Kopier/fakes på Finn.no

På en dårlig replika får du brytninger også når du ser skiva rett på, her er samme uret sett rett forfra og det er ingen brytninger å se.

Ser nå at det bryter fra ekstremt buet glass hvist vinkelen er stor selv på ekte vare, men det er enda værre på Kina varer, det slår deg med en gang at det er noe rart, og som sagt kan det bryte selv rett forfra.

pam270_c.JPG

På en dårlig replika får du brytninger også når du ser skiva rett på, her er samme uret sett rett forfra og det er ingen brytninger å se.

Ser nå at det bryter fra ekstremt buet glass hvist vinkelen er stor selv på ekte vare, men det er enda værre på Kina varer, det slår deg med en gang at det er noe rart, og som sagt kan det bryte selv rett forfra.

Vi kan så absolutt si oss enige i at dersom det oppstår brytninger i underliggende objekter når man betrakter et rettlinjet glass, så er ting smått fishy.
Da er det nok ikke bare fake, men også fysisk direkte oppsiktsvekkende.;)

Anyways; - buet glass og brytning er ikke et fake-tegn i seg selv.

....
....

Så fysisk oppsiktsvekkende er det nok ikke. Det vitner bare om en eller flere av disse:
varierende tetthet i glasset
varierende tykkelse og dermed også gjerne:
varierende form (ikke helt flatt)

Produksjonsmessig oppsiktsvekkende er det derimot kanskje. Er av og til utrolig for dårlig de klarer å lage flere komponenter :p

Dette var min første "ordentlige" klokke som jeg har vært veldig glad i, men jeg ønsker nå en med automatic funksjon. Ser på en Breitling Superocean Heritage Chronograph Heritage som ligger på finn.no til 12.000,- er dette en ok pris? Eventuelle meninger om den er ekte? Går det an å bytte ut bezelen på denne?

Denne ligger også ute alt for billig. Har send han en mail om det finnes papirer. Dette var 1 døgn siden, har ikke fått svar.
Tror nok sjangsen for at den er falskt er rimelig høy. Det finnes veldig gode kopier av Superocean Heritage.

Vi kan så absolutt si oss enige i at dersom det oppstår brytninger i underliggende objekter når man betrakter et rettlinjet glass, så er ting smått fishy.

Anyways; - buet glass og brytning ikke er et fake-tegn i seg selv.

Oppsiktsvekkende eller ikke, for å sitere Vidar Theisen, det bare er slik. :eek:
Hvilken av de to på bildet tror du er genuine?

Fake+genuine+resize.jpg

Hei!

Det er jeg som er eieren av den diskuterte klokken.
Det er riktig at det er noen bruksmerker på klokken ved remfestet, dette har kommet etter skrap fra skrujern ved bytte av rem.

Jeg er langt i fra noen klokke ekspert, men synes denne var fin og kjøpte den av en bekjent for langt over min utsalgspris(som jeg skjønner er kanskje litt lav). Jeg kjøpte den med boks, krokodille rem, skinnrem og lenke. I fjor hadde vi et innbrudd i bilbutikken jeg driver, og innholdet i boksen ble da desverre stjålet. Innboforsikringen dekket desverre ikke personlige eiendeler, så jeg har ikke kjøpt noe av dette igjen, synes også gummiremen er mest praktisk.

Angående klokkens genuinitet, så må jeg jo bare si at jeg håper den er ekte. Ellers har jeg også blitt lurt, har sagt til interessenter(det har vært mange) at jeg gjerne tar klokken til urmaker for verifisering. Ønsker absolutt ikke selge noe uekte!

Dette var min første "ordentlige" klokke som jeg har vært veldig glad i, men jeg ønsker nå en med automatic funksjon. Ser på en Breitling Superocean Heritage Chronograph Heritage som ligger på finn.no til 12.000,- er dette en ok pris? Eventuelle meninger om den er ekte? Går det an å bytte ut bezelen på denne?

Mvh
Dan Riebe
92843228
Ps: ta gjerne kontakt angående min Panerai dersom dere har spørsmål.

Hei og velkommen til Tidssonen.
Kudos for å tilby deg å ta med kjøper og klokken til en urmaker for verifisering!
Det er Bjerke som er AD for Panerai i Norge og kan fjerne all tvil vedr. klokken.
Lykke til med salget.

Noen som har noen formeninger om denne eller selgeren?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33135943

Sendte fyren en mail at jeg ønsket å se en kopi av ektehetsbeviset og bedre bilder av klokken. Dette ville han ikke sende meg. Siden jeg ikke har noen mulighet å besikke klokken før evt kjøp siden jeg bor i nord-norge, fåreslo jeg at vi kunne benytte finn.no sin betalingsgaranti. Så finn.no holder på pengene til jeg har fått klokken og fått den sjekket ut før pengene sendes videre. Dette ville han heller ikke.
Kan godt være helt legitim selger, men lyser værtfall et par varselslamper hos meg.

Sendte fyren en mail at jeg ønsket å se en kopi av ektehetsbeviset og bedre bilder av klokken. Dette ville han ikke sende meg. Siden jeg ikke har noen mulighet å besikke klokken før evt kjøp siden jeg bor i nord-norge, fåreslo jeg at vi kunne benytte finn.no sin betalingsgaranti. Så finn.no holder på pengene til jeg har fått klokken og fått den sjekket ut før pengene sendes videre. Dette ville han heller ikke.
Kan godt være helt legitim selger, men lyser værtfall et par varselslamper hos meg.

Hold deg langt vekke. Hvorfor skal han ikke sende deg bedre bilder eller kopi av ektehetsbevis? Høres ut som en tulling!

Like greit å holde seg borte om selger gjør seg vanskelig, ekte eller ei. Det er ingen urimelige krav du stiller.

FINN.no har sendt deg en melding på vegne av tgdaedo009@yahoo.com
Hei, jeg er veldig interessert i denne saken og jeg vil betale deg 30300 kr for å kjøpe den. Vennligst kontakt meg via min private e-post tegadavid20 på y a h o o dot c o m, slik at vi kan sluttføre denne handelen så snart som mulig.

Hva syns dere om en....???

FINN.no har sendt deg en melding på vegne av tgdaedo009@yahoo.com
Hei, jeg er veldig interessert i denne saken og jeg vil betale deg 30300 kr for å kjøpe den. Vennligst kontakt meg via min private e-post tegadavid20 på y a h o o dot c o m, slik at vi kan sluttføre denne handelen så snart som mulig.

Hva syns dere om en....???

Dette er nigeria svindel, jeg har ca 100 lignende i søppel filteret :D

Send mailadressen til finn.no så blocker de den.
Det som irriterer meg er at de nå har begynt å sende sms og..

Hei og velkommen til Tidssonen.
Kudos for å tilby deg å ta med kjøper og klokken til en urmaker for verifisering!
Det er Bjerke som er AD for Panerai i Norge og kan fjerne all tvil vedr. klokken.
Lykke til med salget.

Takk for det!
Ser frem til å lære mye nytt her!:D