Klokkecafé – løst og fast om klokker

Hehe, da så

Gla' jeg slipper å forholde meg til A. Lange & Söhne

ALS: Amyotrofisk lateralsklerose (ALS) er en sykdom som i tiltakende omfang ødelegger nerver i ryggmarg og hjerne. Det er bare nerver som styrer kroppens motorikk (motoriske nerver), detvil si muskler og bevegelser, som rammes. Typisk for motoriske nerver er at de sender signaler ut i kroppen fra sentralnervesystemet.

• Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo og UJU
Gla' jeg slipper å forholde meg til A. Lange & Söhne

ALS: Amyotrofisk lateralsklerose (ALS) er en sykdom som i tiltakende omfang ødelegger nerver i ryggmarg og hjerne. Det er bare nerver som styrer kroppens motorikk (motoriske nerver), detvil si muskler og bevegelser, som rammes. Typisk for motoriske nerver er at de sender signaler ut i kroppen fra sentralnervesystemet.

Jeg får også høre at klokkemani er en sykdom. Den angriper hjernen og håndleddet. Det er også slik at det gir mangelfull bedømmelse av økonomisk karakter....

8

fb.jpeg

Man må jo bli en Rolex "Hools" for å bli støtet av en sånn FB kommentar, men vel...
Jeg hadde ikke vært støttet av en kommentar sånn på min egen klokkeboks eller på selvs kommentaren.
Hvorfor er folk i landet så opptatt av å bli oppfattet som de har råd eller masse peng, det har jeg aldri forstått...
Uansett: så hissig blir noen av dere så snart noen snakker om penger og Rolex koblet sammen.
Det minner meg om min veldig først gang jeg sagt på TS(og det er en del år siden) at jeg hadde ikke tenkt å kjøpe noen Rolex noen gang og det første svar jeg fikk var noe sånn:
"Hehe...det er så typisk uttalelse fra folk som ikke har råd til en Rolex...".
Og jeg husker faktisk fortsatt hvem som kom med dette.
Men vel, nå er det sikkert en del som fnyser og jeg vet også at jeg har mange "fiender" her, siden jeg kan ikke holde kjeften min om Rolex legendene... Da skal jeg snart avslutte.
Faktisk, Gilgamesh og meg drikker en pils akkurat nå og han hilser: sin Rolex fungerer som bare det og fikk aldri service siden han gikk til Enkidu sin begravelse.

Vis vedlegg 23018
Man må jo bli en Rolex "Hools" for å bli støtet av en sånn FB kommentar, men vel...
Jeg hadde ikke vært støttet av en kommentar sånn på min egen klokkeboks eller på selvs kommentaren.
Hvorfor er folk i landet så opptatt av å bli oppfattet som de har råd eller masse peng, det har jeg aldri forstått...
Uansett: så hissig blir noen av dere så snart noen snakker om penger og Rolex koblet sammen.
Det minner meg om min veldig først gang jeg sagt på TS(og det er en del år siden) at jeg hadde ikke tenkt å kjøpe noen Rolex noen gang og det første svar jeg fikk var noe sånn:
Men vel, nå er det sikkert en del som fnyser og jeg vet også at jeg har mange "fiender" her, siden jeg kan ikke holde kjeften min om Rolex legendene... Da skal jeg snart avslutte.
Faktisk, Gilgamesh og meg drikker en pils akkurat nå og han hilser: sin Rolex fungerer som bare det og fikk aldri service siden han gikk til Enkidu sin begravelse.

Som kidsa sier:
GOMC AF.;)

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Kom på at jeg kjenner en kjempehyggelig type som har en Lange. Da er vi nede i 66% douch.

Ikke meningen å trolle eller å syte over at andre har dyrere klokker enn Rolex. Men når jeg kom over denne kommentaren synes jeg den var så usmakelig at jeg ikke klarte å la det passere. At det finnes 1 stk Lange-eier som ikke klarer å formulere seg på internett sier naturligvis ingenting om andre Lange-eiere. Beklager at jeg forsøkte skriftlig ironi. Mener naturligvis ikke at alle lange-eiere er klyser, men 66% er ganske dårlig. Faktisk.

@Hammerfjord Håper og tror at jeg hadde reagert likt hvis det var en Rolex-eier som hadde kommentert f.eks din samling av merker som det ikke går ti av på dusinet. (Som jeg forøvrig synes er veldig kul da du har "en mening" bak alle klokkene)

Avslutningsvis vil jeg påpeke at jeg liker ALS veldig godt, men kommentarer som den jeg postet ødelegger inntrykket av merket litt. Mulig jeg er hårsår.

Vis vedlegg 23018
@Hammerfjord Jeg er enig, det handler ikke om penger eller merkevare. Det handler om hva du liker og hvordan du skal bruke klokken.

@Hammerfjord Jeg er enig, det handler ikke om penger eller merkevare. Det handler om hva du liker og hvordan du skal bruke klokken.

Ja, jeg har bestandig tenkt sånn.
Jeg har aldri kjøpt en klokke med en liten " nå skal de misunne meg" i bakhodet mitt, men jeg vet at noen gjør det.
Sånn makt har noen varemerker på noen personer men ikke på meg.
Så klart, at et varemerke sin historie og tilkobling til noen oppnåelse kan bli en motiverende faktor men først og fremst, burde man tenke på sin egen smak når man gjør et klokkekjøp: ikke på logofaktor.

