Klokkeplaner og -drømmer for 2012

Jeg skal ikke kjøpe ett eneste ur i 2012. Ingenting, nada, 0 stk inn. Det lover jeg herved Tidssonen, og ber innstendig om hjelp til å holde det. Så får det bli grail i 2013.

Veldig bra, strekt som Anders sier om du klarer det. Tidenes luremus unboxing? :p
 
Kommer trolig til å få noe inn før nyttår, men skal vi være korrekte og se forbi 31. desember så håper jeg på å kunne få en submariner 16610 i hende. Skal jeg være litt mer drømmende hadde det vært hyggelig om en IWC 3717 også fant veien til meg :)
 
Hva drømmer jeg om?

En AP RO
En DJ II
En Sub C LV


Hva er realistisk?

En Helson Blackbeard
En Helson Skindiver
En Seiko av et eller annet slag

2012 blir et kjipt klokkeår, med mindre jeg selger unna gullklumpen... :(

Historisk sett har vel unboxingene minnet mer om en drømme verden enn en realistisk verden

kan ikke forlate denne verden før jeg har en IWC Aquatimer 2000 GST........................

Og det forventer du skjer i 2012?:(

Jeg skal ikke kjøpe ett eneste ur i 2012. Ingenting, nada, 0 stk inn. Det lover jeg herved Tidssonen, og ber innstendig om hjelp til å holde det. Så får det bli grail i 2013.

Jada vi skal hjelpe....:roll:


Min liste for 2012 da.....

14060 hvis jeg ikke får til før nyttår.
og Pam 005 tror jeg.


Så får vi se hva som går ut og inn. Er litt usikker på 2012 økonomien. har visst klart å dra på meg 2 ferieturere og gruer meg til skatteoppgjøret.
 
Omega speedmaster 3570.50
Omega railmaster 2802.52.37
Rolex 16600
IWC portoguese( Evt vente å kjøpe perpetual calender)
 
Realistisk: (kanskje 2 av disse+G-shock)

Rolex DJ
Rolex GMT-Master
Zenith Rainbow
IWC Portugese
Casio G-shock

Drømmer:

Patek Philippe Nautilus
Rolex Daytona YG
Audemars Piguet ROO
 
Blir enten Sub eller Explorer. Noen her inne som har opplevd begge og har tanker for og/eller i mot?

Hva med begge to? Eneste riktige valget. :mrgreen:

Jeg skal ikke kjøpe ett eneste ur i 2012. Ingenting, nada, 0 stk inn. Det lover jeg herved Tidssonen, og ber innstendig om hjelp til å holde det. Så får det bli grail i 2013.

Oj oj.:eek: Det var litt av en målsetting. Dette må vel sammenlignes med å være fullstending tørrlagt blant en gjeng alkiser i en bar.;)

Mine ønsker for neste år:

I hverfall en IWC.:)
IWC_Schaffhausen-logo-A1F54C337E-seeklogo.com.gif


Denne var på lista ifjor, og er fremdeles med.
iwc-aquatimer-automatic-vintage-2008.jpg


En sånn:
DSCF0016.jpg


Eller kanskje en sånn:

rolex-cosmograph-daytona.jpg
 
For min del skal det blir noe nytt inn, og jeg har plan om å få inn min første Rolex:) Og det blir enten en Sub eller GMT Master II av nyeste sort:) Ellers frister det både med IWC Pilot og en Zenith med El Primero!
 
Jeg skal ikke kjøpe ett eneste ur i 2012. Ingenting, nada, 0 stk inn. Det lover jeg herved Tidssonen, og ber innstendig om hjelp til å holde det. Så får det bli grail i 2013.

Løsningen må da være å handle som en gal frem mot nyttår for deretter å ha en gjeng med pakker i skapet som du kan ta frem en etter en når abstinensene blir for ille... :) Alternativt får du omgå dine egne ord ved å gjøre byttehandler, det blir jo teknisk sett ikke kjøp... med litt godvilje... ;)


Er på mange måter litt i samme båt som Krille her, i og med at kona syntes handlingen av klokker har akselerert noe raskere enn man skulle trodd når jeg opprettet brukernavn på TS i april!

