Kopier/fakes på Finn.no

Jeg ser at det er billig, men lav pris er ikke det samme som kopi. Enkelte ganger selger folk gjenstander billig på grunn av pengemangel.

Er det noe synlig på klokken som tyder på at det er kopi?

Hvis fyren hadde trengt raske cash og klokka er ekte. Hvorfor pantsetter han den ikke? Han hadde sikkert fått minst 10k på en kliss ny Hublot Big Bang? Det er ikke vanskelig og skjønne at klokka er fake som fy..... Jeg syntes du skal begrunne argumentene dine bedre hvis du skal rykke ut og forsvare alle fake klokkene som presenteres i denne tråden:roll:

Jeg ser at det er billig, men lav pris er ikke det samme som kopi. Enkelte ganger selger folk gjenstander billig på grunn av pengemangel.

Hvor mye koster en ny BigBang a!? 50-100k!? å han selger den for 3k? :p

Om den ikke er fake, så er den stjålet! :)

Hvis fyren hadde trengt raske cash og klokka er ekte. Hvorfor pantsetter han den ikke? Han hadde sikkert fått minst 10k på en kliss ny Hublot Big Bang? Det er ikke vanskelig og skjønne at klokka er fake som fy..... Jeg syntes du skal begrunne argumentene dine bedre hvis du skal rykke ut og forsvare alle fake klokkene som presenteres i denne tråden:roll:

Jeg forsvarer da ikke fake-klokkene. Jeg spør RETT UT HVA SOM INDIKERER AT DENNE ER FAKE. Er det vanskelig å svare på?
Jeg ser en tendens på TS at folk bruker lav pris som argument for at klokker er fake, noe som ikke alltid er tillfelle. Hvis denne klokken hadde vert priset til 80k, ville alt da vært ok?? .....

Og bare så det er sagt, det er ikke alle som en gang vet at pantelåneren eksisterer.

Hvis du gidder og lese innlegget mitt litt lenger opp, skriver jeg at jeg har NULL PEILING på Hublot, og i innlegget etter spør jeg hva som indikerer at klokken er fake. Vanskelig å forstå??...eller svare på?

Hvor mye koster en ny BigBang a!? 50-100k!? å han selger den for 3k? :p

Om den ikke er fake, så er den stjålet! :)
Du er inne på noe vesentlig. Tyvegods og fake er to forskjellig ting, ikke sant?

Jeg forsvarer da ikke fake-klokkene. Jeg spør RETT UT HVA SOM INDIKERER AT DENNE ER FAKE. Er det vanskelig å svare på?

Det er ikke alltid like lett og spotte en fake på de dårlige bildene som legges ut, men hvis du ser på prisen
og krydrer tilværelsen med litt sunn fornuft så er det ikke vanskelig og forstå......

Er det flere som synes at det er noe som skurrer i denne annonsen? (ikke nødvendigvis pris.)

Annonse: Diamantskive

Hva var rart med den annonsen da? Hadde vært fint om du ikke bare slang ut annonser i denne tråden fordi prisen er lav, kan jo være at selger trenger raske penger.

Uten at jeg er noe Hublot ekspert skal jeg prøve så godt jeg kan, men IKKE ved å lete etter feil på klokka. I min verden finnes det visse ting jeg gjør for å se ann om en ting på finn.no er ekte eller ikke.

1. Pris, er den unaturlig lav uten noe forklaring?
2. Tekst, er det en ryddig og god annonse hvor gjenstanden beskrives godt?
3. Bilder, er det gode detaljerte bilder av gjenstanden?

Om noen av det over var litt halvveis, men jeg fremdeles var usikker ville jeg googlet "how to spot a fake Hublot" her ville jeg nok fått svaret på hva som er galt med klokken.

4. Her kommer det viktigste punktet, skjønn. Dette er den tredje gangen annonsen er slettet fra finn.no, første gang skrev han Replica i teksten, andre gangen skrev han "selger H klokka". Dette gjør også klokken fake det tredje tilfellet.

Ettersom du egentlig kun lurte på hva som gjorde klokken fake ville jeg hoppet rett til punktet med google.

Ha en fin dag!

Hva var rart med den annonsen da? Hadde vært fint om du ikke bare slang ut annonser i denne tråden fordi prisen er lav, kan jo være at selger trenger raske penger.

Jeg skriver at jeg ikke er mistenksom på grunn av prisen...ikke sant??

Hvis du ser på T i Rolex ser den ut til og være litt kort.
Hvis du ser på SWISS MADE ser det ut til at avstanden er litt stor i mellomrom.
eBay florerer av skiver med ettermonterte diamanter, denne kan kanskje ligne en av dem.

Jeg lurte på om det er andre med kunnskap om skiver som kan avkrefte eller bekrefte samme detaljer som meg? Enkelt.

Uten at jeg er noe Hublot ekspert skal jeg prøve så godt jeg kan, men IKKE ved å lete etter feil på klokka. I min verden finnes det visse ting jeg gjør for å se ann om en ting på finn.no er ekte eller ikke.

1. Pris, er den unaturlig lav uten noe forklaring?
2. Tekst, er det en ryddig og god annonse hvor gjenstanden beskrives godt?
3. Bilder, er det gode detaljerte bilder av gjenstanden?

Om noen av det over var litt halvveis, men jeg fremdeles var usikker ville jeg googlet "how to spot a fake Hublot" her ville jeg nok fått svaret på hva som er galt med klokken.

