Klokkeplaner for 2016?

Etter å ha hatt et mer innholdsrikt 2015 enn planlagt, så ligger listen litt lavt for 2016.

Jeg har konkrete planer om å bygge noen nye klokker. Det er litt spinn-off av gale ideer og tanker som svirrer rundt i hodet. Det er det ene.

Det andre er at jeg vil prøve å fikse opp en gammel Mikke-Mus klokke som ligger og samler støv. Urverket i denne er ikke noe å spare på, så det betyr at jeg må få tak i en OK donor.

Dermed er dette om å fortsette å skru en stor plan...

Annet kjøp og salg?
Jeg skuler bort på klokkeskuffen av og til og lurer på om det er noe som kan tas bort. For øyeblikket er jeg veldig fornøyd med samlingen....

8
 
Jeg har vel aldri noen gang hatt suksess med disse trådene her. Det går aldri som planlagt.

I år har jeg solgt Paneraien min, kjøpt og solgt noen Rolexer, og kjøpt Oris som jeg tror er keeper. Eneste jeg ser for meg at jeg har lyst på neste år er en Pepsi og en dressklokke av noe slag. Ingen av dem skjer nok.
 
Etter å ha vært ekstremt impulsiv så har jeg endelig ryddet opp i boksen Skal prøve å ikke være så impulsiv og tror disse kommer inn i løpet av 2016:
Omega Planet Ocean 42mm
Omega Aqua Terra 38,5
Vurderer å bytte ut 116040 med en Sea Dweller
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hva er det de sier i reklamen? En krone her og en krone der - det blir penger av slikt....

Av klokker jeg ser på nå er Reverso, DJ2, Portuguese 7 days. Forresten det er bare en krone - blir vist ikke så dyrt likevel
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg klarer fremdeles ikke å få taket på Rolexer, så må nok på befaring i den verdenen i 2016 for å finne ut av om dette er noe for meg. Shortlisten er en 114060 eller en 116520...

Dersom klokkekontoen settes i sport så kan det fort hende at overnevnte blir vraket til fordel for en 5167A...... :D
 
Ny leilighet på nyåret og en kontrakt som utgår på våren gjør meg noe usikker på hva jeg realistisk kan få til på klokkefronten. Savnet etter en Reverso er stort, men skulle vel også gjerne sett en 1675 komme inn. Om alt skulle klaffe og 5513 mot formodning går ut kunne jeg nesten tenkt meg å prøve en Daytona..
 
Planen er å bestemme seg for hva som skal være igjen i boksen og få kjøpt inn 5167. Det betyr at noen kroner må ut :)
 
Jeg har lyst på en Breitling med litt størrelse til å supplementere 39mm Exploreren og 40mm Speedyen. Ev kunne jeg tenkt meg en Omega Seamaster med blå skive :)

Store sjanser for at bonusen i februar får kort levetid på konto :(
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg har fortsatt lyst på en Speedmaster, kanskje en med 9300 verk? Skulle også hatt en dressklokke, kanskje 2016 blir året da jeg prøver meg på en vintage?
Ingen planer for hva som skal ut. Hovedmålet for 2015 var en Ingenieur og en Ingenieur Chrono ble det, hvis denne ryker ut i 2016 må det bli mot en Ingenieur uten Chrono. (En Ingenieur må jeg fortsatt ha, men blir det en Speedmaster på meg behøver ikke Ingenieuren å være en Kronograf.)

Og så blir det sikkert litt flipping:)
 
2015 ble en gamechanger for meg. Inn og ut gikk blant annet: Rolex 16570, Rolex 116613LB, Rolex 5513, Rolex 16570, Rolex 114270, GO Seventies, GO PanoMatic, Omega Speedy DSOTM, JLC Reverso Tribute to 1931, Grand Seiko SBGH005, IWC Ingeniur 3228 og masse annet flott.

