Klokkespotting

42mm PO på gummi på Grünerløkka brygghus på en slags "lansering" av nye Nøgne Ø-øl i dag. Den var overraskende tøff, til at jeg har sett den så mange ganger før.
Var du så opptatt av klokka at du ikke kjente igjen bæreren???

Redigert:
spotterazzia

23:09, hvor blir det av flyet hjem?

Min første "spotterazzia". Rolex på herremann i kledelig orange briller som nok også hadde sett knall ut sammen med en PO - orange.

Trodde i grunn først det var en mid-size Tudor sub på litt avstand, men etter nærmere undersøkelse viste det seg å være en sea-dweller med akkurat passe slarkete lenke ;)
7m86.jpg

Redigert:
Spotter en kermit-sub på armen til loddselger i Tyrkia i går. Åpenbart fake. Så jeg gikk bort til han for å slå av en prat. Han opplyste at han var svært klokkeinteressert hadde fått klokken spesialsendt fra USA. Han holdt klokken opp mot meg og hevdet at det var en ekte Rolex. På spørsmål om han visste hvor mye en original kermit kostet ny, svarte han at den var ekstremt dyr og at man måtte ut med 500 lira (ca 1600 kr) ;)

0FrUnaq.jpg

Spotting å spotting. En del vintage på Strøget, mener det stod 38K på patinert GMT. (Høyt?)

Spottet 116610 og IWC AT på eftermiddagsflifht Stavanger-Oslo Onsdag

Dubai AirPort .. Herregud så mye ur!
Litt morsomt at Rolex-monteret var nesten utelukkende gull ;)
Rose gold daytona til 215' nok

Satt ved siden av en eldre herremann på Værnes med en pen vintage Rolex Daytona helgull. Komplimenterte ham for klokken, og med det fulgte en trivelig klokkeprat, med påfølgende snakk om løst og fast. Egentlig ganske kontaktskapende, denne hobbyen - klokkekompliment er en god icebreaker! Viste seg at han selv hadde kjøpt den i USA for over 20 år siden. Velholdt ur.

Merker for øvrig at denne nye interessen begynner å gå til hodet på meg. Før la jeg knapt merke til om folk bar klokker i det hele tatt. Nå hviler blikket mitt automatisk i håndleddshøyde når jeg står i folkemengder. I tillegg, pga. min relativt usjenerte natur, kan jeg stå som et naut og tydelig stirre på et fremmede menneskes ur i et forsøk på å finne ut hva dette er for noe. Ta det som et kompliment, altså.

Redigert: