Klokkeplaner og -drømmer for 2012

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Da er det vel på tide å skue framover, og inspirerts av Gregs tråd spør vi:
Hva planlegger eller drømmer du om for 2012? :D

For min egen del er allerede det første kjøpet for 2012 delbetalt, holder det litt hemmelig, fortsettelse følger medio januar :cool:

Utover det blir det kanskje litt utbytting av klokker, moot normalt ;) Stikkord for meg for 2012 blir edle metaller, luxus og vintage. Hverdagsurene ligger litt tynnere an. Trur eg :)
 
Jeg ønsker meg i 2012 enten en

IWC Big Pilot
iwc-big-pilot_s-watch-02.jpg


Eller en 116718
116718_2X.jpg


Om det ikke blir noen av de, får jeg heller skaffe meg et par kjipe submarinere.
 
Hva drømmer jeg om?

En AP RO
En DJ II
En Sub C LV


Hva er realistisk?

En Helson Blackbeard
En Helson Skindiver
En Seiko av et eller annet slag

2012 blir et kjipt klokkeår, med mindre jeg selger unna gullklumpen... :(
 
Med husprosjekt på trappene ser jeg ikke for meg at 2012 blir noe toppår. Teller på knappene om jeg skal bestille en en JLC Reverso med levering i januar/februar. I tilleg håper og tror jeg at det blir en Explorer II - 216570 i løpet av året. Så får vi se hva som blir fasiten om et år :)
 
Merker jeg snevrer inn ønskene mine til klokker jeg har eid tidligere. Er vel et tegn på at smaken har modnet.
Veldig dyre klokker gir meg liten glede, da jeg mest går og bekymrer meg for å skade dem. Derfor er det bruksklokker som har min oppmerksomhet. En Patek Nautilus hadde vært ok å eid så lenge jeg kunne herja med den uten å bry meg om det..... yeah, right !

Følgende er absolutt realistiske, og håpet er at et par av de er i boks i løpet av året:

Breitling Chrono Avenger
Omega Seamaster Chrono Titan i en eller annen variant
Rolex GMT Master. Fortrinnsvis en upolert 1675
 
Pengesekken har blitt veldig lett de siste årene, så jeg må nok vente litt, men hvis ting skulle bedre seg litt utover året står det en slik en øverst på listen:

OmegaRailmaster01.jpg


Og rett under den står det en slik:

288449d1274658385-my-first-iwc-mark-xvi-p5238124.jpg
 
Min eneste klare klokkeplan for 2012 er en Submariner 5513 fra 1988. Håper og tror at det kan være en realitet før neste år er omme.
Så var det drømmene da, kunne godt tenkt meg en Sub 16610lv og en IWC Big Pilot, men dette er nok ikke realistisk hvis ikke jeg prikker inn 6 tall på onsdag :p
 
I 2012 kommer jeg til å kjøpe min første Rolex. Og det er mange av dere her inne sin feil. Jeg er smittet, overbevist og ført med strømmen ;)

Blir enten Sub eller Explorer. Noen her inne som har opplevd begge og har tanker for og/eller i mot?
 
Vintage/retro... pre 1990 ;) har sett på flere kandidater =)
 
Om det er plan eller drøm er litt vanskelig å vite akkuratt nå. Siden det er advent kaller jeg det heller ønskeliste;

Pam 320
Rolex 16600
IWC portoguese.

De to øverste på listen er mest aktuelle , så får tiden vise hva som skjer.
 
Hva drømmer jeg om?

En AP RO
En DJ II
En Sub C LV


Hva er realistisk?

En Helson Blackbeard
En Helson Skindiver
En Seiko av et eller annet slag

2012 blir et kjipt klokkeår, med mindre jeg selger unna gullklumpen... :(

Jeg legger til en DD II i platinum :)

Skulle egentlig ha vært en tur i Haugesund og tittet på den i dag, men været setter en effektiv stopper for det :(
 
Pengesekken har blitt veldig lett de siste årene, så jeg må nok vente litt, men hvis ting skulle bedre seg litt utover året står det en slik en øverst på listen:

OmegaRailmaster01.jpg

Du vet hva det er du må ha semmern, en slik:
DSC_1089.jpg


Ojojojojojojojoj..... Den er så utrolig lekker! Den er i alle fall på min 2012- (2013-.......??) liste. Finner dessverre bare selgere med fantasipriser. Kanskje jeg bare må belage meg på det.

Ellers er listen min for 2012 enkel og grei: En Rolex 5513 maxi dial og en IWC 3714.
5513Nato03.jpg


M02_IW371401_2011_grey.jpg
 
Du vet hva det er du må ha semmern, en slik:
DSC_1089.jpg


Ojojojojojojojoj..... Den er så utrolig lekker! Den er i alle fall på min 2012- (2013-.......??) liste. Finner dessverre bare selgere med fantasipriser. Kanskje jeg bare må belage meg på det.

Ellers er listen min for 2012 enkel og grei: En Rolex 5513 maxi dial og en IWC 3714.
5513Nato03.jpg


M02_IW371401_2011_grey.jpg

Liker planene dine, Tore! Her må det flere GTG`s til :)
 
I 2012 skal jeg kjøpe en GO Senator Automatic. Jeg holder det heller ikke for utelukket at det blir en AP RO 1500 hvis et godt tilbud skulle dukke opp.(sikle,sikle)
 
Planen er å anskaffe en mint z-serial GMTII Pepsi og en 5513. I tillegg ser jeg ikke vekk fra at en 3570 Speedy finner veien hjem.

Ellers blir det spennende å se hva som skjer på SIHH i januar og Basel i mars.

Slike lister stemmer aldri, men det er slik det er idag.

Kanskje 2012 blir Fiftyens år for min del? Denne har blitt oversett de siste kjøpa.
 
Jeg skal ikke kjøpe ett eneste ur i 2012. Ingenting, nada, 0 stk inn. Det lover jeg herved Tidssonen, og ber innstendig om hjelp til å holde det. Så får det bli grail i 2013.
 
Jeg skal ikke kjøpe ett eneste ur i 2012. Ingenting, nada, 0 stk inn. Det lover jeg herved Tidssonen, og ber innstendig om hjelp til å holde det. Så får det bli grail i 2013.

Sterkt mål, krille! Jeg skal minne deg på det :) Hva er din grail?
 
Kroppen verker etter og få tak i en slik.......
DET BLIR EN SLIK NÅ STRAKS !!!!!.......Tips ??

Rolex.jpg
[/IMG]

Mvh
Timebandit