Helle måne, dette er noe av det flotteste jeg har sett.

FF med keramisk kasse.

Edit: litt synd at den med sine 43mm muligens er et par mm for stor. Prisen er også noe stiv - vil anta at gjensalgsverdien er relativt lav sammenlignet med sin storebror.

Fotor_148356164949553.jpg

Redigert:
Sliter med å få både visninger og interesserte i min mors ny-i-boks Baume & Mercier dameklokke.
Har lagt ute på Finn i noen måneder nå og betalte hundrelapper for toppvisning, likevel kun 170 visninger! Uten visninger selger ikke klokken såklart, men har fått mange hundre på andre klokker som er blitt solgt.
Den er prisatt halv pris av tilbudspris (som er 2k fra vanlig pris).
Er det merket eller er kjøp av dameklokke til flere tusen ikke aktuelt blant nordmenn? Eller skal det helst være gratis?

Du nevner nok det viktigste @Siki.

Merket er hverken spesielt riset eller roset. Det er nedre/mellomklasse hva gjelder både pris og kvalitet, og det finnes flere av dem her på Sonen.

Det finnes en barriere for de som ikke har sett lyset å svi av mer enn en tusenlapp eller to på armbåndsur. Noe enda fjernere er det for kvinnen i gata å handle klokke på Finn! Vil tro at det er tre potensielle kjøpsgrupper for din B&M; De som vil ha ny klokke, men er prisbevisste. Kvinnelige klokkeinteresserte. Og til slutt, og trolig størst, menn som skal handle en gave.

Klokkeinteresserte som tråler Finn er i hovedsak menn, og sjansen for et salg er muligens størst hos dem. Det er i alle fall egen erfaring etter å ha solgt en klokke for kjæresten min.

Om prisen er feil? Både ja og nei. Du har ikke fått solgt den, så det er ofte lett å ty til konklusjonen om at prisen er for høy og må reduseres. Det som er litt dumt er at om du kun endrer prisen på Finn vil det likevel ikke dukke opp så mange flere treff. Såvidt jeg husker er det kun i tilfelle noen huker av på "Ny pris i dag" mens de søker og treffer akkurat når du har satt ned prisen.

Det trengs derimot kun én rett kjøper for å få solgt, og med 170 visninger er det veldig trolig at du ikke har truffet ham eller henne. Hvis du ikke har opprettet annonse her inne kan det trygt anbefales, og gratis er det og. ;)

Angående å kjøpe seg topplassering så velger jeg bevisst vekk annonser som havner der. Det er fordi det føles litt desperat, men godt mulig dette kun gjelder meg.

Og så er det viktig å nevne at den går på batteri. Jeg har selv en dyr quartzklokke ute for salg, og vet mange vegrer seg for å bruke litt penger og "kun" ende opp med Quartz. Nå er GS Quartz litt annet enn urverket i den du selger, men det er en annen historie.

Dette ble lengre enn det burde.. Nå er det tilbake til bokføring i nattetimene.

Lykke til!

Redigert:
Sliter med å få både visninger og interesserte i min mors ny-i-boks Baume & Mercier dameklokke.
Har lagt ute på Finn i noen måneder nå og betalte hundrelapper for toppvisning, likevel kun 170 visninger! Uten visninger selger ikke klokken såklart, men har fått mange hundre på andre klokker som er blitt solgt.
Er det merket eller er kjøp av dameklokke til flere tusen ikke aktuelt blant nordmenn? Eller skal det helst være gratis?

Det er rett og slett ikke et stort marked for brukte dameklokker.
Menn som skal kjøpe klokker til konene/elskerinnene sine kjøper nok helst nytt for å få full uttelling.;)
Damer har vel generelt liten interesse for mekaniske ur utover at de kanskje har litt bling-bling på seg.

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Grendel
Det er rett og slett ikke et stort marked for brukte dameklokker.
Menn som skal kjøpe klokker til konene/elskerinnene sine kjøper nok helst nytt for å få full uttelling.;)
Damer har vel generelt liten interesse for mekaniske ur utover at de kanskje har litt bling-bling på seg.

Det er riktig det. Dameklokker synker fort i pris. Dette er også noe som selvfølgelig gjør at "de som ville lagt mindre penger i klokken" også får en fin klokke til sin kjære.

Selv var jeg veldig heldig og fikk en TT-Constelation til min Kjære for en billig penge. Der var det full pakke med bokser ute og inne. Det var til og med en liten rød dandy pung som klokken lå i! Voldsomt flott, som også så dyrt og fint ut. Det at klokken hadde sunket som en stein i forhold til ny-pris, var noe som gledet meg mest....

8

Vil faktisk slå et slag for klokkeriet i denne saken, har vel nesten sett flere dameklokker bli solgt der enn her.
Utenom det har du nok rett i at dameklokker er (mye) mer tungsolgt enn herreklokker.

Noen som er klar for en GTG/Vinterblot her i Oslo-området?

Jeg har booket et bord ved en OK restaurant den 18 januar klokken 18:00.
De som måtte ønske å være med kan sende meg PM. Meldingen må også inneholde mailadresse, fult navn og mobilnummer. (Disse vil bli sjekket). Jeg vil da sette deg opp på listen og du vil få tilsendt informasjon om hvor vi vil være.

8