Håper imidlertid å få aksept for ny klokke når snøen begynner å smelte og jeg kan si at her har det ikke vært handlet noe på de siste 6 månedene... På listen står PAM111, Sub eller GMT Master, eller mest sansynlig en Seamaster med sverdvisere!

Også skal jeg kjøpe en 35mm Constelation i stål med lys diamantskive til kona hvis det dukker opp et fornuftig eks... Noen som har en å selge? (Dette er en despeat krampetrekning for å akselerere aksepten for nye klokker inn i boksen...):twisted:
 
2011-budsjettet sprakk med >700%, så her skal det tråkkes varsomt.
Dessuten endrer mine planer seg raskere enn Mathfjeld bytter sko.

Her er noen jeg har tenkt litt på og de fleste kommer sikkert til å stå på ønskelisten vi skriver om et års tid:

Exp I - gjerne vintage
Sub no-date - sliten, stygg og billig
DJ - fullsize med sort eller blå (tror jeg den er) skive
Eberhard & Co - Traversetolo, Scafodat 500 eller noe annet fra denne produsenten
JLC Memowox Master Compressor - hører du, Frodo?
Longines Chronograph Column Wheel
Tissot Seastar Chrono

Listen er på ingen måte uttømmende.

Omega er ikke nevnt, men når 2012 skal oppsummeres har forhåpentlig Omegafamilien vokst med minst tre nye medlemmer - alle Seamaster.

Eller jeg sparer - noe jeg er svært dårlig til, og kjøper den eneste ene ...
 
Mye som frister i 2012, men er inne på tanken å kjøpe ett eneste ur og leve med det resten av livet! Kjøpe en Speedy eller IWC 3717 fra norsk AD og bli ferdig med hele klokkegalskapen..

Longines LD anyone?;)
 
Å poste her er et feilgrep, og vil bli minne om brutte løfter og dårlig samvittighet i flere retninger.

Det ble kjøpt 15-16 klokker i 2011. Det skal ikke gjentas. Ventepølser skal kuttes ut. Lesson learnt.

Har ingen ur pt jeg ha, men mange jeg kunne tenke meg. Tror jeg bare skal sige rolig inn i 2012 og se det hele an, ikke ha bråhast.


Være fornuftig. Ikke la meg rive med av dere galninger. Syke mennesker!
























Sier jeg samtidig som jeg trykker F5 på ebay hvor jeg har høyeste bud med 4 h to go. For pokker da!
Hvor er de pillene Frodo!!???!!!:D ;)


Men seriøst, ventepølser er jeg ferdig med. Og jeg skal roe ned.

Trur eg.
 
2011-budsjettet sprakk med >700%, så her skal det tråkkes varsomt.
Dessuten endrer mine planer seg raskere enn Mathfjeld bytter sko.

Her er noen jeg har tenkt litt på og de fleste kommer sikkert til å stå på ønskelisten vi skriver om et års tid:

Exp I - gjerne vintage
Sub no-date - sliten, stygg og billig
DJ - fullsize med sort eller blå (tror jeg den er) skive
Eberhard & Co - Traversetolo, Scafodat 500 eller noe annet fra denne produsenten
JLC Memowox Master Compressor - hører du, Frodo?
Longines Chronograph Column Wheel
Tissot Seastar Chrono

Listen er på ingen måte uttømmende.

Omega er ikke nevnt, men når 2012 skal oppsummeres har forhåpentlig Omegafamilien vokst med minst tre nye medlemmer - alle Seamaster.

Eller jeg sparer - noe jeg er svært dårlig til, og kjøper den eneste ene ...

Edit: Hva har skjedd med LLD? :)

Stemmer det, du havna jo på fylla hos Alf Lie. Jøss, veiledet meg selv frem til svaret :)
 
Hva som eventuelt kan bli realisert gjenstår å se, men "ønskelista" er uansett spredt utover litt lengre tid enn 2012:

- IWC AT GST
- PAM 111
- Seamaster 300 (cal 565)
- SO Steelfish
- Speedmaster
- Sinn EZM1
- Tudor Sub 79090

.. og i tillegg begynner lysten på min første Rolex å snike seg frem
 
Med litt riktige prioteringer så har jeg kanskje en Speedy pro 3570 i 2012.
Er ihvertfall den jeg "trenger" mest for tiden, og tviler på at det kommer til å endre seg.
 
Jeg er i motsetning til dere galninger ingen samler. Jeg har det ikke i meg å skulle ha flere ur liggende. Har en av gangen og den er med på alt, krig, fred og kolikk... Noe som tilsier at urene jeg har hatt ikke er ripefrie for å si det sånn :D . Er bare et eller to ur som kan danke ut beateren jeg har nå og det er Sea Dweller eller Aquatimer. Men å tenke på å kvitte meg med arbeidshesten min er ikke lett. Rettelse ; etter jeg havna her inne er det mange skruer som har løsna i denne knollen for å si det sånn.. En Seiko på vei i posten et sted den får ta litt riper sånn at arbeidshesten min får fred før evt salg hahahah.. Dere har ødelagt meg folkens og jeg elsker det.




Historisk sett har vel unboxingene minnet mer om en drømme verden enn en realistisk verden



Og det forventer du skjer i 2012?:(



Jada vi skal hjelpe....:roll:


Min liste for 2012 da.....

14060 hvis jeg ikke får til før nyttår.
og Pam 005 tror jeg.


Så får vi se hva som går ut og inn. Er litt usikker på 2012 økonomien. har visst klart å dra på meg 2 ferieturere og gruer meg til skatteoppgjøret.
 
Sterkt mål, krille! Jeg skal minne deg på det :) Hva er din grail?
Det endrer seg selvsagt fra uke til uke, men det er noen få som stadig vekk hjemsøker meg, så vi får se hva det blir. Sveitsisk tror jeg er et stikkord:)

Løsningen må da være å handle som en gal frem mot nyttår for deretter å ha en gjeng med pakker i skapet som du kan ta frem en etter en når abstinensene blir for ille... :) Alternativt får du omgå dine egne ord ved å gjøre byttehandler, det blir jo teknisk sett ikke kjøp... med litt godvilje... ;)
Haha, ja det er jo selvsagt en mulighet:):)

En lignende tråd hadde vi for 2011, og denne finner dere her:
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?5107-Klokkekj%F8p-2011&highlight=planer+2011

Hvordan endte dere opp i forhold til planene? ;)
Helt på jordet selvsagt, akkurat som årets mål helt sikkert også blir. Men det er jo greit å ha en plan.....
 
Planen for 2012 er Rolex.


Har dere hørt den før fra denne kanten? Jeg føler at jeg gjentar meg selv i disse trådene... :p
Men litt seriøst.. Har et lite dilemma med Rolex.. Blir ikke helt fortrolig med de gamle skranglelenkene.. Skranglesjarm sier noen, men jeg finner søren ikke mye sjarm i å ha det som et fast bruksur. :p

Men har lyst på en GMT-Master av nyere dato, eller en TT-Sub. Men, særlig sistnevnte, kan vel bli vanskelig innen budsjett.

Ellers ser jeg at Chronoswissen har bragt smaken min mer over i den pyntete seksjonen. Har alltid likt typiske dressur. Planen var dog å vente med den seksjonen til jeg rundet 40. ;) Ser ikke ut som at den planen holder.


Så.. Hva er planen for 2012? Jeg vet faktisk ikke helt...

Jeg begjærer min nestes speedmaster, Tore!
GMT-Master av nyere dato har jeg nevnt.. Men hva skal jeg med to GMTer?
TT Sub? Ja takk!
Day-Date? Hadde ikke takket nei..
Linen-dial Datejust.. Du vet hvem du er, send meg en PM når du skal selge! :D

Tror med andre ord det blir business as usual... Selger et ur når jeg blir lei det, ruger på kontantene til det brenner for mye og slår til når et ur jeg liker kommer for salg.. :p