Klokkekjøp 2011

Første som slår meg er at jeg mangler en IWC Mark...
Ellers står Rolex høyt på prioriteringslisten, GMT eller Expl.2
 
Hmm, hva skal inn... Hmm, ikke så lett å si, jeg er egentlig redd for at svaret blir ingenting. Jeg har jo dressklokke og en fin beater, men mangler en kronograf. Om jeg får muligheten kanskje jeg må slå til på en helgull Daytona. Tiden vil vise:)
 
Hmmm jeg har for min del veldig lyst på en ny økning i Rolex familien
har tenkt på både Explorer 1 og explorer 2 (med sort skive)
en submariner (no date) står også høyt på lista
ellers er jeg frmedeles på jakt etter en Britling superocean heritage 38 i sort eller blått på mesh (ser ut til å være vanskelige å finne disse iallefal brukte) :)
 
Vanskelig

Mye tyder på at omega seamaster vintage kommer snart.

Ellers blir det minimum et ur til i løpet av tidlig vår, men hva det blir gjenstår å se siden jeg har store problemer med beslutningsvegring.
 
Da må du se deg om etter samme modellen jeg, Magnus, Juice mf. ser etter av samme grunn.

168000

En av de mer myeomspunnede Submariner modellene. 168000 er en transitionmodell mellom 16800 og 16610 (tror jeg). Det ekstra nulltallet var/er kun et internt serienummer for Rolex slik at de kunne skille kassene som ble laget av det nye og det gamle stålet fra hverandre. Vistnok. Ingenting er bekreftet fra Rolex, som alltid.

Det sies at denne kun er produsert i 9 mndr, dermed har den den korteste produksjonstiden av alle Submariner modeller.

Det er observert overbevisende eksemplarer fra 1986 til 1989, altså en periode på 36 månder.....
Det finnes aldri kjøpspairer som bekrefter 168000, ikke som jeg har sett hvertfall. Enkelte har serivcepapirer påskrevet 168000, men for meg betyr det nada. Flere som utgies for å være 168000 er veldig tvilsomme da det siste 0 tallet ser ut som at det er stemplet på av en full ape.


Lykke til med jakten! :cool: haha....

Takk for svar!

haha, typisk dette her, skal ikke være lett når man først skal velge Rolex :)
 
Det står mellom:

Omega Constellation
Tudor (div)
Rolex Airking
Rolex sub nodate
:cool::cool:

Ps. Elsker denne tråden!
Kudos til trådstarter!
 
Ps. Elsker denne tråden!
Kudos til trådstarter!

+1
Den setter virkelig tankene i sving denne tråden. Fikk nesten ikke sove i natt, for kunne ikke slutte å tenke på 6542 med bakelite-bezel (og den står jo ikke en gang på "listen" min...).
 
For min del håper jeg at en litt eldre Rolex stålmodell kommer inn før sommeren og en PAM243 inn før 2012.
 
I år har jeg planer om å kjøpe enten en PAM 312, GO Senator Sixties, Rolex Explorer I eller en GMT IIC. Mulig blir det lansert noe på Basel World som forandrer dette fullstendig, hvem vet :)
 
Blir spennende å se utviklingen av denne tråden når året nærmer seg slutten :)
 
Hvis noen fremdeles er usikker på hva jeg "ønsker" meg (noe som burde være helt umulig etter mine utallige "feil"-postinger) så er det duket for min første Rolex iår...enten denne:

rolex.jpg
¨

eller denne:

1275320876_91488586_1-Fotos-de--Rolex-GMT-Master-II-Bicel-Ceramica-3000-US-1275320876.png


eller så er dette min "holy grail" for tiden (den har jeg ikke råd til iår):

IWC-Portuguese-Automatic-Laureus-Sport.jpg


Godt nytt år
 
Denne har stått øverst på ønskelisten i årevis, men blir stadig forbigått: Blancpain AquaLung
i_1094_1.jpg


Kanskje det blir en slik i år. Hvis det ikke dukker opp skranglete gammel submariner eller to.
 
Jeg vurderer den samme. Syns skiven er penest uten dato, men har blitt veldig vant med dato på armen. Vi får se hva det blir til når dagen kommer. Spent på å se hva du syns om din :)