Kopier/fakes på Finn.no

Ser ikke ut som en fake da og tilhører vel strengt talt ikke under denne posten, men er enig i at prisen minst er 8-10.000 under reell salgsverdi. Selger kan uansett ha ulike grunner for å selge billig. Det er sikkert bare å ta kontakt med selger:)
 
Har fått følgende epost av vedkommende:

"Hei,

Takk for din interesse.

Men det finnes ett lite problem. Vi flyttet tilbake til Tyskland i 2011, av ulike grunner, etter 5 år i Norge. Alt jeg ønsket å gjøre var å annonsere min klokken for salg her i Tyskland, men min kone insisterte på at jeg skulle prøve å selge den på www.finn.no også. Jeg har prøvd å overbevise henne om det ikke er en god idé fordi alle ønsker å se varene først. Dessuten er hun for tiden i utlandet og kan ikke engang oversette alle disse norske e-postene.

Men, hvis du er seriøst interessert med hensyn til omstendighetene, kan jeg arrangere en inspeksjon til ditt sted, med www.iloxx.de

Selskapet gir deg muligheten til å sjekke varene innenfor en bestemt tidsramme, før siste utbetaling er gjort. Jeg er ganske sikker på at bare noen få dager bør være nok for deg å bestemme om du vil kjøpe Rolex eller ikke.

Hvis ikke beklager jeg for eventuelle ulemper.

hilsen,
David

PS: Jeg er takknemlig om du kan svare på engelsk eller tysk."


Helt klart scam.. Styr unna!!
 
huffda...
Det gamle ordtaket om å "se for bra ut" hevder fortsatt sin suverene rett!

Slikt må man styre unna.

Jeg lurer på om hva selger /scam-artist gjør med personinfo han mottar fra 100vis av interesserte kjøpere som sikkert oppgir telefonnr etc?? Er det fare for fisking av personopplysninger også her??

huff. takke meg til sona, her er det bare hyggelige og 99% rederlige folk, nei vent litt, Ronna***l er vel utestengt så da satser vi på all good igjen. .. : )
 
Har fått følgende epost av vedkommende:

"Hei,

Takk for din interesse.

Men det finnes ett lite problem. Vi flyttet tilbake til Tyskland i 2011, av ulike grunner, etter 5 år i Norge. Alt jeg ønsket å gjøre var å annonsere min klokken for salg her i Tyskland, men min kone insisterte på at jeg skulle prøve å selge den på www.finn.no også. Jeg har prøvd å overbevise henne om det ikke er en god idé fordi alle ønsker å se varene først. Dessuten er hun for tiden i utlandet og kan ikke engang oversette alle disse norske e-postene.

Men, hvis du er seriøst interessert med hensyn til omstendighetene, kan jeg arrangere en inspeksjon til ditt sted, med www.iloxx.de

Selskapet gir deg muligheten til å sjekke varene innenfor en bestemt tidsramme, før siste utbetaling er gjort. Jeg er ganske sikker på at bare noen få dager bør være nok for deg å bestemme om du vil kjøpe Rolex eller ikke.

Hvis ikke beklager jeg for eventuelle ulemper.

hilsen,
David

PS: Jeg er takknemlig om du kan svare på engelsk eller tysk."


Helt klart scam.. Styr unna!!

Finnes fra den danske også :)

Hei,

Takk for din interesse.

Men det finnes ett lite problem. Vi flyttet tilbake til Tyskland i 2011, av ulike grunner, etter 5 år i Danmark. Alt jeg ønsket å gjøre var å annonsere min klokken for salg her i Tyskland, men min kone insisterte på at jeg skulle prøve å selge den på www.dba.dk også. Jeg har prøvd å overbevise henne om det ikke er en god idé fordi alle ønsker å se varene først. Dessuten er hun for tiden i utlandet og kan ikke engang oversette alle disse danska e-postene.

Men, hvis du er seriøst interessert med hensyn til omstendighetene, kan jeg arrangere en inspeksjon til ditt sted, med www.iloxx.de

Selskapet gir deg muligheten til å sjekke varene innenfor en bestemt tidsramme, før siste utbetaling er gjort. Jeg er ganske sikker på at bare noen få dager bør være nok for deg å bestemme om du vil kjøpe Rolex eller ikke.

Hvis ikke beklager jeg for eventuelle ulemper.

hilsen,
David

PS: Jeg er takknemlig om du kan svare på engelsk eller tysk.

S to the C to the A to the M - SCAM!
 
Har fått samme svar. Forklarte at jeg ikke kan tysk eller engelsk, så all kommunikasjon må foregå på norsk. Må la fyren få jobbe litt ;)
 
Helt jæ..... Man burde egentlig anmeldt slike tilfeller. Politiet må jo faktisk ta imot anmeldelsen:)

Ville ikke brydd meg med å anmelde noe slikt.. Men han idioten i høst som prøvde å selge flere fake klokker som om det skulle vært ekte vare, det er jo svindel..
Men å selge en fake som en fake får man vel knapt bot for i norge en gang.
 
Tippar Rafiq angrar på at han skulka norsktimane...

"Selger noe Bra klokker med en billig penger alle de er nye ."