Klokkeplaner for 2017

Would be nice.. Muligens at én av disse er innenfor rekkevidde i 2017...

Hadde klart meg med disse, og kanskje en 007 på toppen:oops:

IMG_5676.jpg



IMG_5675.jpg
 
Planen er dressur i gull. Har et par kandidater. VC Patrimony, jlc ultra thin, patek 5227, mye fint.
Men kjenner jeg meg selv rett, blir det nok heller dressur i stål, og lekefigurer for resten av summen.
 
Planen for 2016 var kun 1 nytt tilskudd i boksen. I stedet er vi på 4 :oops: og det gjenstår fortsatt halvannen måned av året.
For 2017 får vi satse en GMT/Worldtimer eller ny bil :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Har allerede bestilt denne på preorder, leveres i April....
Vintage_Azores_Cropped_Square_2__93874.1475096393.1280.1280.jpg


Ellers må jeg prøve å besinne meg på slike preorder og kickstarter frenzies, kan bli helt forstyrra av mindre når jeg sitter på kveldstid og skal jobbe....

Merker kronene sitter løst når de er såpass rimelige, så får jeg se hvor lenge jeg beholder de og hvor mye jeg taper når de evt selges... Eller om alle selges for å finansiere noe dyrt...
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Ingen store planer, drømmer om en Rolex GMT Pepsi men da må det spares en stund. Kanskje boksen burde tynnes ut litt, ser at halvparten ligger ubrukt i lange perioder.
 
Bestilte en Radium i starten av 2016, og den skulle komme i løpet av sommeren. Blir ikke overrasket om det blir en 2017 klokke.
 
Har blitt såpass "tidssonenifisert" at en obligatorisk luring skal inn på nyåret, type grønn :D
Ellers hadde det vært kult å snuble over en kul vintage ila året, som for en gangs skyld ikke er fra Omega, eller Rolex.
 
Ramler jeg over noe som får det til å kile like mye som min 2531.80 så ryker den. Tviler på at jeg finner det i den prisklassen.

20160706_seamaster1.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy
Ro...kun ro..:cool:
2016 endte opp med en total utskifting av alle ur til; SD4K, Pam422 og en Grand Seiko.
Derfor skal 2017 være preget av stabilitet, ro og zen....

...eller kanskje ikke:eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy og Preacher
Blir dårlige greier neste år. Kanskje en Seiko Padi. Har bestilt noen utvendige søyler til den nye huset som blåste av neste års klokkebudsjett.
 
  • Liker
Reaksjoner: wreckmaster og S10an
Disse to go´bitene fra F.P. Journe har jeg vanskelig med å få ut av hjernen.

Platinum F.P. Journe Octa Quantième Perpétuel
Perpetual calendar with instantaneous jump.
Simultaneous correction of the date and day in one direction, rotation of the day only in the other direction, rotation of the day only in the other direction in position 2 of the winding stem.
The months with 28, 29, 30 and 31 days are automatically taken into account with recognition of the leap years shown in the centre of the dial under the hour and minute hands. The years 1, 2 and 3 are shown in black, the leap year as L (leap) is shown in red.
Power reserve: 120 hours.
02.jpg


18ct rose gold Chronometre Optimum watch by F.P. Journe

Small Second, Off-Centre Hours and Minutes
Water resistant 3 ATM
Alligator leather strap
Sapphire crystal open back
Power Reserve: 70 hours
04.jpg

 
Disse to go´bitene fra F.P. Journe har jeg vanskelig med å få ut av hjernen.

Platinum F.P. Journe Octa Quantième Perpétuel
Perpetual calendar with instantaneous jump.
Simultaneous correction of the date and day in one direction, rotation of the day only in the other direction, rotation of the day only in the other direction in position 2 of the winding stem.
The months with 28, 29, 30 and 31 days are automatically taken into account with recognition of the leap years shown in the centre of the dial under the hour and minute hands. The years 1, 2 and 3 are shown in black, the leap year as L (leap) is shown in red.
Power reserve: 120 hours.
Vis vedlegg 15380

18ct rose gold Chronometre Optimum watch by F.P. Journe

Small Second, Off-Centre Hours and Minutes
Water resistant 3 ATM
Alligator leather strap
Sapphire crystal open back
Power Reserve: 70 hoursVis vedlegg 15381


Begge disse er til å spise opp @Edzilla. Om et år eller to blir det ny Journe på meg også. Modell er ikke bestemt enda, men jeg er innom FPJ sine websider nesten daglig og tenker. Det kan være jeg kommer til å legge en del penger i min neste Journe.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla