Klokkespotting

Far med Rolex Milgauss på baseballbursdag for en gjeng gærne 6-åringer :)
9133C427-F2F9-4B5F-A172-380C1E790FA7.jpeg
 
Spottet noe jeg fant ut måtte være en eldre Speedmaster på kurs idag. Spurte eieren og han kunne fortelle at klokken ble kjøpt ny av et familiemedlem i 1970. Jeg var ikke første som hadde kommentert klokken:) Ble ingen bilde desverre.
 
På jobben i dag så kom jeg i drøs med en med en slitt Submariner på armen. En 1986 16800. Fikk se litt nærmere på klokka.

Insert var lysnet mot nyansen grå og med masse riper. Lume pip var gul. Lug holes. Urskiva stod det "SWISS MADE" på. Alle plotta på urskiva var WG. God strekk i lenka.

Han sa at han hadde levert den til service hvert 5. år siden han kjøpte den ny - og i det siste fått henvendelser fra to ulike AD om å kjøpe den i forbindelse med service. Prisen han sa fikk meg til å le høylytt. Det han var tilbydt er under halvparten av fair value - med god margin. Jeg fortalte han ditto.

Moralen? Har ingenting med pris å gjøre - annet enn at det finnes dessverre folk der ute som av og til lar sine én-manns-ur gå til andre for underpris - men det viktigste her var å se en klokke som har levd et liv med...

en person som eier klokka - og ikke omvendt.
:)
 
Redigert:
På jobben i dag så kom jeg i drøs med en med en slitt Submariner på armen. En 1986 16800. Fikk se litt nærmere på klokka.

Insert var lysnet mot nyansen grå og med masse riper. Lume pip er gul. Lug holes. Urskiva står det "SWISS MADE" på. Alle plotta på urskiva md WG. God strekk i lenka.

Han sa at han hadde levert den til service hvert 5. år siden han kjøpte den ny - og i det siste fått henvendelser fra to ulike AD om å kjøpe den i forbindelse med service. Prisen han sa fikk meg til å le høylytt. Det han var tilbydt er under halvparten av fair value - med god margin.

Moralen? Har ingenting med pris å gjøre - annet enn at det finnes dessverre folk der ute som av og til lar sine én-manns-ur gå til andre for underpris - men det viktigste her var å se en klokke som har levd et liv med...

en person som eier klokka - og ikke omvendt.
:)
Fredagspoesi!
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø