Klokkeplaner for 2017

Jeg angrer på at jeg kvittet meg med Grand Seiko SBGH005, så dukker den opp, ryker jeg nok på en smell.

Drømmen er SBGH051, men den er umulig å få tak i. Boutique-edition. 35 klokker fordelt på New York og Miami. Må kjøpes i butikk.

For meg er dette den perfekte klokken:

sbgh051.PNG
 
Redigert:
Da blir det garantert ikke flere klokker inn i 2016! Forsettet for 2017 er moderasjon, og da er selvsagt målet å sitte i ro i båten. Om noe skal verdien på samlingen ned. Men om jeg kommer over en winder jeg liker tror jeg nok at jeg slår til!
Kjedelig mål, men sånn er det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Hadde lyst på en JLC Master Geographic gjennom over første halvdel av 2016 men har mistet litt av smaken for den. Vet ikke hvorfor. En AP 15400 med sort eller blå skive er helt dreamy men også uoppnåelig. Ikke klar for Reverso enda heller. Får se ann.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Hva jeg håper kommer til å skje:

At jeg endelig får ut finger'n og kjøper en av disse tre:
AP15202-21.jpg

Omega-Speedmaster-GSOTM-Meteorite1024.jpg

120310_IMG_4686.jpg


Hva som kommer til å skje:

Jeg fortsetter å handle etter innfallsmetoden :)

Godt nytt år folkens!
 
Årets plan var å "bli voksen", noe jeg føler jeg klarte gjennom Speedy Pro, PAM312 og sist, men ikke minst, 16570.

Leker med tanken på at 2017 skal bli et "en ny Seiko i måneden"-år, og i så måte ende opp med en full 12-boks med snacks, og da kanskje litt andre varianter enn 007 og Padi, som det går 14 av på dusinet... :D Innspill?
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Leker med tanken på at 2017 skal bli et "en ny Seiko i måneden"-år, og i så måte ende opp med en full 12-boks med snacks, og da kanskje litt andre varianter enn 007 og Padi, som det går 14 av på dusinet... :D Innspill?
Tja, her har gjerne @seikoskar og @crest mer utfyllende input å komme med, men du har jo 6105 i alle sine variasjoner, Pogue i mange fargevarianter(bl.a Pepsi), SKX399 og SKX401(korriger meg om jeg tar feil på de to sistnevnte).
Vintage Seiko har mye for seg, og jeg har lyst til å legge ut på samme ferden :)
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og frj
Mine planer er å skaffe en Tudor Chronograph av noe slag. Trolig 79280 eller 79380, og i tillegg har jeg utrolig lyst på en sea dweller av noe slag. Trolig mest sannsynlig en 16600.
 
Tja, her har gjerne @seikoskar og @crest mer utfyllende input å komme med, men du har jo 6105 i alle sine variasjoner, Pogue i mange fargevarianter(bl.a Pepsi), SKX399 og SKX401(korriger meg om jeg tar feil på de to sistnevnte).
Vintage Seiko har mye for seg, og jeg har lyst til å legge ut på samme ferden :)

Venter sekv på en SKX401 på vei i posten og ser veldig frem til at den kommer. Har alltid likt det ikke "alle andre" har, og anså da 401 som noe gøy å eie, ettersom de etter sigende ikke er så vanlige som resten av skx-serien. Har fra før litt annet Seiko, og da blant annet en bullhead jeg kjøpte våren 2006 og som var mitt første egenkjøpte mekaniske urverk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og frj
Venter sekv på en SKX401 på vei i posten og ser veldig frem til at den kommer. Har alltid likt det ikke "alle andre" har, og anså da 401 som noe gøy å eie, ettersom de etter sigende ikke er så vanlige som resten av skx-serien. Har fra før litt annet Seiko, og da blant annet en bullhead jeg kjøpte våren 2006 og som var mitt første egenkjøpte mekaniske urverk.
Tenker at SKX173 er en bra start, og jeg savner min hvite Stargate, SKZ323. Kanskje en ny blå Samurai og en Grand Seiko diver for å toppe alt?
 
Kjenner at lysten på en IWC Big Pilot blir større og større. Spørsmålet er bare om 46 mm. Er i største laget.
Ellers klarer jeg kanskje å få ut fingeren og bytte 111 mot 112.
Kanskje en Black bay red inn i tillegg, men det blir i så fall etter innfallsmetoden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen