Konkurranse: Kan du klokken?

Det var flaks gitt! Basert på andres forslag fant jeg frem til både bilde og artist som jeg ikke kjenner til. Artist + watch ga omsider noe kjent :p

Her er en ny som ikke bør være for vanskelig. Skal ha merke og navn:



Fasiten er klar i morgen tidlig. God natt :)

Jaquet Droz "The bird repeater"?
 
det morsomme hvis man gugler "Omega Speedmaster 345.0809 " er at man finner
http://forums.watchuseek.com/f20/rare-speedmaster-1985-moonphase-pics-mystery-537389.html og det ser ut som samme bildet men leser man hele tråden er det ikke lett å bli klok på hvilken ref klokken fra bildet burde ha :mrgreen:

Det har du rett i. Det er bildet derfra jeg har brukt, etter å ha billedgooglet referansenummeret men uten å ha lest tråden. Quizmaster får bestemme om det betyr at oppgaven må annulleres og tas på nytt.
 
Det har du rett i. Det er bildet derfra jeg har brukt, etter å ha billedgooglet referansenummeret men uten å ha lest tråden. Quizmaster får bestemme om det betyr at oppgaven må annulleres og tas på nytt.

@Hopalong Jeg tror du skal få lov til å lage en ny oppgave. Etter å ha lest gjennom ser jeg det er vanskelig å bruke det bilde der som fasit og min kjennskap er ikke sterk nok heller til å kunne dømt noen forskjell. Beklager @akr men tror dette er mest rettferdig.

Edit: Hadde bare et av alternativene kommet opp kunne vi nok ha latt det passere, men siden flere har kommet med alternativer stryker vi den.
 
Redigert av en moderator:
@Hopalong Jeg tror du skal få lov til å lage en ny oppgave. Etter å ha lest gjennom ser jeg det er vanskelig å bruke det bilde der som fasit og min kjennskap er ikke sterk nok heller til å kunne dømt noen forskjell. Beklager @akr men tror dette er mest rettferdig.

Edit: Hadde bare et av alternativene kommet opp kunne vi nok ha latt det passere, men siden flere har kommet med alternativer stryker vi den.

Helt enig. Kjør på @Hopalong.
 
Redigert av en moderator:
Jeg nevnte dette bare fordi det var underholdende å lese hele tråden. Jeg svarte i alle fall feil helt uavhengig av denne historien.
 
Jeg nevnte dette bare fordi det var underholdende å lese hele tråden. Jeg svarte i alle fall feil helt uavhengig av denne historien.

Vel, det utspekulerte stuntet ditt fungerte.....

Hehe bare tuller. Nå tok jeg en avgjørelse på denne saken siden GK var usikker, og da forholder vi oss til det. Synes det var interessant at du trakk opp dette, for ellers tror jeg bare vi alle hadde tatt svaret for god fisk, som vi ikke har noen trygg garanti på.
 
Rolex, Cosmograph Daytona 16520, men på den delen av bezelen ser jeg ikke forskjell mellom gen. I, II og II
( litt tykkere font kanskje, mellom 88 og 90?)
 
Navn på merke, modell, omtrentlig årstall og begrunnelse for sistnevnte.


Rolex Daytona 16520 Mark I (1988-1989) Begrunnelse, det ser ut som prikken ved 160 er nærmere minuttmarkeringen på Mark I enn de senere.

Edit: For sent.. Kikket etter forskjeller for lenge der....