Klokkecafé – løst og fast om klokker

Det er jo ikke så rart. For det første er Kickstarteren ræva og for det andre er den helt like Daniel Wellington
 
Vi har jo flere norske "ur-produsenter" som prøver seg for tiden. Nå er kanskje vi her inne spesielt interesserte med helt andre kriterier for en "god klokke" enn mannen i gata, men jeg ser virkelig ikke for meg at noe som dette kan selge spesielt godt. Målgruppen jeg drar ut av reklamen er "kreative fiskere med en ting for graffiti", men for alt jeg vet er dette en stor markedsgruppe som bare venter på et nytt ur :rolleyes: Men uansett, kult at folk prøver seg! :)

[video=youtube;S6iH63s9tuA]https://www.youtube.com/watch?v=S6iH63s9tuA#t=66[/video]
 
Det ser ut som en Marc Jacobs og Nixon collaboration.

clint_ew.gif
 
Var absolutt ingenting som trigget meg med den klokken. Kanskje den appellerer for noen, men hvertfall ikke meg. :confused:
 
Det eneste jeg ikke skjønner er for så vidt hva som skal gjøre denne klokken unik. Hva er koblingen mellom klokken og fagre Stryn som blir nevnt i det uendelige på nettsiden? Jeg forstår det er vanskelig å finne opp hjulet på nytt, klokker har tross alt allerede blitt produsert i de fleste tenkelige variasjoner, men de kunne da prøvd å skape noe man ikke har sett hundre ganger før. Det må jo selvsagt nevnes at personene bak dette tidligere har prøvd seg på diverse klær og at det nok er det estetiske som er satt i høysetet, men kunne man ikke prøvd å lage noe med ”Norsk DNA”? Det må da være noe litt særegent man kunne tatt inspirasjon fra som faktisk skilte produktet fra noe produsert i et hvilket som helst annet land? :confused:
 
Du kan si mye rart om den der, men "Klassisk og raffinert" er to ting den ikke er.

28_307659918.jpg

Nesten så jeg starter å le når jeg ser bildet, hva skal det forestille?

Noen som har erfaringer med de dyrere Invictia modellene? Har kun sett et par av de rimelige og kvaliteten virket helt på jordet..
 
DeT må vel være et forsøk på å forfinet Invicta navnet. Pris ES det dyrere så blir det kanskje oppfattet som finere også? Tross alt snakker vi om en mekanisk klokke. Historien er full av eksempler på produkter som blir oppfattet dom finere bare fordi de er høyt priset. Hvorfor ikke Invicta også?

:cool:
 
Noen som sa noe om at lupe/makro lar deg se ting du aldri kan glemme.. Litt nedtur å se den sekundviseren sånn.. :p Nei da, egentlig helt greit, kan vel ikke forvente all verdens finish på en klokke i budsjettklassen. :)
15658409037_8536ed1b99_b.jpg
 
Noen som sa noe om at lupe/makro lar deg se ting du aldri kan glemme.. Litt nedtur å se den sekundviseren sånn.. :p Nei da, egentlig helt greit, kan vel ikke forvente all verdens finish på en klokke i budsjettklassen. :)
15658409037_8536ed1b99_b.jpg

Det der er jo egentlig et stilig bilde!

Vær heller glad for at du vet om ujevnhetene ingen andre ser. Eller i det hele tatt tenker på å se etter.

Stilig!

:cool:
 
Det der er jo egentlig et stilig bilde!

Vær heller glad for at du vet om ujevnhetene ingen andre ser. Eller i det hele tatt tenker på å se etter.

Stilig!

:cool:

+ 1, veldig kult bilde. Det er jo også sjarmen i denne verdenen at forskjellen i kvaliteten ikke kan sees med det blotte øyet:) fortsett med gode bilder!
 
Takker - syns bildet ble kult selv om det er litt vel mye Lillestrøm over det. ;)

Bruker klokken igjen nå, og det plager meg ikke et sekund lenger. Ble litt paff først, men herregud da, hva skal man forvente.. Vet ikke hvor mye det ville kostet å gjøre viserne helt perfekte, men antar at mye av prisen på de aller dyreste klokkene ligger i å få slike detaljer helt 100% perfekt. Sånn sett er dilla på billigklokker og fotoapparat med makrolinse en dårlig kombo, hehe.