Klokkekjøp 2011

Ett nytt år med nye muligheter. Nå er det 4 år siden jeg kjøpte ei klokke sist så jeg vet med veldi stor sikkerhet at jeg blir å kjøpe meg ei ny klokke.
Det blir ei Tag Heuer Grande Carrera Caliber 36 (El Primero urverket) å så blir det kjøpt skinnreim til den og.

Utenom det blir det kjøpt inn så for å holde bevegelse på klokkene jeg ikke bruker :) Jeg vet ikke hva det heter jeg :/

Så det blir et spennende år :)
 
For min del så skal jeg faktisk prøve å roe ned. Det er faktisk ett av mine nyttårsforsett at jeg iallefall skal prøve å beholde noen av klokkene over en lengre periode :D

Har nå kjøpt inn bruksklokke, dressklokke, og treningsklokke. Mangler i mine øyne derfor bare en Rolex.

Om det blir GMT II, GMT IIC, Submariner eller Sea Dweller avhenger litt av hva som dukker opp og hva jeg føler meg komfortabel med å kjøpe. Men den Rolexen som velges kommer aldri til å gå ut igjen, det er iallefall sikkert.. Skal aldri si aldri for at det muligens blir en vintage og/eller.

Men som sagt, dette gjelder for 2011. Og ting blir vel sjelden slik man planlegger ? :):)
 
Ettersom jeg signerte ny jobb i går, regner jeg med 2011 blir litt løsere økonomisk.
Samtidig skal det bygges garasje, og det koster jo litt, så vi får se.
Målene er følgende i ikke-prioritert rekkefølge (alle skal inn til slutt uansett);

- Rolex Submariner 5508 (eller 6536)
- Rolex 1675 (eller 16750)
- Rolex 1655

Ønsker meg også tilbake en 14060M, og trenger en 5512/13.
Jeg har bestemt meg for ikke å kjøpe noe annet enn Rolex i alle fall!
 
Ettersom jeg signerte ny jobb i går, regner jeg med 2011 blir litt løsere økonomisk.
Samtidig skal det bygges garasje, og det koster jo litt, så vi får se.
Målene er følgende i ikke-prioritert rekkefølge (alle skal inn til slutt uansett);

- Rolex Submariner 5508 (eller 6536)
- Rolex 1675 (eller 16750)
- Rolex 1655

Ønsker meg også tilbake en 14060M, og trenger en 5512/13.
Jeg har bestemt meg for ikke å kjøpe noe annet enn Rolex i alle fall!

Gratulerer med ny jobb! Imponerende liste du har satt deg, gleder meg til trådene som følger!
 
Gratulerer med ny jobb! Imponerende liste du har satt deg, gleder meg til trådene som følger!

Takker! Og time vill sjåvv. Håper på å få inn tre av dem, men plutselig blir det bare én.. 365 dager å finne ut av det på, og her inne skal det jo kollektivonaneres for alle andres innkjøp også!

(én ting er i alle fall sikkert (!) - ingenting skal selges i år, da er det bedre å vente noen år på neste kjøp. Angrer på fire av fem salg i år...!)
 
2011 blir nok ett rolig klokkeår for min del desverre. Får ta det litt som det kommer, men har ett lite håp om å kjøpe en Rolex til, da i form av en rimelig brukt AirKing/Datejust/Explorer
 
For min egen del planlegger jeg å gjøre 2011 til det første året der jeg skal selge en klokke eller to, dersom jeg får mulighet til å anskaffe denne:

patek-philippe-nautilus.jpg


Skal ikke stikke under en stol at Moore (og senest Timely) har gitt meg en puff i riktig retning ;) Synes det er vanskelig å legge ut såpass mye penger for en enkelt klokke dog, og enda vanskeligere å velge ut hvilke som må selges.

Alternativt kan det bli aktuelt med denne, og da er det ikke sikkert det går noen ut i det hele tatt :D

Audemars-Piguet-Royal-Oak-15300-FrankA-1.jpg
 
Tja, ettersom jeg ikke vant i Lotto i fjor, planlegger jeg å vinne i Lotto i år! Da blir det inkjøp av en klokke hver måned :D



...



