Klokkeplaner og -drømmer for 2012

Mye nye modeller her...

...er det lov å komme med noen vintage-planer? Jeg kommer nok til å handle 1-2 klokker i år, og da en av disse (avhengig av tilgjengelighet, så de er ikke listet iht rekkefølge/prioritet):

Breitling Cosmonaute 1961-1969 (Venus 178 )
Rolex GMT-Master "Root Beer" 1969-1979
IWC Portuguese, hvit skive, blå visere og blå tall på skiven

IWC en et lite unntak fra vintage-policien. Men den er så griselekker at jeg kan ikke la være.

Har også vurdert en vintage Blancpain 50 Fathoms Aqualung, men vi snakker fort en USD 15.000 her, så det kan bli litt tungt. Da kunne jeg forsåvidt gitt gass og kjøpt en vintage JLC Polaris...
 

Å du må tro jeg vet det... ;) Men det er ennå januar og den finansielle situasjonen vil forhåpentligvis bedre seg litt ut i året. Spesielt hvis man er midt i en full renovasjon av badet og gikk til anskaffelse av en vintage Seamaster 300 fra 1965 i original stand for 4 uker siden...


Ja, helt sinnsvak!
 
Plan for 2012 er en 30-års gave til meg selv:

-Omega PO
-(Pam 111)

Endrer seg fra dag til dag dette, men Omegaen er nok nærmest mitt budsjett på bruktmarkedet..
 
Plan for 2012 er en 30-års gave til meg selv:

-Omega PO
-(Pam 111)

Endrer seg fra dag til dag dette, men Omegaen er nok nærmest mitt budsjett på bruktmarkedet..

Har begge, og anbefaler begge! POen fungerer nok best til daglig bruk, men det er noe magisk med den første Paneraien, sjukt fin boks, og hele remgalskapen er jo helt fantastisk :D
 
Fikk helt plutselig veldig lyst på denne... Ikke så skremmende listepris heller...

zenith_winsor_silver_lg.jpg


IMG_0023.jpg


IMG_0010.jpg


zenith_winsor_mvt_lg.jpg
 
Hadde ingen planer.. Har nå 4 klokker på vei inn :p Ikke bra... ;)
 
Fikk helt plutselig veldig lyst på denne... Ikke så skremmende listepris heller...

zenith_winsor_silver_lg.jpg


IMG_0023.jpg


IMG_0010.jpg


zenith_winsor_mvt_lg.jpg

Akutt forelskelse. Gi meg medisin!
Ellers er mine langtidsplan følgende:
Rolex 16600
IWC 7 days
Zenith el Primero ( model ubestemt )
Omega 3572.50
Ingen bestemt tidsbegr. Første ut er Rolex, ellers ubestemt!
 
Passende at første post her på TS viser seg å bli planene for 2012. Føler dette er året da det skal oppgraderes fra den noe slitte Seiko beateren og Tissot Chronographen. Skal man sette seg mål så må det også være noe og hardt arbeide mot (som student med skyhøy husleie og en allerede skral diett bestående av luft, kjærlighet og nudler :???: ) :

- Omega Speedmaster (Reduced eller profesisonal?)
- Cartier Tank ( noe ved denne klokken som bare er så alt for riktig )
- Rolex Submariner (den store grailen)

så var det bare og se om dette lar seg gjennomføre!
 
Har en sub som kommer neste torsdag. Ellers blir 2012 ganske stille for meg :(

Blir nok en Seiko Monster etter en liten stund, men av dyrere ur så blir det kun suben i år. Vel, det er planen uansett ;)
 
Jeg håper på veldig mye, men det dessverre mange ting som skal på plass før klokker kan prioriteres. Derfor setter jeg meg som mål å ha en moonwatch ila 2012 :D
 
En lignende tråd hadde vi for 2011, og denne finner dere her:
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?5107-Klokkekj%F8p-2011&highlight=planer+2011

Hvordan endte dere opp i forhold til planene? ;)

Min liste for 2012 da.....

14060 hvis jeg ikke får til før nyttår.
og Pam 005 tror jeg.

Da kan jeg jo sette check på alt på lista fra i fjor, og check på 14060. Men jeg tror kanskje pam 005 får vente litt.
Kanskje gøy å sette listen litt høyere.;)
 
I år er det planlagt en Omega PO (allerede i boks :) ), en brukt Rolex Sub eller GMT.
I tillegg har jeg fått sansen for Sinn Einsatzzeitmesser. Det er noe ved disse robuste beaterne som tiltaler meg.
 
Planen er og styrke Rolex stallen med en vintage Sub og DJ. Men dukker det opp en Glashütte Navigator Chrono spørs det ikke om jeg må en tur i bankboksen:D Ellers blir det helt sikkert en haug med avsporinger som seg hør og bør.
 
Jeg skal være godt fornøyd hvis jeg kan få i hus en Rolex Explorer 2 16570 med hvit skive og en eller to DJ....skal jeg drømme om noe utover det, må det være en Sinn 856 UTC som beater, og en Omega Speedmaster Pro eller en Rolex DJ fra 1976 (det året jeg ble født).
 
Her er ønskelisten min, blir nok ikke mer enn 1 stk, maks 2 stk i år for min del. Bare det at det er en GMT på listen sier vel litt om hvor hjernevasket man blir i denne verdenen. Har tidligere uttalt mitt hat for hele GMT-komplikasjonen, og nå er den på top want listen, huff!

gmt2.jpg


tag-monaco3b.jpg


Audemars-Piguet-Royal-Oak-15300-FrankA-1.jpg


OMEGA%2BSeamaster%2BPlanet%2BOcean%2B45.5mm%2BChrono%2B02.jpg