Klokkekjøp 2011

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Innlegg
6.347
Sted
Vestlandet
Da står et nytt år, og nye muligheter for døren.:D
Hva er planene deres for 2011? Kom med både realistiske og urealistiske ønsker for det nye året.
Bumper nok opp denne tråden igjen når 2011 nærmer seg slutten for å se hvor mange som traff blink.;)

Mine mål for neste år:
images


En 14060M. Har vært på jakt etter en sånn lenge, men ikke klart å få ut fingeren. Dette året skal det skje.

images


En Datejust TT. Fiklet med denne hos AD, og hjelpe meg så fet den var i virkeligheten.

actu_1173.jpg


Ellers står denne i stål høyt oppe på listen.

images


Holdt på å slå til på en Aquatimer vintage tidligere i år. Den er så sinnsykt fin. Skal jobbe mot denne også.:p

De litt mer urealistiske må bli:
Blancpain FF
Patek Phillipe Nautilus
AP ROO
Rolex Daydate

Hva er så folkets klokkeønsker for 2011?
 
Ihvertfall en av disse (eller begge;))

Seiko SNZH53/55 "Glossy Diver"
snzh57k1.jpg

yhst-14525447119814_2134_62941199



Muligens denne
W02.jpg-thumb-450x301-4684.jpeg



Forhåpentligvis noe sånt i 2011/12:
rolex_gmt_master_1.jpg


Rolex-Oyster-Perpetual-GMT-Master-II-Mens-Watch-116713-BSO.jpg
 
MINUTE_REPEATERs klokkeønsker 2011

Jeg har tatt på meg skylapper og stormer som et damplokomotiv
mot en Rolex Explorer (eller kanskje en Milgauss eller en vintage Sub?)
Jeg MÅ øke antall Rolexer i stallen før 2011 er over og så kommer det
jo alltids noen ting på finn.no som man bare må kjøpe:D
 
I 2011 er målet i skyte gullfuglen. Har planer om å kjøpe helt splitter ny. Sikkert galskap, men..... :D

omega-de-ville-431.33.41.21.01.001_MED.jpg


eller

omega-seamaster-aqua-terra-231.13.42.21.06.001_MED.jpg


eller en Rolex alla denne

rolex-datejust-116200BLAROM_MED.jpg


Er egentlig ikke så keen på Rolex. Ikke spør meg hvorfor. Tror bare jeg liker Omega så godt. :D
 
Jeg har ingen bestemte enda...

Men vurderer en PAM243 igjen, for jeg har ingen skikkelig beater for øyeblikket. Ellers må jeg si at lysten på en Nautilus har blitt utrolig sterk, etter min egen jakt på et toppur (som endte med APen) og de flotte nye til Moore og Timely. Også har jeg fått skikkelig lyst på en Perpetual kalender, kanskje en Portuguese?

Men hva kontoen sier når vi feirer om 12 måneder er umulig å si. Det endte i hvertfall ikke som spådd i år:)
 
Tror nok jeg kommer til å kjøpe en av disse i 2011...

paneraipam386.jpg


Skjermbilde2010-12-31kl171319.jpg


Audemars-Piguet-Royal-Oak-5420ST-1972.jpg


breitling-transocean-black-steel.jpg


Det står i hvert fall ikke på "vil ha" følelsen...
 
Jeg satser på å realisere en Omega PO i år. Alternativt (eller i tillegg) en Rolex GMT Master av et eller annet slag. I tillegg til de selvsagte Seikoene, Orientene og annet som kommer som resultat av elendig impulskontroll og stor eventyrlyst på bukta.
 
Trenger jo noe å ha det nye i, så jeg ser for meg det blir en Anchor-box snart

acw14-600x448.jpg


Glemte at jeg "må" ha en ny dressklokke, sannsynligvis denne

!B4oMDlw!mk~$(KGrHqYOKiYEyCR!VnMvBMqjoCUisg~~_1.JPG
 
Her var det mange spennende ønsker og planer :) Gleder meg til alle unboxing-trådene!

Mitt første 2011-kjøp kommer (forhåpentligvis) i midten av januar :) Hva resten av året bringer, er ikke godt å si...
 
2011 blir mest sannsynelig innledet med Panerai! Ellers er Rolex sub en fjern drøm som snart må realiseres! Uansett blir det ihvertfall en uke med Stowa seatime :)
 
2011 blir ett spenende år for min del. Både en Longines legend diver og en Panerai står øverst på ønskelisten, blir spennende å se hva som går ut(mest sansynligvis Breitling'en) og hva som kommer inn :)
 
6 stk i periskopet.
Men blir vel helst en til Kona .-) + en-to vintage.

Van der Gang 20002
Skjermbilde-16.png


Glashutte Navigator
1329214_large2.jpg


Paneri - panerai
panerai-pam-386-620x620.jpg


Sinn UX
UX+Title.jpg


Submariner 5513
2786287_large2.jpg


Baume & Mercier Capeland Flyback Chronograph
baume-mercier-capeland-flyback-chronograph-1.jpg
 
2011 blir et annus horribilis for min del. Det vil si et år da fornuften regjerer, må prioritere litt anderledes i år. Det betyr ingen nye klokker, ikke en eneste ny klokke, ikke en:cry: 2011 er dermed avlyst klokkemessig for min del, og det er bare å vente på 2012. Men et år går jo fort ikke sant? Sant det går veldig fort?