Breitling er en produsent jeg aldri har sett på to ganger, men etter at Fred Mandelbaum og Georges Kern har tunet merket med nye produksjonsøyne er jeg nysgjerrig.
Breitling er en produsent jeg aldri har sett på to ganger, men etter at Fred Mandelbaum og Georges Kern har tunet merket med nye produksjonsøyne er jeg nysgjerrig.
Enig. Det har vært en stor forandring hos Breitling. Selv har jeg lyst på en Navitimer. Dog den forrige iterasjonen ironisk nok.
Men de har mye fint, kjøpte en Navitimer i 38mm uten krono til fruen for et par år siden, stål og rose med en deilig alligatorrem. Veldig elegant og tidløs.
Enig. Det har vært en stor forandring hos Breitling. Selv har jeg lyst på en Navitimer. Dog den forrige iterasjonen ironisk nok.
Men de har mye fint, kjøpte en Navitimer i 38mm uten krono til fruen for et par år siden, stål og rose med en deilig alligatorrem. Veldig elegant og tidløs.
Med en 15-minutters komplikasjon i denne versjonen. så har man dobblet oppløsningen i tidtagningen. Man har med andre ord gått fra å være en meningsløs komplikasjon - til en annen med dobbel oppløsning. Det at enkelte kronografer har sterkt markerte 3-6-9 markeringer på subdial er for mange en enigma på et pilotur. Forskning (sic) viser at begrunnelsen til 3-6-9 markeringene skyldes noe så trivielt som takstratene til bestemte telefonsamtaler i svunnen tid.
Uansett hva man tror på, så er kronografer med 15-minutter "subdials" fremfor 30-minutters subdial, ansett som mer praktiske.
Skal jeg selv ta tiden på ting som tar mellom 10-60 minutter (i.e. matlaging og parkering), så er en insert på et dykkerur praktisk. Skal jeg ta tiden på ting under 10 minutter (en god del oppgaver innen matlaging), så er en kronograf med dobbel oppløsning uendelig mer praktisk.
Stikkordet er "dobbel oppløsing". Kun de kronografer som har ivaretatt dette behovet, har en slik funksjon. Man ser kun hensikten når man ser behovet.