Kohe321's bildetråd!

Kjør på Tore, det er en rask og grei måte å få bra belysning til klokkebilder på. Med lukkertid på noen sekunder, så kan du bevege telefonen rundt klokken og belyse sidene du vil belyse. Aluminiumsfolie-strips er perfekte reflektorer. :D

Et bilde av polaren tatt nå. I denne vinkelen var det faktisk ganske vanskelig å få tatt et bra bilde da glasset reflekterte lyset og ble "hvitt" om jeg var litt uforsiktig med belysningsvinkelen. Måtte være veldig forsiktig med å ikke bevege iphone skjermen i en vinkel som fremprovoserte dette. Rolex skulle bare begynt å bruke AR-coating...

8387062882_7041d332e1_b.jpg
 
Redigert:
Et par bilder av exploreren tatt i dag. Grenen den henger på er fra juletreet som fremdeles ligger i hagen. Klippet av en fin gren, tok den med inn og knipset disse bildene. Passer fint som et "explorer tema" tenkte jeg. :)

8385976235_012ba14c0a_b.jpg


8385976415_cdd87f01ed_b.jpg
 
Redigert:
Da var photobucket-pro abonnementet sagt opp og jeg har gått over til Flickr. Helt utrolig hvor dårlig photobucket har blitt i det siste. Det mest irriterende er hvordan de komprimerer bilder jeg laster opp for å spare båndbredde, og dette blir spesielt klart når bildene linkes til forum. Da blir komprimering så høy at du kan se piksler og firkanter på bildene, spesielt rundt liten tekst som på urskivene i klokkebilder... Antall farger reduseres også. Ikke akkurat imponerende, og faktisk ganske frekt med tanke på at jeg betaler dem for "unlimited bandwidth". :confused:

Her er Flickr photostreamen min. :)
 
Redigert:
Hyggelige ord som varmer, takk skal du ha!

Dette ble tatt i dag. Linsen i bildet er en Nikkor 50mm 1.4. :)

8386596951_8ac024c8ee_b.jpg
 
RÅTT! post gjerne bilder av hele oppsett når du holder på ( brukt tlf )
gøy å se på oppsett også! uansett, JEG VIL HA MER! :)
 
Utrolig flotte bilder du tar, kjempe imponert! Takk for at du vil dele med oss andre, fortsett gjerne med det :D
 
Da var photobucket-pro abonnementet sagt opp og jeg har gått over til Flickr. Helt utrolig hvor dårlig photobucket har blitt i det siste. Det mest irriterende er hvordan de komprimerer bilder jeg laster opp for å spare båndbredde, og dette blir spesielt klart når bildene linkes til forum. Da blir komprimering så høy at du kan se piksler og firkanter på bildene, spesielt rundt liten tekst som på urskivene i klokkebilder... Antall farger reduseres også. Ikke akkurat imponerende, og faktisk ganske frekt med tanke på at jeg betaler dem for "unlimited bandwidth". :confused:

Her er Flickr photostreamen min. :)

Stor kred for utsøkte bilder, Kohe321!

Forøvrig veldig enig mht Photobøtta. Faceliften og upgraden de har gjort, har svekket dem.
Hvilket betyr lavere kvalitet på bildene for sluttbruker.
Jeg vurderer også melde overgang til Flickr. Eller annen konkurrent.

Anyways, kjør på med bilder!
:D
 
Takk Moore! Kan på det sterkeste anbefale Flickr. Merker med en gang hvor mye raskere og mer brukervennlig enn photobucket det er. Veldig bra at jeg får full kontroll over oppløsningen på bildene, og med pro-medlemskap får jeg mulighet til å se full ut-av-kamera oppløsning. I det hele tatt en veldig smidig og innbydende layout på siden.

Det er jo litt arbeid å laste opp på ny, gå igjennom tråder og oppdatere linker samt organisere ny photostream med tags, navn osv i Flickr. Men det er verdt det, best å bare få det gjort først som sist. Det er MYE bedre.

RÅTT! post gjerne bilder av hele oppsett når du holder på ( brukt tlf )
gøy å se på oppsett også! uansett, JEG VIL HA MER! :)

Hehe, jeg skal prøve å huske det ved neste bildeseanse. Du kan forøvrig se kamerainnstillingene jeg brukte i photostreamen, det er da ihvertfall noe. :p
 
Har nylig kjøpt lightroom og begynner å få litt styring på programmet. Gravde frem et gammelt bilde tatt med D7000 og lekte meg litt. Det er nesten terapeutisk å sitte sånn å redigere... :p

8392929665_87f70db8c1_b.jpg
 
Sitter uten kamera i et par uker fremover da det er sendt inn til garantiservice hos Nikon for å fjerne oljeflekker på bildebrikken. Lukkeren avsetter altså noe olje ned på sensoren i starten, og dette gir seg først etter rundt 3000 eksponeringer - jeg er nok oppe i rundt 4000 nå. En ganske lei feil med de første "batchene" av D600-modeller som ble produsert dette, men heldigvis er det en enkel ting å fikse.

Uansett, for å se positivt på det så får jeg ihvertfall en meget god anledning til å gå igjennom bildemappen og øve meg på redigering i Lightroom. Fantastisk program, vel verdt tusenlappen det kostet. :D

Et par bilder tatt i fjor etter redigering. Exploreren i sjokoladen befinner seg uredigert noen sider bak i tråden. :D

8412204907_52af84a657_b.jpg




8412141469_164b1c4b7a_b.jpg
 
Nå fikk jeg lyst på både sjokolade og Rolex..

Sjokolade har jeg i kjøleskapet, men Rolex er litt mer uoppnåelig (foreløpig)

Utrolig flotte bilder som får det til å rykke i kjøpelysten!!