Klokkeplaner for 2018


Hmmm, planen for 2018 ferdig. Hva skal jeg da finne på???
78C9BEF4-7FAC-44E9-8D03-CBF951F0E985.jpeg
56BC8E45-3FAB-450B-AE65-A79C881B4033.jpeg
 
Svart Planet Ocean 39.5mm (har puselanker). Og konsollidere samlingen ytterligere. Skal ned til 1 digital (g-shock), 1 diver (PO), 1 chrono (Speedie Pro), 1 dress (vintage 50s Omega).
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
En blå 116000 og en GMT av noe slag. Kanskje en fra Grand Seiko med quartzverk? Når de en gang kommer.

Bare å kutte ut tobakken, så er de begge i rekkevidde før sommeren!
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Skulle egentlig bare kjøpe noen nye remmer og fortsette sparingen mot 2019, men det ville seg ikke slik. Spikerstål ble bestilt og er nå på vei. Unboxes trolig neste uke. Fasan, som jeg gleder meg!
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Klokker ga meg veldig mye glede i noen år og for litt over ett år siden sluttet det brått da jeg måtte selge alt jeg hadde til fordel for egenandel til første leilighet. Selv exploreren jeg kjøpte i 20 års gave til meg selv med bursdags datoen på garanti kortet måtte selges.
Så etter å ha gått en lengre periode uten klokke og synkende interesse blir målet å få tilbake interessen og flippe en liten mengde rimeligere klokker for å få tilbake følelsen :)
 
Klokker ga meg veldig mye glede i noen år og for litt over ett år siden sluttet det brått da jeg måtte selge alt jeg hadde til fordel for egenandel til første leilighet. Selv exploreren jeg kjøpte i 20 års gave til meg selv med bursdags datoen på garanti kortet måtte selges.
Så etter å ha gått en lengre periode uten klokke og synkende interesse blir målet å få tilbake interessen og flippe en liten mengde rimeligere klokker for å få tilbake følelsen :)
Da kan jeg varmt anbefale Seiko SBDC051 eller 053 :) Ekstremt mye klokkeglede for en hyggelig penge.
Velkommen tilbake til galskapen btw!
 
Håper å få inn en Explorer 214270.
Hvis noen har en og er interessert i en Black Bay ETA, rop ut!
 
Scrollet ‘litt’ ned på iPhone kalenderen og kom frem til et passe tidspunkt for innkjøp av denne klokken

3B012839-3DEC-4BF0-89BA-6EA895202418.jpeg
 
Redigert:
Planer:
-Kjøpe min første Seiko. Check. Solgt.
-Selge mer enn jeg kjøper. Big Fail.
-16800 matt dial

Drømmer:
-No crown sub, f. eks. 5508. Tried, failed.
-Explorer 1 black?
-5711 trio?
-Selge meg ned for å invistere i sportsbil?
 
Min plan for 2018: Kanskje utvide samlingen med en av de store klassikerne. Både Jaeger LeCoultre Reverso og Zenith El Primero seiler opp som gode kandidater.

Min samboers plan for 2018: Kjøpe ny leilighet, nye møbler og en sær rasehund.

Resultat 2018: Tipper jeg kanskje får kjøpt en Nato på TS-webshop. Til bursdagen.

Burde bytte nick til «Nostradamus» for denne spådommen har til nå slått skremmende godt til.

875BFE2B-3963-4BEF-ABE9-E144281BDF62.jpeg


Nå gjenstår det bare å se om jeg greier å snike unna nok panteflasker til den NATO-remmen på bursdagen. Men Ref. resten av den skremmende gode spådommen lever denne heller farlig.