Kopier/fakes på Finn.no

Værste er at det er en ganske god fake også, fra bildene så vidt jeg ser (dvs raskt sammenlignet med min i stål). Eneste jeg legger merke til er at både kronen og chronopusherne er for "lange" og stikker for langt ut. Hmm, itje bra

Inskripsjonen på baksiden er vel fullgodt med å skrive: "Fake" der (for alle som kan google litt), men jeg skjønner hva du mener.
 
Lenge siden jeg har sett en så dårlig fake Rolex. Egentlig flott når de er så dårlig laget som denne. :)
 
95% av de fake annonsene forsvinner rimelig fort etter omtale her inne.
Er det dere som sier i fra eller er det Finn.no som endelig har kvalitetskontroll?
 
Jeg er veldig flink til å si i fra og mange med meg, tror jeg. Tviler sterkt på at finn.no "oppdager" dette etter første kontroll, om de i det hele tatt har kontroll?
 
Jeg sier ifra stadig vekk. Kan ikke regne med at folk på finn kan spotte fakes. Derimot er det ganske talentløst at de tidvis legger ut annonser det står rett ut at det er replika-modeller.
 
Seiko SKX009J eller K

Denne er vel i grenseland for hva som bør nevnes i denne tråden. Han står selvsagt fritt til å kreve hva han vil for en klokke som koster 1300,- (+evt mva) i utlandet.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57749508

Grunnen til at jeg nevner denne er at han skriver at det er SKX009J, men J-versjonen har "21 jewels" på skiva og det har ikke denne som dere ser. J-versjonen koster noen hundrelapper ekstra, og det er enkelte som er bevisste på å kjøpe J-versjonen. De fleste som skal ha J-versjonen vil nok se dette selv, men i farten kan noen glemme det. Slik at han bør definitivt endre benevnelsen til SKX009K og fjerne at den er "made in Japan".

Har sendt han en melding og regner med han endrer.