpg


Hublot lanserer en forfriskende enkel modell inspirert av originalen fra 1980.

 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Heftos
Fikk prøvd på den nye chronomat 40 GMT når jeg var innom Bjerke etter service. Fy fader her har de gjort mye bra. Pen dreibar dykkerbezel, 200m WR, under 12mm tykk, unik lenke. Denne her vurderes sterkt og skal prøves igjen med Rhodium skive :love:
0B3D9176-792A-4A40-B5DF-1A14F0C99613.jpeg


Edit: takk til moderator for flytting til tiltenkt tråd!
 
Redigert:
Kjøpte en Sonen nato MOD som jeg fikk i posten i går. Måtte dobbelsjekke om den var 21mm, for det var tydelige gap, og generell dårlig fit. Vært uheldig, eller er de bare sånn?
 
Perezcope om franken-Panerai og Rolex, og lite fordelaktig omtale av Phillips.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Om du hadde hatt 50 000 som du skulle brukt på klokke, med følgende inngangsverdier:

- In house urverk
- Åpen rygg
- 40-44mm
- Fortrinnsvis på lenke, men skinn kan vurderes
- Bruksområde: Penklokke som funker like bra til "dra på byen" antrekk som det gjør til dress. Kort og godt "godklokken".

Tillater 10% slingringsmonn i pris.

HVA velger DU?

(Kan hende jeg er på utkikk etter akkurat noe sånt) :p