Klokkene som glipper.

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Siste uken har jeg mistet tre klokker med under 15 minutter. Pokker så irriterende.

Hvaslags klokker har dere mistet tidligere, og hvordan?

Hvordan håndterer dere dette psykisk? Er så irriterende å være handleklar, også blir alt borte...

Du får trøste deg med at det er nok klokker i all fremtid, og før eller senere kommer alle klokker ut på markedet...:)

Noen ganger kan det være greit også... Smaken forandrer seg, og selv om du trodde det var akurat DEN klokken du skulle ha kan det jo være et bedre alternativ rett rundt hjørnet!

Ja, jeg innser at dette er selvbedrageri, men det er den eneste trøsten jeg har...

Kan ikke tilgi meg selv for at denne AP glapp på finn.no......ble akurat for sen....:(

54_7051573471.jpg
[/IMG]

Mvh
Timebandit

Har kun glippet en Helson Jazzmaster, men sett i lys av min no-ventepølse politikk var det kanskje like greit. Men flott ur.

Det er alltid minst en til der ute!

Jeg har en veldig spesifikk klokke som jeg vil ha, og har nå missa den tre ganger. En her på sonen, to ganger på ebay - den siste gangen var senest i dag.

Litt trist, men jeg vet at drømmeklokka kommer til salgs igjen i framtida. Alle drømmeklokkene gjør det.

Satt og funderte på en Railmaster i fjor, men måtte la den gå. Også var det den Glashütte Navigatoren jeg postet om for litt siden, som jeg ikke hadde råd til der og da, til tross for god rabatt :(

Har ikke kjent på den følelsen så mange ganger enda, men det er ganske frustrerende å kjenne på motsatt følelse også.

Som da jeg skulle sjekke hvordan det var å bruke ebay på tlf, siden jeg aldri hadde bydd på noe før via tlf så måtte dette testet. Akkurat når jeg fikk denne geniale ideen, så var jeg inne på en 5513 submariner, og vips før jeg hadde tenkt meg om, eller regnet om dollarkursen i hodet, så hadde jeg testet ut å gi bud 4 ganger, så plutselig stod jeg som leder av budrunden, og det var 8 timer igjen av auksjonen, og prisen lå ganske normalt nivå av hva en 5513 blir solgt for på ebay. Da skal jeg si at jeg blei litt varm i trøya noen timer, det endte at jeg blei overbydd når det var et par timer igjen. Tjoohh, kjipt og komme hjem fra jobb og fortelle samboer at jeg var litt uheldig og kjøpe en rolex på nettauksjon under en mnd etter forrige kjøp ;)

Hehe, vet hvordan du har det. Jeg kjøpte meg bowlingkuler med mastercard med en gang jeg fikk det. Fikk bekreftet at kortet funket og at flyfrakt fra USA kan bli dyrt :)

Patek Philippe Caletrava 18k gull fra ca 1960 med dato og automatikk. Denne hadde også en uoriginal lenke i 18k gull, som kunne plukkes av å selges løst.

Klokken ble solgt hos Blomqvist for 7 år siden, hadde en prisantydning på 12k! Greit dressur tenkte jeg, litt uerfaren med Patek dengang. Var til om med på budrunden pr. telefon. Klokken ble solgt for 22k!! Herregud som jeg irriterer meg på at jeg ikke la inn høyere bud!

AW:)

Jeg går stadig glipp av klokker, mest forde når man kommer over en viss prisklasse så er jeg ganske sen på triggern. Men noen ganger er jeg litt glad at objektet er solgt. Jeg har innsett at jeg lider av en sykdom, en mani.
Den jeg angrer mest på var et skips-kronometer som lå på finn. Selger hadde arvet det av sin far og kunne dokumentere full proveniens. Prisantydningen var latterlige 5000,- Men i annonsen stod det at kronometeret selges til høystbydende. Jeg regnet med et realistisk prisforslag på ca 15-20000 og aventet. Når jeg sendte avgårde et bud på 5500,- viste det seg at selger alerede hadde akseptert et bud på 4500,- Skulle jeg le eller gråte....?

Gått glipp av litt forskjellig.. :p

Helgull Speedmaster..
Vintage mini grail av hemmelig type på ebay ;)
Tudor Sub
Rolex Submariner

Er ofte litt for treg i vendingen, noe som fører til at jeg plutselig kjøper ett eller annet... :p