Klokkecafé – løst og fast om klokker

liker designet på den nye IKON`n til Radium. noen som har prøvd den på?
er barettene gjennomgående på disse? Hvordan er det å bytte reim? må en slå de ut med dor? utvider ikke hullene seg hver gang en gjør dette?

breitling-navitimer-b19-chronograph-43-perpetual-calendar_2-1536x1024.jpg

Fjorårets heftige jubileumsmodell kommer nå i rustfritt stål.

liker designet på den nye IKON`n til Radium. noen som har prøvd den på?
er barettene gjennomgående på disse? Hvordan er det å bytte reim? må en slå de ut med dor? utvider ikke hullene seg hver gang en gjør dette?

Har ikke prøvd IKON, men har en vanlig SL. Den har tykke springbars og lug holes. Tipper det er tilsvarende på IKON. Lett å bytte reim, dytter bare på de med en tannpirker etc..

Takk for info.så er vanlig springbar men bare gjennomgåendes hull isteden for tett på utsiden
:)
Da er jeg med
I hovedsak har du rett; men bare å for presisere er det er ikke "vanlig springbar" utenom hva angår funksjon med fjærbelastede tupper. Barettene er særdeles kraftige og du får neppe kjøpt disse fra andre enn Radium selv :) Anbefaler å forsøke Radium dersom du er nysgjerrig. Er du innom Oslo bør du ta turen innom kontoret deres på Tveita og prøve noen på (de deler sted med Ur-Tjenesten)

• Liker
Reaksjoner: MaltMort
Jeg var innom Ur-Tjenesten forrige fredag for å avmagnetisere ei klokke. Først og fremst nydelig sted - perfekt for oss som bor i bydel Østensjø, men jeg blei også introdusert for Radium-klokkene live, og det var veldig spennende. Har tidligere bare sett de på nettsidene til Radium og et og annet bilde her inne, og det anbefales virkelig å se de og prøve de på.

Å nei, dette var et lite gjennomtenkt design. Fears Redcliff «Confetti»Vis vedlegg 393983
Haha, den mikroskopologiske strukturen der med en Studio Underd0g lumesandwich hadde vært neste steg her.

Til confetti-skiva: helt enig i at det var bom. Det er noe som oser bedriftsklokke av det jeg leser som en etablert klokkemodell hvor det bare er selve skiva som er bytta ut til fordel for en med mønster. Ikke halvgalt doodle/90-talls-7up, men den konfettieksplosjonen blir fullstendig innesperra av alle de andre «seriøse» elementene. De må i hvert fall jobbe mer med indeksene og viserne (det holder ikke bare med en babyblå sekundviser) for å sammenfatte de ulike historiene. Lett å sammenligne den med Gimlet som ser veldig mye mer vellykka ut, med flere lag, bokstavelig talt. Her er det todimensjonalitet som rett og slett blir endimensjonal.

• Liker
Reaksjoner: holmby