Igjen sitter jeg igjen med Speedy Pro, Rolex 114060, Seiko Orange Monster og Sinn 356. Og sånn forblir det.

2015 ble året hvor jeg kom ut av psykosen. Det å ha et par hundre tusen kroner investert i klokker til enhver tid fremstod som feil prioritering når jeg så på totaløkonomien i familien. Quick-fixen med å flippe ble erstattet med en tomhetsfølelse, og jeg følte at det hele fremstod som mer vulgært enn moro.

At jeg fikk overrakt min fars gamle Speedmaster til 40-årsdagen i september ble et veiskille. Selve meningen med hobbyen endret karakter, og jeg ble mer opptatt av familiehistorikken i det hele. Etter denne dagen har jeg brukt Speedy Pro nærmest hver dag, bortsett fra ved helger og familieanledninger hvor jeg bruker 114060, som ble kjøpt for tre år siden, som en fremtidig gave til min sønn.

Joda, jeg savner Reverso, Explorer II og Breitling Navitimer, men Speedyen og Rolexen er så viktige at jeg ikke vil ha andre klokker på armen. 2016 blir derfor året hvor ingenting kommer inn, og ingenting går ut.

Klokkeinteressen lever, men flippesyken er kurert. Nå nyter jeg bare bildene av alt det flotte som finnes der ute, og jeg lever godt på minnene om alt jeg har hatt på armen. Min samling er komplett. Ikke fordi jeg har de perfekte klokkene, men fordi jeg har klokkene som betyr mest for meg. Litt trist. Men mest godt.
 
Redigert:
Vurderer å kjøpe Sinn U212 innen kort tid. Ikke helt bestemt meg enda.

Ellers blir det definitivt en Rolex i år. Forhåpentligvis en Daytona hvis den kommer med keramisk bezel i stainless i Basel. Alternativt er en hvilken som helst sportsklokke i stainless fra Rolex som ventepølse til Daytonaen blir lansert.

Underdogen er Speedmaster Lunar Dust.
 
2015 ble en gamechanger for meg. Inn og ut gikk blant annet: Rolex 16570, Rolex 116613LB, Rolex 5513, Rolex 16570, Rolex 114270, GO Seventies, GO PanoMatic, Omega Speedy DSOTM, JLC Reverso Tribute to 1931, Grand Seiko SBGH005, IWC Ingeniur 3228 og masse annet flott.

Igjen sitter jeg igjen med Speedy Pro, Rolex 114060, Seiko Orange Monster og Sinn 356. Og sånn forblir det.

2015 ble året hvor jeg kom ut av psykosen. Det å ha et par hundre tusen kroner investert i klokker til enhver tid fremstod som feil prioritering når jeg så på totaløkonomien i familien. Quick-fixen med å flippe ble erstattet med en tomhetsfølelse, og jeg følte at det hele fremstod som mer vulgært enn moro.

At jeg fikk overrakt min fars gamle Speedmaster til 40-årsdagen i september ble et veiskille. Selve meningen med hobbyen endret karakter, og jeg ble mer opptatt av familiehistorikken i det hele. Etter denne dagen har jeg brukt Speedy Pro nærmest hver dag, bortsett fra ved helger og familieanledninger hvor jeg bruker 114060, som ble kjøpt for tre år siden, som en fremtidig gave til min sønn.

Joda, jeg savner Reverso, Explorer II og Breitling Navitimer, men Speedyen og Rolexen er så viktige at jeg ikke vil ha andre klokker på armen. 2016 blir derfor året hvor ingenting kommer inn, og ingenting går ut.

Klokkeinteressen lever, men flippesyken er kurert. Nå nyter jeg bare bildene av alt det flotte som finnes der ute, og jeg lever godt på minnene om alt jeg har hatt på armen. Min samling er komplett. Ikke fordi jeg har de perfekte klokkene, men fordi jeg har klokkene som betyr mest for meg. Litt trist. Men mest godt.

Tillykke med denna insikt!