Swiss Watch Exports Dip In February As Key US Market Loses Steam
Monthly exports fall 8.2% as luxury watch sales face declining demand.

Vis vedlegg 396584
Jaja først var det MN21 og nå har’n slått seg på vintage…
Kommer vel snart på en auksjon på Klokkeriet?!Jannicke Mikkelsen tok med forlovedens Challenge på polferd.
Vis vedlegg 396667
Vil isåfall bli med et premiumpåslag for «tyngste gjenstand i bane rundt jorden»Kommer vel snart på en auksjon på Klokkeriet?!![]()
Vet ikke helt om Long Island Watch er en "liten" forhandler, men interessant likevel.Tariff-kaoset sett fra en liten klokkeforhandlers perspektiv:
den etterlyste normalisering vil ikke skje. den er allerede tapt historie. da støvet omsider legger seg om mer enn en håndfull års tid er hele verden transformert til noe ganske annet og drastisk annerledes - en helt ny epoke med andre lover og regler og styresett - en ny virkelighet som ikke vil ligne mye på det vi har vært vant med de siste 200 år.Jeg tror personlig ikke at det er tollen som kommer til å knekke industrien isolert sett, men det at man aldri vet hva onkel Donald finner på i neste uke eller neste måned vil nok gjøre at de fleste som sitter på midler vil være svært selektive i hva de vil bruke penger på mens dette shitshowet foregår. I tillegg til at mange har sett både sparepenger og pensjonsfond forsvinne som dugg for solen på et par dager så vil usikkerhet rundt fremtiden være en eventuell spiker i en allerede overpriset bransje. I så måte kunne ikke dette skjedd på et verre tidspunkt for industrien. De fleste aktørene opererer med svære oppblåste priser og dette vil ramme hardt for mange. Jeg tror til og med Rolex kanskje vil kjenne på dette. For dette er verre enn corona, det visste man ganske fort ville gå over, men her er det er minst 4 fire år til en normalisering av verdenssamfunnet er mulig. Og det er lang tid i en bransje som kun baserer seg på overflod.
Jeg er ikke så interessert i kula di.den etterlyste normalisering vil ikke skje. den er allerede tapt historie. da støvet omsider legger seg om mer enn en håndfull års tid er hele verden transformert til noe ganske annet og drastisk annerledes - en helt ny epoke med andre lover og regler og styresett - en ny virkelighet som ikke vil ligne mye på det vi har vært vant med de siste 200 år.
ja - jeg har en krystallkule.
nei - du får ikke låne den![]()