Klokkespotting

Hmm. Er det greit å kaste opp av andres smak? Jeg synes det må være lov å sette pris på Nixon-klokker også. Selv om ikke de er mine favorittklokker, så vil jeg påstå at folk som kjøper dem er mer klokkeinteressert enn folk flest (riktignok ikke så opptatt av det som er inni), og kanskje bare noen tastetrykk unna å forville seg inn hit. Og da synes jeg vi skal ta dem vel imot og veilede dem inn på de rette stier, i stedet for å fornærme- og kanskje såre dem ved å spy av smaken deres. :)

Helt enig med deg i det du sier om å ta vel imot og "veilede dem inn på de rette stier", og ikke være personlig fornærmende.

Du må forstå at spy-gifen jeg postet var ment til klokken, ikke rettet personlig mot fyren - for all del jeg kjenner ham jo ikke, han er sikkert en knakende grei kar. Men at jeg "spyr" av klokken, ja det står jeg vel ærlig talt for. Det er jo satt på spissen og ment som "tongue in cheek" humor uansett, tviler på at nixonklokke-fans vil miste noe søvn om de skulle forville seg inn i denne tråden og lese posten min, men for all del om den er for krass skal jeg fjerne den.... :p
 
Redigert:
Noen av de Nixon modellene er faktisk ikke så ille og se på, men hvorfor ikke kjøpe Tissot, certina, casio, longines o.s.v som er kvalitet til sikkert nogenlunde samme prisen? Koster vel sikkert noen tusenlapper de fleste Nixon klokkene også og da får man jo ihvertfall en fin certina til samme prisen. Eller er det bare fordi Nixon er en trend?


Når jeg sier at noen av de modellene er fine så mener jeg ikke den "gullklumpen" de lager, bare så det er sagt. Den syns jeg rett og slett er motbydelig.
 
Redigert:
Helt enig med deg i det du sier om å ta vel imot og "veilede dem inn på de rette stier", og ikke være personlig fornærmende.

Du må forstå at spy-gifen jeg postet var ment til klokken, ikke rettet personlig mot fyren - for all del jeg kjenner ham jo ikke, han er sikkert en knakende grei kar. Men at jeg "spyr" av klokken, ja det står jeg vel ærlig talt for. Det er jo satt på spissen, med tongue in cheek humor uansett, tviler på at nixonklokke-fans vil miste noe søvn om de skulle forville seg inn i denne tråden og lese posten min, men for all del om den er for krass skal jeg fjerne den.... :p

+1
 
Vær nå litt grei med Stian Blipp da, han har nok fått "gullklumpen" i gave av Tone, som takk for det han ga henne ;) ha-ha-ha!
 
Spottet noe som lignet en PAM270 eller PAM233 (noe usikker, men komplikasjonene så ut til å stemme delvis) på en menybutikk i fredrikstad, fikk i den anledning en anerkjennende kommentar på min PAM111 ;)

Mulig det er noen herfra?
 
Stian er en dyktig fyr, gjør en kjempejobb i Idol.
Importøren har sikker sponset klokka...
 
Actually happened

Gull stål submariner
DSC_21461024x576_zpsbe0c8842.jpg

spottet på Synsam Bekkestua, meget hyggelig eier med klokkeinterresse, sub'en fra midt -90 tall kunne han fortelle (merket at urge for denne kom tilbake), kjøpte sin første "ordentlige" klokke i -71; en Tudor Submariner som fremdeles var i eie.
 
Blå Omega Seamaster 300m chrono og Hublot Big Bang chrono i taxfree'en på Rygge. Tøff den Hubloten!
 
Panerai Luminor, Rolex GMT-master (pepsi) og all-black Hublot BigBang på trening i dag morges... Vedkommende som hadde sistnevnte pleier å bruke Hublot BB i rosé-gull på trening ;)
 
AP ROO Volcano, seiko SkX009 på nato og så mange rolex og omega at eg trodde jeg var hos en AD i Pianobaren på Dr. Holms tidligere idag.