Klokkecafé – løst og fast om klokker

"Espen Saastad, en visjonær urmaker, satser nå med sitt eget merke."

9e83d818-2cec-4a71-856f-874c4846b004-1.jpg

Hva tenker dere?

• Liker
Reaksjoner: Grendel og UJU

Hva tenker dere?
Lite visjonært her i mine øyne. Og logoen som nesten er en blåkopi av IWC får det bare til å se ut som en Steinhart. Det blir et nei fra meg.

Hva tenker dere?
jeg tenker…fysj!

Hva tenker dere?
Alltid spennende med noe nytt og jeg har ikke sett de fysisk, men jeg synes @GrimReaper har et poeng. Og nå klarer jeg ikke å ikke se det :LOL:
Jeg tror jeg ville kalt det NKS - Norsk Klokkeselskap eller noe lignende... Men ser at det fort kunne blitt misforstått.

• Haha
Reaksjoner: Grendel
Godt det ikke bare er meg. Må innrømme at jeg gjorde meg noen tanker om artikkelen, klokkene og måten saken ble delt og diskutert på flipperiet. Spessielt en rar tåkelegging av det opplagte alle tenker...hva skjer med logoen? Og hele "artikkelen" er jo bare store ord/reklame med veldig lite konkret. Og at "sjefene" på flipperiet er helt uforstående til kritikken fikk meg nesten til å føle at det er noen som har insentiver.
image-2.png

Godt det ikke bare er meg. Må innrømme at jeg gjorde meg noen tanker om artikkelen, klokkene og måten saken ble delt og diskutert på flipperiet. Spessielt en rar tåkelegging av det opplagte alle tenker...hva skjer med logoen? Og hele "artikkelen" er jo bare store ord/reklame med veldig lite konkret. Og at "sjefene" på flipperiet er helt uforstående til kritikken fikk meg nesten til å føle at det er noen som har insentiver.
image-2.png
Alt som vanlig da med andre ord 😂

Med den blåfarven skulle det vært skrevet litt mer om røtter og brus fra ishavet og norske tradisjoner derfra. Merket kunne kanskje tatt navnet Ishavets Watch Company?

8

Lurer veldig på hva som er innovativt med dette? Eller, gjesp, egentlig ikke…

I det jeg klikket meg inn fant jeg et bilde av inngangspartiet til urmakeren, rimelig heftig størrelse på reklameskiltet over døren.
Men jeg fant ham ikke her: https://www.rolex.com/store-locator/norway

Er skiltet snakk om en gammel levning som nå fungerer som reklame for alle involverte parter? :geek:
Saastad var en av ni Rolex AD i Norge frem til Rolex begynte å strupe ned. De var de første som røyk ut døra i 2018 før Jørgensen, Lervik og den ene avdelingen til Askeland fulgte etter. Så det er bare en "relic" fra gamle dager 🙂

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Ja, Saastad mistet jo Rolex-agenturet for noen år siden. Ikke ofte jeg er innom der, men var tilfeldigvis på besøk for noen uker siden. Da fikk jeg prøve et par av de nye klokkene hans kombinert med en god prat.

Når det gjelder «artikkelen» fra «journalistene» hos Kakleriet, savner jeg litt mer innhold. Gjerne litt fra Saastads brede (dype) erfaring fra under vann. Denne karen har vært med på mye og det ville eksempelvis satt dykkerklokkene i et nytt perspektiv for mange.

• Liker
Reaksjoner: seiltid