Men blir nok kun 2 klokkeanskaffelser som jeg ikke er 100 % sikker på enda:
Omega Constellation (bestefar-edition)
Omega Speedmaster

Alternativt så sparer jeg opp og kjøper kun én klokke i år, men da må det bli Rolex Submariner fra året jeg er født 1988 (hvilket serienummer blir dette + snittpris?)

Ved nærmere ettertanke fikk jeg veldig lyst på en Rolex Submariner... :D
 
Mye vakkert å vente på i 2011 registrerer jeg.
Selv har jeg ingen planer om anskaffelser pt., men skal ihvertfall holde avstandsforelskelsen ved like for disse eksemplarene.

JLC-0003.jpg


3262.jpg




breguet_2006_80184447_1843402974_3583-1.jpg
 
.....
Alternativt så sparer jeg opp og kjøper kun én klokke i år, men da må det bli Rolex Submariner fra året jeg er født 1988 (hvilket serienummer blir dette + snittpris?)

Ved nærmere ettertanke fikk jeg veldig lyst på en Rolex Submariner... :D

Da må du se deg om etter samme modellen jeg, Magnus, Juice mf. ser etter av samme grunn.

168000

En av de mer myeomspunnede Submariner modellene. 168000 er en transitionmodell mellom 16800 og 16610 (tror jeg). Det ekstra nulltallet var/er kun et internt serienummer for Rolex slik at de kunne skille kassene som ble laget av det nye og det gamle stålet fra hverandre. Vistnok. Ingenting er bekreftet fra Rolex, som alltid.

Det sies at denne kun er produsert i 9 mndr, dermed har den den korteste produksjonstiden av alle Submariner modeller.

Det er observert overbevisende eksemplarer fra 1986 til 1989, altså en periode på 36 månder.....
Det finnes aldri kjøpspairer som bekrefter 168000, ikke som jeg har sett hvertfall. Enkelte har serivcepapirer påskrevet 168000, men for meg betyr det nada. Flere som utgies for å være 168000 er veldig tvilsomme da det siste 0 tallet ser ut som at det er stemplet på av en full ape.


Lykke til med jakten! :cool: haha....
 
Den Portuguese Perpetualen synes jeg er utrolig flott, Moore! Det er også en klokke jeg har et godt øye til;)

Hvis du finner det for godt å slå til blir det vel din 3. Portuguese, og det synes jeg hadde vært helt ok:D:D
 
Ser at her blir det mange spennende unboxing-tråder i året som kommer! Jeg har store planer om å holde samlingen stabil, altså ingen inn eller ut. Det hadde vært trivelig å få en Stowa inn på sommeren, men sjansen for det er bare 1/29, så sannsynligheten for det er ikke så stor;) ellers må jeg bare være ydmyk nok til å innrømme at en skal aldri være for sikker med planene for året, mye kan endre seg:)
 
Min plan for 2011 er en Omega Speedmaster Professional.

Ellers er en Rolex Daytona et usannsynlig ønske :(
 
Galskapen fortsetter

Jeg er på nippet til å bli en one-watch-guy... Jeg har og fortsetter med å stampe ur slik at noe av det råeste (ikke dyreste) innen urverk kan finne veien hit, nemlig en rolex dssd. Da blir det bare en klokke som skal få være min trofaste følgesvenn for all tid...



Eller not... Ustabil som en elefant på speed kjenner jeg :p hele greia var å finne den ene perfekte, men den finnes kanskje ikke? Den beste ferrarien er fortsatt ikke laget mente enzo ferrari selv :grin: slik Er det kanskje med våre ur også?
 
Årets første klokke er allerede bestilt :D

Nå er Panerai første prioritet. Det er en 233 k-serie som står høyest per idag, men 190 stiller også sterkt. Får se hva som skjer ut over våren.

Har jeg mer til overs så blir det også en Explorer II med hvit skive eller en 5513 fra 1985.
 
Vanskelig å si hva året vil bringe, men skulle ikke forundre meg om en av disse vil finne sin vei til håndleddet mitt ;)

Rolex-Explorer-I-Reference-214270.jpg


Rolex Explorer 21470


15300_large.jpg


Audemars Piguet Royal Oak 15300


Zenith-El-Primero-Foudroyante-Chronograph-11O-Second-Watch.jpg


Zenith El Primero Striking 10th


..eventuelt en ny Explorer II dersom denne blir lansert på Basel..