Klokkespotting

Etter en lang (og velfortjent;)) ferie har jeg spottet til øyet ble stort og vått. Som alltid er det Rolex som gjelder i Italia. Rustfrie suber og Explorer så langt øye kan se. Hverken sexy eller spennende, men alltid litt morsomt å se de i slike antall. Litt komisk er det jo at jeg etter tilsammen 12 uker i Toscana de siste 4 årene enda ikke har sett en Panerai på en innfødt, derimot på bleikfeite skandinavere kryr de...:smile:
I år ble det også noen uker på den franske riviera og der er mangfoldet mye større, og klokkespottingen er litt mer interessant.
Jeg ble vitne til en unboxing av en klokke jeg liker godt og eier et eksemplar av selv. Vi hadde en uke på cruise i midelhavet og herren på nabobordet fikk levert en klokke til middag av de ansatte ombord. Da min italiensk begrenser seg til relativt enkle fraser er jeg litt usikker på hvorfor den kom fra de, for butikken ombord førte ikke IWC, men jeg antar at han fikk den levert til båten fra en av havnene vi var i land.
Han unboxet ihvertfall klokken til beundring og jubel fra hovmesteren og kelneren, og jeg klarte å snike meg til et lite bilde.
b8e2e9b8.jpg
 
portuguese chrono?

I dag har jeg sett 3 eller 4 subber rundt på Aker Brygge og et dusin Date Juster. Mye fint når solen skinner :)

Høres ut som du har hatt en fin ferie Morgens.
 
Sitter på bryggekanten i Tønsberg og nyter synet av bl.a. en helgull Yachtmaster og en 16610LN :)
 
Sitter på bryggekanten i Tønsberg og nyter synet av bl.a. en helgull Yachtmaster og en 16610LN :)

Hørtes ikke feil ut det gitt!

Du får informere om hva slags klokke man skal prøve å spotte hvis du blir sittende utover kvelden/natten ;)
 
Hørtes ikke feil ut det gitt!

Du får informere om hva slags klokke man skal prøve å spotte hvis du blir sittende utover kvelden/natten ;)

Hehe... Vi ble ikke sittende altfor lenge. Sommershow på Klubben kallet. Men, her bæres det 116619 :)
 
Hehe... Vi ble ikke sittende altfor lenge. Sommershow på Klubben kallet. Men, her bæres det 116619 :)

Pokker, tenk å gå glipp av smurfen med så liten margin!!

Hvor lenge har du tenkt å være i byen? Denne kunne jeg (og et annet medlem) helt klart tenkt oss å se i levende live :)
 
Pokker, tenk å gå glipp av smurfen med så liten margin!!

Hvor lenge har du tenkt å være i byen? Denne kunne jeg (og et annet medlem) helt klart tenkt oss å se i levende live :)

Hjem igjen nå i formiddag, dessverre. Men, dere får arrangere en gtg i Tønsberg ;)
 
Nyyydelig patinert gammel Seamaster 200 med rød bezelring fra kl 12 - 3, på armen til en av gutta jeg flyr med. Han har hatt den siden den var ny. Begynner å nærme seg 40 år nå sa han, og den har vært i daglig bruk. Vi ble sittende og prate litt om klokker på flystevnet nå i helgen. Herlig å møte flere interesserte :)
 
spottet den nye suben på en bankfunksjonær på dnb nor solli isted.

Forøvrig spottet jeg denne annonsen i flymagasinet på en china airways flight. PP med tourbillon og minute repeater. Annonsen er nok ikke rettet mot den jevne kineser:p
b58c0816.jpg
 
Jeg har kun spottet 2 klokker verdt å merke seg i år. Tromsø

Breitling Emergency med gul skive. Husker ikke hvor jeg spotta den, men den så kjempefake ut.Kansje jeg tar feil.
Rolex Sub. Nydelig ur. Aner ikke modellnummer og slikt da jeg ikke er en kjenner. Helt klassisk sort med dato.
 
Det er så utrolig mye fint å se på om dagen. På Kiwi ved Solli plass igår Spottet jeg en iwc ingenieur, en Omega speedmaster og en Omega Seamaster. Ellers så så jeg en Panerai Luminor med hvit skive ved Bagel&Juice Vika i dag. Og naturligvis de obligatoriske submarinerne og datejustene. Som nevnt før, når solen skinner...
 
Så en Omega Ploprof på Smak & Sans Sushi på Nesbru i Asker i dag. Nydelig klokke i levende live, synes den har sett litt merkelig ut på nett.

Ellers så jeg en Corum Admirals Cup Challenger i Lillesand fredag.
 
Nesbrus beste sushi:) Er der noen ganger i uken, men har enda til gode å spotte noe interessant...
 
Så mye spotting i Juan Le Pins at jeg får kink i nakken.

Hauger av datejuster og ikke så rent få day-dater heller.

En tt daytona.
En datejust lignende tudor.
En AP ROO

Håndklegutten på stranda hadde en panerai submersible og karen bak disken i sushisjappa hadde en gmt master.

Dette er altså på en dag.
 
Rolex DJ TT med glatt bezel og oyster lenke på et kvinnfolk uten for BAR Tjuvholmen, fin klokke.
 
Eldre TT DJ med fluted bezel og sort skive med diamanter på tribunen til Ulf-Sandnes under dagens kamp. Og en eldre GMT-Master på armen til en kollega på jobben :)