Klokkespotting

Typisk at de fine klokkene kommer fram på båten de dagene jeg ikke tar den :p Høy Nixon-faktor på onsdag der i alle fall, men det var tross alt i motsatt retning :rolleyes:

Hehe! Har tatt den båten en del ganger men første gang jeg ser noe sånt forruten i sommer da så jeg en royal oak offshore, selvfølgelig en japaneser med ett reisefølge på minst 20! Skulle gjerne sitt hva de andre hadde!
 
Gitt alle de superflotte fakeutgavene som finnes - og at man de facto kun ser en klokke spottet på avstand i fart - hvordan kan dere som poster her egentlig vite at dere egentlig ser den klokka dere tror dere ser?
 
Gitt alle de superflotte fakeutgavene som finnes - og at man de facto kun ser en klokke spottet på avstand i fart - hvordan kan dere som poster her egentlig vite at dere egentlig ser den klokka dere tror dere ser?

Det kan man jo strengt tatt ikke. Men for min del blir det ofte dessverre til at jeg dømmer litt på bakgrunn av bæreren.
Fin AP på dresskledde herre på gardermoen = ekte
Svær AP ROO på harry ganster-type i sliten BMW = kanskje ikke
 
Tja.

Gullrolex og fleece = ?
RM og driteselfie = ?

Jeg er usikker på hva hele spottinggreia går ut på - egentlig.
 
Banner i kirken her nå men for min del - ikke spesielt interessert. Jeg er fullstendig uinteressert i om en tilfeldig person- eller en kjendis bærer en ekte- eller fake Daytona på trikken- eller i et program som eiendomsmegler. :confused:
Tom
 
Med jevne mellomrom stilles det spørsmålstegn ved denne tråden.

- Hvordan vet vi at klokken er ekte? Hadde han caps? Kan umulig være ekte.
- Hvordan kunne du være sikker på at det var en 116610 og ikke en 16610 på den avstanden?
- Spotting uten bilde er meningsløst. Hvem som helst kan finne på en spotting.
- Stordalen med RM sier du? Gir jeg blanke i!

Og sånn går no dagan.

Basert på antall innlegg har jo denne tråden åpenbart engasjert mange nok til at den har livets rett. Personlig liker jeg tråden, uten at jeg har reflektert videre over hvorfor. Tråder som jeg ikke liker så godt, som den Rolexvideotråden hverken poster jeg i, eller leser jeg. Funker for meg.

On topic.

Certina chrono på meget hyggelig urmaker hos Bjerve, Steinkjer.
 
Banner i kirken her nå men for min del - ikke spesielt interessert. Jeg er fullstendig uinteressert i om en tilfeldig person- eller en kjendis bærer en ekte- eller fake Daytona på trikken- eller i et program som eiendomsmegler. :confused:
Tom

Da har nok vi det litt på forskjellig på dette området.

Jeg må innrømme at jeg er så enkel at når jeg ser en person med en flott eller interessant ur på armen, så opplever jeg et lite blaff av noe jeg vil definere som glede. Og denne tråden er en fin måte å dele den gleden på. :D

Når det gjelder kjente personer tror jeg det handler om identifikasjon og fascinasjon - to følelser som er viktig for historiefortelling - som jo er det vi holder på med her. Vi fascineres (herunder beundrer, vemmes over, overraskes av osv) av kjente personer, men synes også det er stas når vi kan identifisere oss med dem på ett eller annet vis - i denne trådens tilfellet: At de kanskje er like gale som oss.
 
Tja.

Gullrolex og fleece = ?
RM og driteselfie = ?

Jeg er usikker på hva hele spottinggreia går ut på - egentlig.

Her er mitt bidrag i @andersmp style
2ywwqhj.jpg
 
Redigert av en moderator:
Endelig!

Endelig rører noen, @Loevhagen, ved noe jeg gjennom flere år har stilt meg uforstående til, nemlig klokkespotting uten bilde.

Det forekommer meg at de fleste nevnte spottingene skjer i løpet av noen korte øyeblikk og gjerne på noe avstand. Avogtil noe tildekket av bekledning. Likevel er det flere av spotterne som klarer å vise til merke, modell, produksjonsår og andre detaljer! Ofte er det gjerne et merke spotteren selv ikke har.
Utrolig med slik formidabel detaljkunnskap på kort tid! :confused:

Er dette kun en måte å samle antall innlegg på? Eller kanskje en måte å vise oss andre ens viten om et bestemt merke/modell?

Morsomt og imponerende blir det først den dagen spotterne legger ved et bilde, tatt med det allestedsnærværende mobilkameraet.

IMO
 
Redigert av en moderator:
Endelig rører noen, @Loevhagen, ved noe jeg gjennom flere år har stilt meg uforstående til, nemlig klokkespotting uten bilde.

Det forekommer meg at de fleste nevnte spottingene skjer i løpet av noen korte øyeblikk og gjerne på noe avstand. Avogtil noe tildekket av bekledning. Likevel er det flere av spotterne som klarer å vise til merke, modell, produksjonsår og andre detaljer! Ofte er det gjerne et merke spotteren selv ikke har.
Utrolig med slik formidabel detaljkunnskap på kort tid! :confused:

Er dette kun en måte å samle antall innlegg på? Eller kanskje en måte å vise oss andre ens viten om et bestemt merke/modell?

Morsomt og imponerende blir det først den dagen spotterne legger ved et bilde, tatt med det allestedsnærværende mobilkameraet.

IMO
Jeg på min side lar meg underholde av at spottede personer veldig ofte omtales som en «herremann», en betegnelse som utelukkende benyttes når noen er spottet ... Usikker på den eksakte definisjonen av «herremann», men har kommet til at det må være det samme som «en observert person av hannkjønn, med klokke på armen».
 
Redigert av en moderator:
@acnorway kan sikkert fortelle historien om når han prøvde å ta bilde av en spotting... ;) hehehe

Ja klokkespotting blir særdeles lite diskré når man forsøker å ta bilde av klokken til en kollega i lunsjen og telefonen bestemmer seg for å lyse opp hele kantinen med blitzen..
 
Redigert av en moderator:
Spotten en som bare er nødt til å være asylant. En herremann hos Bjerke med AP RO i gull som forhørte seg om en city of sails gummirem til klokken sin. Oset WIS av en slik forespørsel :p
 
Denne tråden, med eller uten bilder, gir meg et lite innblikk i hva mennesker rundt i landet har på armen. Av og til får man følelsen av at det bare er folk her inne som bryr seg om ur, noe denne tråden til dels motbeviser. Det finner jeg underholdende :D