Jeg håper å få inn en FPJ Chr. Bleu i løpet av 2016.
En Speedy kan fort komme din vei i bytte mot ingenieur'en
På vei
2015 ble en gamechanger for meg. Inn og ut gikk blant annet: Rolex 16570, Rolex 116613LB, Rolex 5513, Rolex 16570, Rolex 114270, GO Seventies, GO PanoMatic, Omega Speedy DSOTM, JLC Reverso Tribute to 1931, Grand Seiko SBGH005, IWC Ingeniur 3228 og masse annet flott.
Igjen sitter jeg igjen med Speedy Pro, Rolex 114060, Seiko Orange Monster og Sinn 356. Og sånn forblir det.
2015 ble året hvor jeg kom ut av psykosen. Det å ha et par hundre tusen kroner investert i klokker til enhver tid fremstod som feil prioritering når jeg så på totaløkonomien i familien. Quick-fixen med å flippe ble erstattet med en tomhetsfølelse, og jeg følte at det hele fremstod som mer vulgært enn moro.
At jeg fikk overrakt min fars gamle Speedmaster til 40-årsdagen i september ble et veiskille. Selve meningen med hobbyen endret karakter, og jeg ble mer opptatt av familiehistorikken i det hele. Etter denne dagen har jeg brukt Speedy Pro nærmest hver dag, bortsett fra ved helger og familieanledninger hvor jeg bruker 114060, som ble kjøpt for tre år siden, som en fremtidig gave til min sønn.
Joda, jeg savner Reverso, Explorer II og Breitling Navitimer, men Speedyen og Rolexen er så viktige at jeg ikke vil ha andre klokker på armen. 2016 blir derfor året hvor ingenting kommer inn, og ingenting går ut.
Klokkeinteressen lever, men flippesyken er kurert. Nå nyter jeg bare bildene av alt det flotte som finnes der ute, og jeg lever godt på minnene om alt jeg har hatt på armen. Min samling er komplett. Ikke fordi jeg har de perfekte klokkene, men fordi jeg har klokkene som betyr mest for meg. Litt trist. Men mest godt.