Klokkecafé – løst og fast om klokker

Tja, "mye klokke for pengene" er vel subjektivt da den koster 34.000kr på reim og 37.000kr på lenke 😅
Hehe, det var ikke noen genuine påstander fra min side :)

Poenget mitt er at en klokke kan jo gjerne være ditten og datten av positive egenskaper, men når noe så grunnleggende og viktig som designet er dårlig, så har det andre stort sett null betydning.

• Liker
Reaksjoner: S3Watches og Labbos
NWC-diveren 5 sec review: synes det er noe snålt med proporsjonene. Når jeg ser en kraftig dykkerklokke med sånne smale/puslete visere får jeg denne vibben:

1000006335.jpg

Redigert:
"Ingen betaler Tudorpenger for en Norsk Steinhart."

Quote of the day.
Når det er sagt så er jeg jo så gjerrig at jeg ikke betaler tudorpenger for en tudor en gang.

2b627e10-0277-4389-8b47-6a44f67fb56f.jpg

Denne har mye mer gående for seg en den blå, spør du meg. Og sikkert en kul klokke å eie om 50 eller 100år

Quote of the day.
Når det er sagt så er jeg jo så gjerrig at jeg ikke betaler tudorpenger for en tudor en gang.

Vis vedlegg 393304

Denne har mye mer gående for seg en den blå, spør du meg. Og sikkert en kul klokke å eie om 50 eller 100år
Hvis jeg ville hatt en Seiko Alpinist ville jeg heller kjøpt originalen i stedet for en dyr kopi med uproposjonalt store lugs og krone. Originalen er bedre.

Hvis jeg ville hatt en Seiko Alpinist ville jeg heller kjøpt originalen i stedet for en dyr kopi med uproposjonalt store lugs og krone. Originalen er bedre.
Jeg tenkte også veldig på Alpinist når jeg så dette designet, er nok ingen tvil om inspirasjonen. Jeg likte de store lugsene, men nå når du nevner kronen så kan jeg ikke la være se det samme nå.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
NWC.
Hvor kassene er laget?
Hvor tallskivene, viserene er laget?
Hvor klokkene er montert sammen?
Fordi for min del, ser det ut som Kina katalog klokke "special mix and custom for you my friend".
Alle kan få frem noe "custom" sånn, basert på generiske hovedkomponenter.
Også finner man en annen NWC fra Japan!
Naval Watch Company :rolleyes:
Tydeligvis produsert av Lowercase, som er veldig stort i Japan!

91001151ce7a5f7020c68fa7a6b5f641.jpg

NWC.
Hvor kassene er laget?
Hvor tallskivene, viserene er laget?
Hvor klokkene er montert sammen?
Fordi for min del, ser det ut som Kina katalog klokke "special mix and custom for you my friend".
Alle kan få frem noe "custom" sånn, basert på generiske hovedkomponenter.
Også finner man en annen NWC fra Japan!
Naval Watch Company :rolleyes:
Tydeligvis produsert av Lowercase, som er veldig stort i Japan!

Vis vedlegg 393324
Interessante spørsmål. Skulle vært morsomt å visst hele historien her. For dette ser som du sier ut som noe ordentlig kinamøkk.