chrbir
Støttemedlem
Er du helt sikker?Litt mer forståelig:
Dansk er ikke Dansk. Prøv en sønderjyske. De prater jo mer tysk enn Dansk.Er du helt sikker?
Jeg trodde jeg forstod dansk, men...
"Ah-blae-degh-hogh-dahg-bah-blag-bja-dahj-blae-degh-hogh-dahg-bah-bleg-hjogh..."
Ingen forstår dansk.Er du helt sikker?
Jeg trodde jeg forstod dansk, men...
"Ah-blae-degh-hogh-dahg-bah-blag-bja-dahj-blae-degh-hogh-dahg-bah-bleg-hjogh..."
Ja! og Ja!, men nei.Liker du klokker? Og liker du Dune? Da må du sjekke ut dette
Hamilton lanserer klokker inspirert av «Dune: Part Two»
To særegne spesialmodeller basert på den storslåtte science fiction-filmen – og et unikt samarbeid.www.tidssonen.no
Det har vel vært tatt opp ved enkelte anledninger i Klokkelandslaget og lignende, men husker ikke eksakt episode.Når dere ser på serviceintervaller på klokker, tar dere da brukstid med i betraktningen eller er det feks 5 år uansett hvor lite den har blitt brukt?
Det har vel vært tatt opp ved enkelte anledninger i Klokkelandslaget og lignende, men husker ikke eksakt episode.
Min tilnærming er å vurdere nøyaktighet/avvik sett i lys av hva jeg vil akseptere mtp. urverk. Mulig jeg ville lyttet litt til produsentenes råd dersom jeg hadde hatt noen virkelig dyre klokker
Når dere ser på serviceintervaller på klokker, tar dere da brukstid med i betraktningen eller er det feks 5 år uansett hvor lite den har blitt brukt?
Slik jeg leser det (Med Omegaen og dens 5-8 år serviceintervall): Sjekk klokken i en timegrapher(?) når den er 5 år og sjekk avvik. Hvis avik er større enn specs tilsier, send på service, hvis ikke så vent. Gjenta etter år 6 og 7 og hvis den enda er innenfor spec på 8 året så send den inn på service "just in case".Jeg har pleid å vente til det blir avvik i gangreserve eller tid. Det har ikke gitt noen skader (så langt).
Når oljen blir gammel blir den seig. Dette gjør selvfølgelig at klokken går dårlig på mange måter. Oljen blir gammel også om klokken ligger. På den annen side så har jeg flere klokker med lang alder og ingen service. De går prikkfritt!
(Jeg går og venter på et servicerush....)
8
Når dere ser på serviceintervaller på klokker, tar dere da brukstid med i betraktningen eller er det feks 5 år uansett hvor lite den har blitt brukt?
Mulig jeg er litt treg her, men forklar meg diamantene på skiva?
Slik jeg leser det (Med Omegaen og dens 5-8 år serviceintervall): Sjekk klokken i en timegrapher(?) når den er 5 år og sjekk avvik. Hvis avik er større enn specs tilsier, send på service, hvis ikke så vent. Gjenta etter år 6 og 7 og hvis den enda er innenfor spec på 8 året så send den inn på service "just in case".
Er det litt sånn som en bil? Alt funker fint, men serviceintervallene blir fulgt bare for å få "stempel i boka"?