Til Mikke's store fornøyelse så må jeg arrestere meg selv ang mine uttalelser om skinnrem på dykkerur. Det var faktisk ikke så forferdelig combo på den arcticen ovenfor
Liker faktisk noen av klokkene til Kobold ganske godt, men føler de priser seg helt mellom to stoler. For 5000$ virker det som man hovedsaklig betaler for "merket", med alle kjendisene som er assosiert med dem, og ikke håndtverk.
Jeg tror de hadde gjort et betydelig smartere valg ved å prise seg mer likt Sinn, som de kvalitetsmessig vel er ganske like. Det blir bare så mange andre ur i den prisklassen som jeg LETT ville valgt over Kobold. Og det er synd, for de har noen veldig tøffe ur.
Mulig det er litt lengre ut i serien da. Mener å huske jeg så han hadde en Kobold. Kan være det var en som lignet på Kobold, men det er ikke så mange klokker
"The case is manufactured by the German Company Fricker and is basically the same case as used for the Kobold 1000 Meter Dive watches (The only difference is PRICE)."
Slik jeg har forstått det bruker også Kobold Fricker-kasser på sine ur. Man betaler altså blodpris for et non-COSC ETA-verk i en Fricker-kasse (vennligst korriger om jeg tar feil).