Klokkecafé – løst og fast om klokker

Hyggelig lesning til søndagsfrokosten om en jobb som kanskje mange her inne kunne tenkt seg; ikke minst tittelen.

https://www.nytimes.com/2018/11/02/...zDbK1pRYXP4GMdHV8a_dcQGUvUd5Fy2YkZiRBStKgapoI

_20181104_103129.JPG
 
Redigert:
Hehe...


“They advertised it as being accurate to within 10 seconds a month, which is good enough for the average Joe’s schedule,” said Mr. Schneider, who rolls his eyes at obsessions with knowing time down to the second."
 
Enig. Men ganske sprøtt at bruktmarkedet priser en sub til 3x prisen av en AT. Omegaen står ikke noe tilbake når det kommer til innmaten i hvert fall. Men nå er det vel fåtallet av de som kaller seg klokkeinteresserte som bryr seg om sånt.
 
Hmm, når du sier det så der det ut til at Suben mangler mercedes merke på minuttviseren...
Nja, av en eller grunn synes jeg det er noe ubalanse på viserne til AT, fin klokke ellers.

Enig. Men ganske sprøtt at bruktmarkedet priser en sub til 3x prisen av en AT. Omegaen står ikke noe tilbake når det kommer til innmaten i hvert fall. Men nå er det vel fåtallet av de som kaller seg klokkeinteresserte som bryr seg om sånt.
Estetisk er det viktigere med utsiden si (forsåvidt enig med deg jeg altså) :p
 
Jeg tar meg selv i å lure på om denne ville fått frem den samme reaksjonen hos meg om det stod f.eks Olma på skiva og ikke Patek Phillipe & co.

A14A0BC8-CE9B-4633-97AD-A141B933F620.jpeg

(den svarte prikken er min skyld)

Er skjønnheten i dette uret objektiv eller preget av at det er et av stjerneobjektene på en prestisjeauksjon og ble solgt for 1,152 mill pluss kostnader.

For det er vel ingen tvil om at dette var et fantastisk flott ur?

Lars Birger
 
Jeg tar meg selv i å lure på om denne ville fått frem den samme reaksjonen hos meg om det stod f.eks Olma på skiva og ikke Patek Phillipe & co.

Vis vedlegg 120222
(den svarte prikken er min skyld)

Er skjønnheten i dette uret objektiv eller preget av at det er et av stjerneobjektene på en prestisjeauksjon og ble solgt for 1,152 mill pluss kostnader.

For det er vel ingen tvil om at dette var et fantastisk flott ur?

Lars Birger

My god! OCD tar helt over her, er det vinkelen på bildet eller er skiven skjev i kassen? Jeg blir helt ubekvem her jeg sitter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Guest571
Jeg kom over en underholdene og relativt faglig solid podcast som jeg ikke ser har vært omtalt her; Watch and Listen. Carl ruins everything og episoden om Rolex er en god start :)
 
Hva sier knerykksrefleksen deres, Zenith defy skeleton, Globemaster med blå skive eller gode gamle OP39?
 
Heller ikke bilbransjen er immun mot tåpelige samarbeid, som ikke passer merket ;)


Dette blir jo litt som "Vacheron Constantin x Kanye West"...

Jeg husker det var litt sammenblanding av interesser en gang på 80'tallet. Denne ble promotert som "samlerobjekt" den gang. Det er lenge siden jeg har sett noen, men jeg har heller ikke sett noen til salgs for (astronomiske) summer....

vwPF.jpg


8