Klokkekategorier - Hvilke har vi?

Kode:
Casio F-91W



images

Casio går rett inn i "terrorist kategorien" antar jeg?
 
Feinschmeckere : A. Lange & Sohne, Jaeger Le Coultre, IWC, Breguet, Vacheron Constantin + sikkert flere som fortjener å være med her.

I helt egen kategori er denne:):):):)

...klokken lages det en av i året, de kommer og HENTER klokken din hvor som helst i verden hvis den trenger service, har haugevis med komplikasjoner (Tourbillion, Chrongraph, Rattrapante, Perpetual Calender, Moon Phase, Power reserve, repetition, Sonnerie, Chime, Day & Night, Equation og time, Time Zone + sikkert flere jeg har uteglemt).

....noe for deg, Moore?
 
Dørvakt- og boleklokker:

Høypolert 3kg Breitling.
U-boat

Noen ville nok til og med sagt Panerai.
 
Jeg er en fattig wannabe WIS med en Monster.
Drømmen min er å oppgradere meg til en som later som om han bryr seg om klokker og kjøper et merke for at andre skal se det at det koster litt. Jeg har lyst på en Omega og tror helt og holdent at jeg vil ha et dametekke på linje med James Bond etter ervervelsen. :roll:
 
Jeg har lyst på en Omega og tror helt og holdent at jeg vil ha et dametekke på linje med James Bond etter ervervelsen. :roll:

Helt klart. Du vil merke det straks du forlater forhandleren. Du kan doble effekten ved å oppgradere til Rolex.
 
Men ved å ha Rolex på armen vil jeg også dra til meg masse mannfolk som drar på byen i Vålerenga drakta. De vil så gjerne vil ta på klokken sine ostepopluktende fingre, og nekter å tro på meg selv om jeg for ørtende gang forteller at det ikke er en fake kjøpt på Las Palmas.. ;)
 
Ja, det er jo baksiden ved å eie en Rolex. Men med en Omega så kommer jo alle konfirmantene og skal se på klokka. Noen vil gjerne vise sin egen.

Ikke lett å velge riktig klokke gitt ;)
 
Føreslår at UJU rydder opp i første posten og deler opp i kategoriar, så kan kategoriane oppdaterast ettersom folk kjem med korreksjonar/inspel. Eit merke må kunne passe inn i fleire kategoriar. Då har me ein oversikt over kva klokker som høyrt til dei ulike "klassane";)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
 
Rolex er vel visittkortet for de nyrike og harryfolket som skulle ønske de var nyrike? ;)
 
Rolex generelt kan sammenlignes med Dom Perignon.
Masseprodusert, overpriset og godt markedsført.
Folk som tror de har greie på champagne drikker den gjerne, men de som virkelig har peiling drikker noe helt annet.


Panerai. Ja, hva pokker skal man si om den?
Tror Panerai har blitt populært gjennom markedsføring a-la Helly Hansen etter at Gjelsten og Røkke plasserte Jonny Austad i sjefstolen.
Det hele startet med at han delte ut tøyfillene gratis til breakerne, wannabe-rapperne og hallikene i Harlem, NY. Akkurat som Reebok gjorde det med skoene sine.
Og slek gjekk no dagan'
 
Rolex generelt kan sammenlignes med Dom Perignon.
Masseprodusert, overpriset og godt markedsført.
Folk som tror de har greie på champagne drikker den gjerne, men de som virkelig har peiling drikker noe helt annet.


Panerai. Ja, hva pokker skal man si om den?
Tror Panerai har blitt populært gjennom markedsføring a-la Helly Hansen etter at Gjelsten og Røkke plasserte Jonny Austad i sjefstolen.
Det hele startet med at han delte ut tøyfillene gratis til breakerne, wannabe-rapperne og hallikene i Harlem, NY. Akkurat som Reebok gjorde det med skoene sine.
Og slek gjekk no dagan'

Følger opp boblemetaforen din her.

Så:
Rolex er Dompa.
Panerai er Cristal on Ice?


JLC=Möet
GO=Bollinger
IWC=Veuve Cliquot

Omega=Cava
Breitling=Prosecco
Seiko=Sake
Hublot=50/50 Sprit (gjerne HB) og Piper Heidsieck
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Her dufter det av smak og behag? Vertfall når dere sammenligner klokkemerker med champagne.....

Selv syntes jeg de nevnte kategoriene på første side kun var negative.
Jeg er en ung mann på tyve år som vil si jeg er langt over gjennomsnittet interessert i motsetning til mine kamerater i samme aldersgruppe, og jeg syntes at kategorien "gubbeklokker" burde hatt en annet navn. Og Breitling ikke burde hatt et "posør" stempel?

Trenger vi kanskje flere kategorier? :)
 
Dette er så absolutt en synsetråd. Om jeg oppfatter trådstarter korrekt så var det vel også laget med en smule ironi.
 
Hehe, tror ikke man skal ta alt som står i denne tråden for bokstavelig, bortsett fra det som står om Omega da ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska
Følger opp boblemetaforen din her.

Så:
Rolex er Dompa.
Panerai er Cristal on Ice?


JLC=Möet
GO=Bollinger
IWC=Veuve Cliquot

Omega=Cava
Breitling=Prosecco
Seiko=Sake
Hublot=50/50 Sprit (gjerne HB) og Piper Heidsieck

JLC og GO havner i dette eksempelet i Dom Perignon-kategorien, hvilket jeg mener er feil. Som IWC-eier skal jeg vokte meg vel for å sammenligne med edle dråper. Når det er sagt så er ikke min sammenligning basert på selve drikken, men på branding vs kvalitet.

Omega kommer i din oppstilling svært bra ut, da det ifølge kjennere finnes cavaer som overgår de fleste kjente Champagnemerker i forhold til intensjonen om å sammenligne branding/kvalitet. I min verden ville heller ikke Breitling nå opp i Presecco-klassen. Der finnes det en del bra, og Breitling kommer nok i kategorien oppskrytt og vel markedsført.

Sånn, der kom det litt mer bensin på bålet. Fyr i vei.

:) :)