4. Her kommer det viktigste punktet, skjønn. Dette er den tredje gangen annonsen er slettet fra finn.no, første gang skrev han Replica i teksten, andre gangen skrev han "selger H klokka". Dette gjør også klokken fake det tredje tilfellet.

Ettersom du egentlig kun lurte på hva som gjorde klokken fake ville jeg hoppet rett til punktet med google.

Ha en fin dag!

Hvis vedkommende har avertert samme klokke med "Replica" i teksten tidligere, så er det vel bare og fortelle det med en gang jeg spør, istedenfor og lage et stort nummer ut av det, Enig??

For øvrig så selges det innimellom både klokker og skiver til langt under markedspris på både Finn, eBay.com, Blocket, eBay.de osv. Saken er bare at de gangene det er klokker som frister, blir de ikke nevnt fordi folk henger som ulver med skambud for å sikre seg et godt kjøp istedenfor. ;)

Ha en fin dag du også!

Min input:

Den koster knapt nok diamantverdien.
Selger skriver ikke at det er en original skive.
Bildet er helt umulig å se noe som helst fornuftig på.

Konklusjon: skirven er "aftermarked" inntil det motsatte er ubønnhørlig dokumentert.

Innspill nr 2:

Har noen spurt selger ?

Innspill nr 3:

Hadde det ikke vært trivelig om ikke alle var så himla aggressive i denne tråden ? :rolleyes:

Manx:

En del av oss følger ganske tett med på en del annonser på finn samt på forumet her. Det kan derfor virke litt irriterende om noen kommer inn og er veldig påståelige til det tidvis absurde (en original og/eller legitim hublot big bang får du ikke for 3-4000,- uansett desperasjon til selger) om ting som har vært diskutert et par sider tilbake blir det ampert.

Det er helt OK å ha meninger som går mot forumet, jeg synes strengt tatt det kan være litt oppfriskende, men da bør man i hvert fall ha rett eller har noe nytt å komme med i diskusjonen det er snakk om. har man ikke det blir det bare oppfattet som "trolling" - krangling for å krangle.

</soapbox>

Ønsker du deg ny klokke til konfirmasjonen Minutemann? :D

Vi skal nok ikke utdype det for langt, men da han har barn på konfirmasjonsalder og vel så det (?) tenker jeg han bare er ute og tøyser litt her (har fått lære meg at det finnes et slangord for det men har glemt det) B-)

Jeg håper inderlig at dere er voksne nok til å forstå at dette var en skrivefeil??

Prøvde bare å være morsom. Burde kanskje kostet på meg et smilefjes, men ifølge Egon Holstad er det bare menn i skjørt, pattebarn og kjerringer som bruker slikt, så jeg prøver å slutte.

Min input:

Den koster knapt nok diamantverdien.
Selger skriver ikke at det er en original skive.
Bildet er helt umulig å se noe som helst fornuftig på.

Konklusjon: skirven er "aftermarked" inntil det motsatte er ubønnhørlig dokumentert.

Innspill nr 2:

Har noen spurt selger ?

Selger sier at skiven er orginal.

Det er grunner til at jeg spurte om andre også synes at annonsen skurrer.

Kanskje noen kjenner selger fra før og vet om han er seriøs?

Innspill nr 3:

Hadde det ikke vært trivelig om ikke alle var så himla aggressive i denne tråden ? :rolleyes:
+5

Manx:

En del av oss følger ganske tett med på en del annonser på finn samt på forumet her. Det kan derfor virke litt irriterende om noen kommer inn og er veldig påståelige til det tidvis absurde (en original og/eller legitim hublot big bang får du ikke for 3-4000,- uansett desperasjon til selger) om ting som har vært diskutert et par sider tilbake blir det ampert.

Det er helt OK å ha meninger som går mot forumet, jeg synes strengt tatt det kan være litt oppfriskende, men da bør man i hvert fall ha rett eller har noe nytt å komme med i diskusjonen det er snakk om. har man ikke det blir det bare oppfattet som "trolling" - krangling for å krangle.

</soapbox>
Jeg også følger daglig med på annonser i flere land, og TS.
Jeg har da ikke påstått noen verdens ting vedrørende Hublot'en? Jeg stilte bare spørsmål ved om det er pris som bestandig er avgjørende for om en vare er kopi eller ikke. Hvis du/dere ser tilbake i denne tråden, vil dere se at samme argument er brukt hvis det legges ut en EKTE DayDate til en rimelig pris på Finn. :confused:

Forskjellen er vel kanskje at jeg ikke bruker livet mitt på og skrive om sko, golf, bilfelger, biler, motorsykler, øl, whisky, båter........på et klokkeforum. Dette resulterer i at jeg ikke har flere tusen innlegg, og kanskje/antagelig blir ansett som klokke-kunskapsløs av asylets medlemmer?

Hvis det blir ansett som trolling og spørre utdypene om hva som kjennetegner en fake Hublot på et klokkeforum, tenker jeg vel at forumbrukerne er rimelig trangsynte?

Prøvde bare å være morsom. Burde kanskje kostet på meg et smilefjes, men ifølge Egon Holstad er det bare menn i skjørt, pattebarn og kjerringer som bruker slikt, så jeg prøver å slutte.

Hehe. Jeg er et pattebarn. Elsker slike. :D