Klokkespotting

Foran meg på 31-bussen til Lysaker i dag morges satt en Rolex Yachtmaster-eier og stilte klokken sin. Kanskje var det en TSer som hadde nappet klokken ut av klokkeboksen i dag morges uten å få stilt den? Pen klokke :D
 
Ser på undercover boss Norge, hvor sjefen for Rimi har på seg en IWC Aquatimer Chrono i titan på gummirem. Nydelig understated klokke!
 
Ah.. Takk Topale. Selv greide jeg ikke få et godt nok glimt av uret, men det var noe ved det jeg dro kjensel på. :)
 
Afterski på Holmenkollen Restaurant etter 5-Mila i kollen på søndag ble følgende spottet:
2x GMT-Master IIC
1 Sub ND og 1 Sub C
noen Omegaer
gg sist men ikke minst, en Breguet Marine Big Date :D

Finfin dag å spotte klokker på!
 
Ser på undercover boss Norge, hvor sjefen for Rimi har på seg en IWC Aquatimer Chrono i titan på gummirem. Nydelig understated klokke!

Registrerte dette selv, men om han skulle kjøre undercover burde det ikke vært best å ta av seg klokken når han skulle menge seg med "gutta på gølvet" på Rimi?
 
Tenkte det samme selv, men mange som har fine klokker uten at de er direktører av den grunn.. bare å ikke sløse på andre områder det ;).
 
Tenkte det samme selv, men mange som har fine klokker uten at de er direktører av den grunn.. bare å ikke sløse på andre områder det ;).

Det har du rett i ;) Husker jeg jobbet på et lager for mange år siden og da var det en truckfører som hadde en Rolex Submariner. Han var kjørte rundt med trucken som om han eide stedet. Ettersom han hadde en Sub så syntes jeg det var helt greit 8)
 
Sjefen på jobben (flyskole) har en Breitling Aerospace :) Han og jeg snakker klokker hele tiden. Vi var på Reno Air Races i Nevada sammen i september i fjor. Breitling sponser hele greia, og er til stede med salgstelt og greier. Vi var nære på å ryke på en Superocean Heritage Chrono begge to. Vi skal dit i høst igjen, og da tror jeg det er overhengende fare for at vi begge går på en Transocean Heritage-smell! :D

Jeg vekket også Speedmaster-lysten i han da jeg kjøpte min i fjor :) Så det blir nok Speedy på han etter hvert også..hehe
 
med sort lærreim? Vet han brukte super avenger i sommer i alle fall ;) Hadde bare gått innom å kjøpt den største de hadde i butikken i følge sine egen ord ;)
 
Den tittet bare blygt frem fra skjorteermet nå og da, men jeg er ganske sikker på at jeg satt overfor en helgull Daytona på lenke i dag morges :) Skienstoget, middelaldrende herremann.
 
Spottet en Daytona i Roségull på en ung asiatisk pike på Skøyen i dag. Tøft.
 
Vintage TT Gmt-master på en av "ekspertene" på Top Shot som går på History Channel. Et reality show som det faktisk går ann å se på :)

Screenshot2011-03-09at113811PM.png
 
Satt på venterommet hos naprapaten idag og leste i et feriemagasin. Der var det reklame for flytoget over 2 sider. Husker ikke hva ordlyden var, men reklamen handlet om å ha god tid eller noe. Sidene var proppfulle med klokker som visstnok skulle tilhøre de ansatte i flytoget med navn under. Mye plastskrot naturligvis, spesielt blant kvinnfolket. Men fant dog en Seamaster, en Submariner og, hold dere fast - PP Nautilus ! Tydelig at jeg er i feil bransje
 
Filmen ser ut til å være utter garbage, men spol til ca 1 minutt:

[video=youtube;FDW0Icf9Ddo]http://www.youtube.com/watch?v=FDW0Icf9Ddo[/video]
 
Audemars Piguet Royal Oak Alinghi i filmen The Mechanic (2011). Filmen er ganske klokkeorientert de første minuttene.

Mechanic2011_Audemars1.jpg


Flere klokker i denne filmen som ikke er identifisert her: The mechanic
 
Spennende lunsjmøte i dag! rundt bordet en Omega PloProf, en helgull daytona, en hel hvit gull daytona og en APROO Navy, blir klokkeprat også da:p