Klokkeplaner for 2018

Jeg har for tiden ingen drømmeklokke eller mål for samlingen men tenker det er på tide å få inn noe Rolex igjen. Savner følelsen av å ha et konkret klokkemål. Håper 2018 blir året hvor jeg kan finne en langvarig keeper mens jeg kan ha en "flippeklokke" ved siden av. Jeg må si jeg sliter med å finne riktig modell da jeg ikke vil ha vintage men heller ikke finner noe fristende i ny-katalogen. Kanskje en Explorer 2 (eller 116520 hadde de ikke vært så dyre)?
Enda vanskeligere blir det å bestemme seg for om det er Speedmaster'n eller Aquatimer'n som da skal ut av boksen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Asahi
Jeg har for tiden ingen drømmeklokke eller mål for samlingen men tenker det er på tide å få inn noe Rolex igjen. Savner følelsen av å ha et konkret klokkemål. Håper 2018 blir året hvor jeg kan finne en langvarig keeper mens jeg kan ha en "flippeklokke" ved siden av. Jeg må si jeg sliter med å finne riktig modell da jeg ikke vil ha vintage men heller ikke finner noe fristende i ny-katalogen. Kanskje en Explorer 2 (eller 116520 hadde de ikke vært så dyre)?
Enda vanskeligere blir det å bestemme seg for om det er Speedmaster'n eller Aquatimer'n som da skal ut av boksen.
Tror Basel 2018 kommer med noe attraktivt til nykatalogen.
Jeg kjenner jeg har lyst på en DJ 41, stål, jubilee, men med helt annen skive enn det som er tilgjengelig og med roulette datewheel :)
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve og Asahi
Kommer til å fortsette å drømme om en no-crown guard sub og en pen 16800. Der hender jo drømmer går i oppfyllelse.. :)
Har heller aldri eid en Seiko, så det begynner vel å bli på tide.
Ellers får tilfeldigheter og flaks bane vei i år også. :)
 
Redigert:
Temmelig sikker på at det blir tilførsel av en sportsmodell fra Rolex i løpet av året. Kan selvsagt påvirkes av hva som måtte dukke opp av nylanseringer (eller kanskje aller helst relanseringer) under Basel 2018 og eventuelle leveringstider på disse.

I tillegg blir jeg stadig mer tiltrukket av Jaeger-Le Coultre sin Master Collection. Hvem vet, kanskje man ryker på et kjøp. Tidssonen altså...åpner øynene for mangfold og nye interessefelt!

Det som er helt sikkert er at ingen skal ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: acnorway og netrom71
Godt nytt år

Har i desember 2017 mottatt en Soyuz Tzar og i dag bestilt en Kleynod 348-623. Spekulerer også på en Raymond Weil Maestro
 
Første året på lenge at jeg ikke har noen klokkeplaner. Oris´en har virkelig imponert. Kommer det derimot nyheter om enda en Oris 65 som denne, bare i blå. Så blir det badeklokke. :cool:
tS2bG5e.jpg
 
I 2018 skal jeg forhåpentligvis bli enig med meg selv om svart eller hvit Milgauss er mest fornuftig. Begge har som alt annet plusser og minuser. Jeg klarer ikke ta en avgjørelse, så kast av terning vurderes.
Rolex_Milgauss_116400B.jpg


I tillegg fortsetter jakten på den perfekte Chronograph...
 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle